Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Auteur |
Bericht |
kirill007
ApriliaForum Member
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
DoIknowYou schreef: metalintilwedie schreef: ik ga een aprilia rs 50 2010 kopen, maar nu heb ik een vraag ik wil dat hij hard optrekt en dat me max. snelheid ongeveer 50-55 is. wat kan ik doen om dit resultaat te krijgen btw ik weet bijna niets over scooters en schakels dus leg het aub. makkelijk en goed uit. Traag rijden en snel optrekken is niet bepaald mogelijk. Je kan de volgende dingen proberen; maar het is lang niet zeker dat dit het resultaat dat je wil geeft. -Andere tandwielverhouding bv. 11-46 ( kan je kopen op bv. easyparts.nl of opvoeren.nl voor ~30 euro) -Grotere carburateur, ik denk dat 2010 model 16mm standaard heeft, ben wel niet zeker. check even welke maat je hebt (dit staat op je carburateur). Als je 16mm hebt kan je 17.5mm nemen. als je 12 hebt kan je 16mm nemen. -Prop uit uitlaat (dan haal je, naargelang hoeveel je er uit doet, 70 of 85~) *Standaard is de tandwielverhouding 11-53 dus 11-46 is om trager op te trekken. 10-53 is beter, als het bestaat. *Het verschil tussen een 16mm carb en 17.5mm carb zal je echt niet merken, ik zou een 19mm carb doen.
|
za aug 21, 2010 3:05 pm |
|
|
metalintilwedie
ApriliaForum Member
|
kirill007 schreef: DoIknowYou schreef: metalintilwedie schreef: ik ga een aprilia rs 50 2010 kopen, maar nu heb ik een vraag ik wil dat hij hard optrekt en dat me max. snelheid ongeveer 50-55 is. wat kan ik doen om dit resultaat te krijgen btw ik weet bijna niets over scooters en schakels dus leg het aub. makkelijk en goed uit. Traag rijden en snel optrekken is niet bepaald mogelijk. Je kan de volgende dingen proberen; maar het is lang niet zeker dat dit het resultaat dat je wil geeft. -Andere tandwielverhouding bv. 11-46 ( kan je kopen op bv. easyparts.nl of opvoeren.nl voor ~30 euro) -Grotere carburateur, ik denk dat 2010 model 16mm standaard heeft, ben wel niet zeker. check even welke maat je hebt (dit staat op je carburateur). Als je 16mm hebt kan je 17.5mm nemen. als je 12 hebt kan je 16mm nemen. -Prop uit uitlaat (dan haal je, naargelang hoeveel je er uit doet, 70 of 85~) *Standaard is de tandwielverhouding 11-53 dus 11-46 is om trager op te trekken. 10-53 is beter, als het bestaat. *Het verschil tussen een 16mm carb en 17.5mm carb zal je echt niet merken, ik zou een 19mm carb doen. ik wil wel snel rijden maar ik ben bang dat ze me op de rollerbank zetten en ik woon in belgie (in belgie zijn ze er veel strenger op). dus dacht ik aan een euro begrenzer valt dit op als je het gebruikt. en hoeveel rij je ongeveer met een 19mm carb
|
zo aug 22, 2010 12:14 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
1 op 15.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo aug 22, 2010 11:57 am |
|
|
metalintilwedie
ApriliaForum Member
|
hoe kan je er voor zorgen dat je rs een geil zwaar geluid maakt zonder een nieuwe uitlaat te kopen?
|
ma aug 23, 2010 9:49 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
powerfilter erop
ma aug 23, 2010 9:50 pm |
|
|
Narcotica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 05, 2009 5:36 pm Berichten: 263 Woonplaats: België
|
Luchtfilter ontgrenzen help ook blijkbaar maar idd schuimfilter dan wel Mijn sproeier moest wel 18 groter dus .. je ziet maar
|
di aug 24, 2010 1:00 am |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
demperwol verwijderen en dan gaatjesbuis( in demper) wat inknijpen zodat het wat meer "golft"
|
wo aug 25, 2010 9:53 pm |
|
|
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
Hey,
Ik heb sinds gisteren m'n brommer weer terug, met nieuwe uitlaat :) wel wat probleempjes mee gehad, zoals veeeeel te veel herrie, maar dat heb ik al deels opgelost.. alleen nu heb ik het volgende:
brommer trekt heerlijk door.. binnen no-time zit ik op 70 a 80 km/h.. maar dit met originele cil etc.. niet dat dat een probleem is, maar deze uitlaat is zeeeer hoogtoerig.. trekt 'm ver boven de 12k toeren en heeft denk ik ook nog meer vermogen mits goed afgesteld (is nu nog niet gebeurd :V)
iemand enig idee hoe ik 'm wat omlaag kan krijgen in toeren, of evt. wel hoogtoerig rijden wat ik dan moet veranderen? alles aan deze brommer is dus standaard behalve 't uitlaatje en volgens mij tandwielen..
|
vr sep 03, 2010 9:31 am |
|
|
tijn-fr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 04, 2009 7:21 pm Berichten: 714 Woonplaats: Oud-Beijerland
|
wat voor uitlaat heb je ?
_________________ Aprilia RS50 NM harada :> viewtopic.php?f=13&t=13033
|
vr sep 03, 2010 9:55 am |
|
|
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
turbokit lacado als ik me niet vergis. op 'n my07.
|
vr sep 03, 2010 1:04 pm |
|
|
tijn-fr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 04, 2009 7:21 pm Berichten: 714 Woonplaats: Oud-Beijerland
|
Nouja kijk , zowiezo is het bijna altijd zo dat als je je brommer opvoert met een andere uitlaat dat je dan wat hoogtoeriger gaat rijden. Want vaak hebben die uitlaten de zogenaamde 'powerband'. Ik zou m niet doortrekken tot 12k want dat is niet echt lekker voor je cilinder he, en krukas... Ik heb zelf een metrakit RK, die ik ook wel door kan trekken tot 11k ofzo , maar ik schakel vaak bij 10k.
_________________ Aprilia RS50 NM harada :> viewtopic.php?f=13&t=13033
|
vr sep 03, 2010 3:54 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Dat doortrekken zal niet zo slecht zijn voor je cilinder hoor! wel voor je lagers en krukas! Maar ik heb hier 4 uitlaten liggen, Gianelli, leovince, origineel en een metrakit rk. Maar bij geen 1 zit er een pakking tussen de cilinder en uitlaat.....
|
zo sep 05, 2010 12:10 am |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
Oke, ik moet even een nieuwe uitlaat voor mijn 45 tomos hebben want dit is niks aan . iemand suggesties ? hij moet rond de 70 lopen. Andere carb mag evt. ook. Cilinder liever niet
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
zo sep 05, 2010 7:35 pm |
|
|
bigbangAT
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:39 am Berichten: 105 Woonplaats: Den Haag / Voorburg
|
tandwiel verhouding
hey,
ik ga binnenkort mijn tandwielen en ketting veranderen en ik vroeg mij af welke tandwielen ik moet nemen. ik heb nu 14-52 terwijl standaard 11-52 is. ik trek nu ongeloofelijk sloom op als ik rustig aan het rijden ben (op lage toeren rijden) wat vrij irritand is.
ik wil dus mijn voortandwiel verlagen voor harder optrekken maar ik wil ook niet te veel mijn top naar beneden halen. ik ga nu 98 op de teller en ik vroeg mij af of jullie weten hoe hard ik ga met 12 voor of 13 voor. alles aan mijn brommer (derbi gpr 50 2007) is standaard behalve de uitlaat (gianelli). ik weet niet of dat wel te zeggen is (hoe hard die gaat lopen met welke tanwielen), maar tis het proberen waard
ohja, en is het verschill in optrekken echt te merken als ik maar 1tje verlaag (voor dan)
mvg,
ik
_________________ You're here for a good time, not a long time...
|
di sep 07, 2010 4:28 pm |
|
|
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
moi ik heb eem klein vraagje: ik heb een RS 50 NM (2005) en hij maakt niet meer toeren dan 9,5K (gilardoni2, Gianelli demper) een maat van mij zei dat er miss ergens een elektronische toerenbegrenzer in zit ofzo, weet iemand of dat zo is en zo ja waar?
za sep 11, 2010 4:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
|