Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Verder gaan dan 28MM carb https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=11745 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | RS-Rider [ di jan 13, 2009 6:34 pm ] |
Berichttitel: | Verder gaan dan 28MM carb |
Hallo ik ben van plan om met een am6 blok te gaan rijden met een 77 BB cil derop nou vind ik het zo standaard om een egte keihin te halen omdat iedereen dit doet ![]() Nou vroeg ik me af is er nog meer winst te halen uit meer mm carb's dus bv een 30 tmx of 32 carb...? |
Auteur: | Maurits [ di jan 13, 2009 6:43 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Je kunt het proberen er zijn ook scooter's die het doen en dan presteert ook niet slecht. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was |
Auteur: | petertzr [ di jan 13, 2009 6:57 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Het kan maar 't zal nog wat moeilijker afstellen zijn ![]() |
Auteur: | Schumon [ di jan 13, 2009 7:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
vriend van me was vorig jaar derde geworden in de scooter 70 sbo sprint met z'n zipje en die heeft 30 en 32 geprobeerd maar bij bij hem maakte het geen klap uit vergeleken met een 28 keihin. hoeft niet meteen te zeggen dat et bij jou brommer ook geen verschil uitmaakt maar ik denk van nie. gewoon proberen ![]() |
Auteur: | Tom lievense [ do jan 15, 2009 6:55 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Schumon schreef: vriend van me was vorig jaar derde geworden in de scooter 70 sbo sprint met z'n zipje en die heeft 30 en 32 geprobeerd maar bij bij hem maakte het geen klap uit vergeleken met een 28 keihin. hoeft niet meteen te zeggen dat et bij jou brommer ook geen verschil uitmaakt maar ik denk van nie. gewoon proberen ![]() Dat komt omdat bij een scooterblok de beperkende factor zit in het membraan, deze is eingelijk voor een 28mm al aan de kleine kant. Een am6 heeft al een goede 20% meer oppervlak dan een goed aangepast piaggio membraan, het zou daarom best wel eens kunnen dat het in dit geval nog wel wat winst geeft. |
Auteur: | Matthijn [ do jan 15, 2009 7:00 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
36 dell'orto is er ook nog ![]() |
Auteur: | RS-Rider [ do jan 15, 2009 8:09 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Jah maar heb ook iets gelezen dat die dell's ook voor 4 takt worden gebruikt en die 30tmx juist gericht zijn op 2 takt. je hebt die pwk's ook tot 34 mm ofzo alleen dan van ander merk dus groter kan altijd maar overdrijven kan ook ![]() |
Auteur: | *Thomas* [ do jan 15, 2009 9:55 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
probeer een 32mm dell'orto vlakschuif |
Auteur: | RS Nera [ do jan 15, 2009 10:21 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
een grotere carb heeft weinig zin imo, je verliest gewoon nog meer vermogen onderin, en bovenin zal het een tiende van een pk schelen ofzo en iedereen neemt een keihin omdat het gewoon hele goede carbs zijn dell'orto ook daar niet van |
Auteur: | Tom lievense [ do jan 15, 2009 11:45 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Het is niet zo dat je per definitie vermogen onderin verliest. Tenminste ik weet geen reden op te noemen waarom dat zo zou moeten zijn. |
Auteur: | petertzr [ do jan 15, 2009 11:54 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Tom lievense schreef: Dat komt omdat bij een scooterblok de beperkende factor zit in het membraan, deze is eingelijk voor een 28mm al aan de kleine kant. Een am6 heeft al een goede 20% meer oppervlak dan een goed aangepast piaggio membraan, het zou daarom best wel eens kunnen dat het in dit geval nog wel wat winst geeft. en nog zit je op een am 5 / 6 blok met een te kleine inlaat die de bottleneck vormt ![]() |
Auteur: | *Thomas* [ do jan 15, 2009 11:59 pm ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
petertzr schreef: Tom lievense schreef: Dat komt omdat bij een scooterblok de beperkende factor zit in het membraan, deze is eingelijk voor een 28mm al aan de kleine kant. Een am6 heeft al een goede 20% meer oppervlak dan een goed aangepast piaggio membraan, het zou daarom best wel eens kunnen dat het in dit geval nog wel wat winst geeft. en nog zit je op een am 5 / 6 blok met een te kleine inlaat die de bottleneck vormt ![]() Kan je dat eigenlijk niet vergroten? Alu is daar 5mm dik aan elke kant, je kan de oppervlakte dus toch nog wat vergroten door er wat vanaf te halen... |
Auteur: | petertzr [ vr jan 16, 2009 12:03 am ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
Als je iets dieper in het carter kijkt net voor de krukasholte zie je pas echt hoe klein het geheel is, er kan wel een groter membraan op gebouwd worden maar dan zit je verderop nog te kijken ![]() |
Auteur: | *Thomas* [ vr jan 16, 2009 12:11 am ] |
Berichttitel: | Re: Verder gaan dan 28MM carb |
petertzr schreef: Als je iets dieper in het carter kijkt net voor de krukasholte zie je pas echt hoe klein het geheel is, er kan wel een groter membraan op gebouwd worden maar dan zit je verderop nog te kijken ![]() en ik neem aan dat je daar iets aan kan doen? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |