Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

RS AM5 wil nie harder dan 70
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=1461
Pagina 1 van 2

Auteur:  Rs50 1994 [ zo jul 03, 2005 2:55 am ]
Berichttitel:  RS AM5 wil nie harder dan 70

RS AM5 wil nie harder dan 70 :||: , trage gasreactie, haalt in zijn neutraal met warme moter net de 8000 toeren

setup
gilardoni 2
yasuni uitlaat type ??? (morgen foto)
Dellorto 15mm

Iemand ideeen

alvast bedankt

Auteur:  locowine [ zo jul 03, 2005 9:27 am ]
Berichttitel: 

klopt, gilardoni 2 cilinder heeft een lage uitlaatpoort, daar zal ut um waarschijnlijk in zitten...kijk anders eens of er in je uitlaatpoort gefreest is, dan weet je het gelijk...maar dat zal het zijn denk ik...

Auteur:  de0n89 [ zo jul 03, 2005 10:20 am ]
Berichttitel: 

Vaag, mijn setup is Gila2, 15mmDO, MK pijpje, powerfilter en ik top m toch mooi op de 100, dus je moet echt wel harder kunnen:S

Auteur:  locowine [ zo jul 03, 2005 10:59 am ]
Berichttitel: 

dat zeg ik dus: ligt waarschijnlijk aan de uitlaatpoort...

Auteur:  Rs50 1994 [ zo jul 03, 2005 12:05 pm ]
Berichttitel: 

Is nergens in omgefreest :@: , maybe cilinder laten tunen dus

Auteur:  rain man [ zo jul 03, 2005 12:07 pm ]
Berichttitel: 

zit er niet toevallig een prop in de uitlaat?

Auteur:  Rs50 1994 [ zo jul 03, 2005 4:37 pm ]
Berichttitel: 

Nope alles al gecheckt :{}:

Auteur:  Fast-Rider [ zo jul 03, 2005 5:15 pm ]
Berichttitel: 

tjek voor de zekerheid nog een x dan. want e zal wel iets niet goed zijn want hij moet tog wel een klein beetje harder lopen. Of je teller klopt miss niet?

Auteur:  Rs50 1994 [ zo jul 03, 2005 5:47 pm ]
Berichttitel: 

trekt trouwens ook voor geen meter op tandwielverhouding 13/43
en uitlaat is echt onbegrenst :boxing: ,
ben namelijk al een tijdje naar het probleem aan het zoeken en heb de uitlaat a meerdere malen nagekeken

Auteur:  Rs50 1994 [ zo jul 03, 2005 5:48 pm ]
Berichttitel: 

teller klopt trouwens ook hebben em geklokt met een moter

Auteur:  RS Rik [ zo jul 03, 2005 6:09 pm ]
Berichttitel: 

Op mijn Rs (wel een AM6 van 2000) had ik precies dezelfde setup als jij had, en ik had twv 13-47. Toen was hij ook niet boven de 60-65 uit te krijgen, en dat kwam ook door mijn slome cilinder. Nu heb ik er een TP50 op liggen en dat loopt veel mooier :D En een yasuni zit idd geen prop in trouwens.

Auteur:  Fast-Rider [ zo jul 03, 2005 6:29 pm ]
Berichttitel: 

13/43 :00/:

je taniwel verhouding is wreeeeeeeeeeeed te zwaar.

maak er 12/47b ofzo van an komt het denk ik wel goed.

want zo is het veel te zwaar dat trekt je cilinder niet.

Auteur:  locowine [ ma jul 04, 2005 12:22 am ]
Berichttitel: 

ik weet wel zeker dat het de uitlaatpoort is, zeker omdat hij ook zegt dat er niet in gefreesd is..k heb precies hetzelfde probleem, en prop in uitlaat maakt hierbij ook niets uit, ook al heb je een gianelli erop zitten, dan scheelt het nog bijna niets, k heb ninja (zonder prop dus) erop zitten, maar scheelt alleen in trekkracht ietsje, voor de rst niets, gilardoni 2 heeft een hele lage uitlaatpoort wat echt de hoofdbegrenzer is...plus oa kleine carb en spruitstuk , maar scheelt nu nog niets als je die op laat boren, want dan zit je nog steeds met je poort...enigste oplossing: omhoog laten freezen (absoluut als leek niet zelf doen, want is precisie/vakwerk, komt heel nauwkeurig...andere oplossing is andere cilinder kopen, maar dat is stuk duurder (voor beetje kwaliteit dan, he!), hier vragen ze 105 euro en dan word je cilinder bewerkt ('getuned' zeg maar), je carb en spruitstuk uitgeboord, ander voortandwieltje erop gezet en afgesteld...

Auteur:  rs-power [ ma jul 04, 2005 4:19 am ]
Berichttitel: 

Fast-Rider schreef:
13/43 :00/:

je taniwel verhouding is wreeeeeeeeeeeed te zwaar.

maak er 12/47b ofzo van an komt het denk ik wel goed.

want zo is het veel te zwaar dat trekt je cilinder niet.


je vergelijkt nieuw model en oud model ;)

totaal verschillend :)

Auteur:  Fast-Rider [ ma jul 04, 2005 9:51 am ]
Berichttitel: 

rs-power schreef:
Fast-Rider schreef:
13/43 :00/:

je taniwel verhouding is wreeeeeeeeeeeed te zwaar.

maak er 12/47b ofzo van an komt het denk ik wel goed.

want zo is het veel te zwaar dat trekt je cilinder niet.


je vergelijkt nieuw model en oud model ;)

totaal verschillend :)


Zit daar zoveel verschil in dan?

Ik hoef at origineel niet te proberen deze verhouding iig.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/