|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
RS50 sneller maken, zonder veel geld uit te geven
Auteur |
Bericht |
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
RS50 sneller maken, zonder veel geld uit te geven
Hallo Aprilia forum
Ik heb sinds kort een Aprilia RS 50 uit het jaar 2002 gekocht. op dit moment loopt de brommer rond de 90-95. er zit een grotere carburateur onder (21mm), en de prop is uit de uitlaat gehaald. hoewel 90 km/u een aardige snelheid is, zou ik de brommer toch nog wat sneller willen laten lopen. is dit mogelijk zonder hier veel geld (en het liefs geen geld) aan uit te geven?
Bij voorbaad dank, Tom Sluiters.
wo sep 02, 2009 5:40 pm |
|
|
tjerk-b
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 15, 2009 9:06 pm Berichten: 81 Woonplaats: den helder
|
Re: RS50 sneller maken, zonder veel geld uit te geven
mischien ander uitlaatje en anders grotere cilinder maar gaat denk al snel veel kosten
|
wo sep 02, 2009 5:52 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Re: RS50 sneller maken, zonder veel geld uit te geven
Kijk als je een standaard setup hebt, compleet ontgrensd, en je wilt harder, dan zou ik je een andere uitlaat en/of een grotere cilinder aanraden, maar dat kost een beetje geld en dat wil jij niet. Dus er blijft een oplossing over dat relatief goedkoop is en dat is met je tandwielverhouding kloten. Door een zwaardere TWV te nemen zal je minder hard optrekken maar een hogere max halen. Hier zijn ook limieten aan want bij een te zware TWV zal hij gewoon niet het maximale eruit halen omdat het gewoon te zwaar is.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
wo sep 02, 2009 5:54 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|