Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
flowen? https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=1157 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | etx-power [ ma apr 25, 2005 11:10 pm ] |
Berichttitel: | flowen? |
je hoort wel es verhalen dat ze in de motorsport cilinderkoppen en inlaatkanalen gaan 'flowen' om het mengsel met een bepaalde stroming/snelheid in de cilinder te laten stromen/uitstromen. zal het bij een tweetakt effect hebben om het spruitstuk en de cilinderkop te 'flowen' om zo een betere mengselverdeling (lees:werveling) te krijgen? mischien dat ie dr meer vermogen door krijgt ofzo... |
Auteur: | rs-power [ ma apr 25, 2005 11:44 pm ] |
Berichttitel: | Re: flowen? |
etx-power schreef: je hoort wel es verhalen dat ze in de motorsport cilinderkoppen en inlaatkanalen gaan 'flowen' om het mengsel met een bepaalde stroming/snelheid in de cilinder te laten stromen/uitstromen. zal het bij een tweetakt effect hebben om het spruitstuk en de cilinderkop te 'flowen' om zo een betere mengselverdeling (lees:werveling) te krijgen? mischien dat ie dr meer vermogen door krijgt ofzo... ik denk dat Flowen het 1e onderwerp wat naar TUNING overgeplaatst mag worden |
Auteur: | Bullet [ di apr 26, 2005 2:04 am ] |
Berichttitel: | |
ehm je zit een beetje termen van 4takt tuning te vergelijken met 2takt, en dat gaat niet he spruitstuk moet je zo kort mogelijk houden, en het liefst zelfde diametern als je carb. |
Auteur: | locowine [ di apr 26, 2005 10:56 am ] |
Berichttitel: | |
precies wat bullet zegt ja, op een 4 takt heeft het effect maar op een 2t zul je er wrschnlk helemaal niets van merken, misschien zelfs op achteruit gaan... |
Auteur: | etx-power [ di apr 26, 2005 3:39 pm ] |
Berichttitel: | |
hmm ja t was maar een idee... toch bedankt voor de reacties |
Auteur: | Robert [ di apr 26, 2005 5:47 pm ] |
Berichttitel: | |
Nou, Het flowen van een cilinderkop, kan je best wat trekkracht mee winnen. In 2t kan je het beter vertalen naar een hogedrukkop maken, of afvlakken en de juiste squish erin maken. Maar bij LC cilinder is dat bijna niet te doen, zeker niet zelf, ivm de o-ringen. Inlaat, en spoelkanalen zou je kunnen afwerken bij goedkopere cilinders (airsal etc) maar niet poleisten. De uitlaatpoort mag gepolijst worden, dit ter voorkoming dat er koolaanslag op komt, en zo het uitlaatkanaal vernauwt en zelfs een kans op pingelen geeft. |
Auteur: | rs-power [ di apr 26, 2005 8:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Robert schreef: Nou, Het flowen van een cilinderkop, kan je best wat trekkracht mee winnen. In 2t kan je het beter vertalen naar een hogedrukkop maken, of afvlakken en de juiste squish erin maken. Maar bij LC cilinder is dat bijna niet te doen, zeker niet zelf, ivm de o-ringen. Inlaat, en spoelkanalen zou je kunnen afwerken bij goedkopere cilinders (airsal etc) maar niet poleisten. De uitlaatpoort mag gepolijst worden, dit ter voorkoming dat er koolaanslag op komt, en zo het uitlaatkanaal vernauwt en zelfs een kans op pingelen geeft. Plaats @ tuning |
Auteur: | cebess [ di apr 26, 2005 8:36 pm ] |
Berichttitel: | |
naja niet echt denk ik tenzij er natuurlijk interessente info over is met goede onderbouwing. |
Auteur: | Robert [ wo apr 27, 2005 5:07 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik vind het ook niet relevant genoeg. Maar ik zal spoedig wat leuke info posten. |
Auteur: | RS_70_power [ do mei 26, 2005 12:15 pm ] |
Berichttitel: | |
uhm flowen heeft wel dergelijk nut bij 2-takt ( wel minder dan 4-takt maar nog steeds ) , dan kan je kijken hoe het mengsel uit je poorten komen , en kan je een beetje voorkomen dat alles direct je uitlaat invliegd . |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |