Auteur |
Bericht |
RS Rik
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 02, 2005 7:35 pm Berichten: 24 Woonplaats: Geijsteren
|
rs wil niet harder dan 55/60
Ik heb pas een Rs 50 gekocht uit 2000. Hier zit een yasuni uitlaat onder en een 15 mm carburateur(sproeier 67, bougie is gewoon bruin). Mijn brommer wil alleen niet harder dan 55/60 km/h en hij trekt ook langzaam op. Komt dit door de cilinder?(gilardoni 1) Zover ik weet zitten er geen begrenzers in de yasuni, ik kon er geen in zien zitten.
|
za apr 02, 2005 7:42 pm |
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 08, 2005 1:46 pm Berichten: 99
|
vertanding denk ik zo
|
za apr 02, 2005 7:58 pm |
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
ja, je cilinder heeft een lage uitlaat-poort, dit kun je uit laten honen (tunen) bij de brommerzaak, dit kostte (bij mij) rond de 110 euro inclusief kleiner tandwieltje en af laten stellen, carbu en spruitstuk uit laten boren...
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
za apr 02, 2005 8:00 pm |
|
|
Danoontje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 10:47 pm Berichten: 14
|
Re: rs wil niet harder dan 55/60
rs50aprilia schreef: Ik heb pas een Rs 50 gekocht uit 2000. Hier zit een yasuni uitlaat onder en een 15 mm carburateur(sproeier 67, bougie is gewoon bruin). Mijn brommer wil alleen niet harder dan 55/60 km/h en hij trekt ook langzaam op. Komt dit door de cilinder?(gilardoni 1) Zover ik weet zitten er geen begrenzers in de yasuni, ik kon er geen in zien zitten.
Ik had bijna dezelfde setup als jij, behalve dan dat ik een 16mm carb. had, met 70 sproeier. Het ligt denk ik gewoon aan de cilinder, want gisteren heb ik mijn standaard cilinder ( ook Gilardoni 1 ) vervangen voor een Hebo Manston 50 cc replica, en dat is wel een wereld van verschil !!
Dus wil je echt harder, moet je het zoeken in een andere cilinder...
|
za apr 02, 2005 8:03 pm |
|
|
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
ja, dat denk ik ook.. de uitlaat is iig al goed, gewoon nog een leuke cil kopen
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
za apr 02, 2005 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
er is veel aanbod, dus jehebt keus genoeg!!
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
za apr 02, 2005 11:05 pm |
|
|
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
idd, maar ik zou geen tweedehandse spullen kopen.. ik vertrouw dat allemaal niet heel erg.. gewoon nieuw kopen, zo super duur zijn sommige merken niet
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
zo apr 03, 2005 10:27 am |
Persoonlijk album
|
|
RS Rik
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 02, 2005 7:35 pm Berichten: 24 Woonplaats: Geijsteren
|
Bedankt! Ik zal even rondkijken wat het hier kost om de cilinder te laten tunen, als dat te duur is koop ik wel een andere cilinder . Welke cilinders zijn een beetje goed en niet te duur(50cc)?
_________________ Get your kicks with 2-Stroke-Mix!!
|
zo apr 03, 2005 3:24 pm |
|
|
Danoontje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 10:47 pm Berichten: 14
|
Op www.speed-parts.nl staan de Hebo Manstons voor 199 euros. Deze heb ik ook sinds eergisteren, en bevalt prima ! Trekt supersnel op met twv 12-43 en standaard uitlaat met 16 mm carb., en vandaag heb ik hem, na 70 km inrijden eens goed opengetrokken, en liep 80km/u in de 5de versnelling ( am5 ) bij 10.000 toeren.
Ik ben nog aan het inrijden natuurlijk, maar deze cilinder is zoveel beter dan mijn originele cilindertje
Hier een fotootje van de Hebo op speedparts :
Ze hebben ook een nieuwere versie, de Hebo Manston2, maar die is weer ff duurder. In ieder geval, deze cilinder is top !
|
zo apr 03, 2005 3:30 pm |
|
|
Danoontje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 10:47 pm Berichten: 14
|
Oh ja, nog een tip; ga niet voor de goedkoopste...besteedt beter wat meer aan een wat duurdere cil. , of je gooit alsnog een hoop geld weg...
|
zo apr 03, 2005 3:37 pm |
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 08, 2005 1:46 pm Berichten: 99
|
koop een 70cc, 80 met hebo manston is ook niet veel had je beter de 70 gekocht
|
zo apr 03, 2005 3:45 pm |
|
|
Danoontje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 10:47 pm Berichten: 14
|
80 is mij hard zat, en , de vertanding zou ook wel zwaarder kunnen, maar het optrekken vindt ik toch het leukst, vooral bij stoplichten, met autotjes
|
zo apr 03, 2005 4:03 pm |
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
als je je cilinder laat tunen en tegelijkertijd ook de carbu en spruitstuk laat uitboren (laatste twee kun je zelf ook best makkelijk, zeker het spruitstuk), dan loopt je RS ook makkelijk 80, maar je kunt altijd je originele cilinder als reserve houden natuurlijk...
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
zo apr 03, 2005 5:43 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
je moet normaal wel harder gaan met een yasuni pijp, weet je cker dat er geen prop in zit of dat er misschien een begrenzer op de brommer zit?
|
zo apr 03, 2005 6:46 pm |
|
|
RS Rik
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 02, 2005 7:35 pm Berichten: 24 Woonplaats: Geijsteren
|
Ik kon geen prop of andere begrenzers ontdekken.
_________________ Get your kicks with 2-Stroke-Mix!!
|
zo apr 03, 2005 6:51 pm |
|
|
|