Auteur |
Bericht |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
thom_ schreef: Volgensmij komt dat voornamelijk komt door dat zijtakje, zonder zijtakje trekt ie een stuk verder door en heeft ie een stuk meer vermogen.
Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn, ik vind het prettiger om wat harder op te trekken dan dat je wat minder hard optrekt en 110 (kunt) rijden.
Dat bedoelde ik dus, die van jou maakt meer toeren op top, en zou dus zwaarder vertand kunnen worden...
De mijne heeft nog minder vermogen maar draait zelf goed met groter, kan me niet voorstellen dat dat lekker rijd met meer toeren en een kleiner tandwiel..., ik vond zonder prop en tw11 al niet lekker... En 12-53 is wel erg lang vertand.
Normale vertanding met 12 voor is meestal iets van 47 achter...
Mijne trekt juist alleen maar beter van het grotere tandwiel omdat ie nu tenminste ze toeren kwijt kan... Naja, zie ook vorige post...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
Laatst bijgewerkt door BuxirS op wo apr 25, 2007 2:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma apr 23, 2007 9:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
thom_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 03, 2007 9:58 pm Berichten: 124 Woonplaats: Den Helder
|
Je hoeft toch niet altijd op top te rijden?
ik kan toch ook op de 10k toeren overschakelen?, het punt is gewoon dat ik echt geen 110 hoef te rijden, ik vind het prettiger om wat sneller op te trekken.
|
di apr 24, 2007 5:55 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
thom_ schreef: Je hoeft toch niet altijd op top te rijden? ik kan toch ook op de 10k toeren overschakelen?, het punt is gewoon dat ik echt geen 110 hoef te rijden, ik vind het prettiger om wat sneller op te trekken. Citaat: Mijne trekt juist alleen maar beter van het grotere tandwiel omdat ie nu tenminste ze toeren kwijt kan... Naja, zie ook vorige post...
Ja klinkt vreemd he?
Het motortje is iig krachtig genoeg om zwaarder te vertanden, je maakt dan ook gelijk minder toeren bij lagere snelheden...
Maargoed, laten we deze discussie maar stoppen...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di apr 24, 2007 10:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs50tetsuya
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 09, 2006 9:50 pm Berichten: 21 Woonplaats: Poeldijk
|
BuxirS,
Ik heb dezelfde tandwiel verhouding als jou, en ik ga met 10,5k ongeveer 90..
_________________ Boehoe, rs50 tetsuya harada identikit overleden..
Jee! Aprilia rs50 my06 nieuw in bezit(H)
|
za mei 19, 2007 3:36 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
dus als ge u rs 50 helemaal ontgrenst welke tandwiel verhouding rade dn aan ..!! 14 fwa ..??
|
za mei 19, 2007 11:30 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
aah juah en eddde nu oowk ng bagage ruimte fni ..?? zo juah kan dn iemand eens een foto'ke trekke ..!! merci
_________________
|
za mei 19, 2007 11:52 pm |
|
|
jhonyke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm Berichten: 201 Woonplaats: ekeren
|
ik heb het nieuw model nu gezien en echt veel ruimte heb je niet.
mischien hoogstens 2 kettingen.
maar ik ben nu nog altijt niet zeker wat voor blok en cilendere er onder zit.
is het nu een AM6 blok met een mirreli of hoe zit dat nu ??
is dit een snelle cil of een redelijk trage.
en hoe is deze brommer begrenst ??
hulp
bedankt
_________________ het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia
-typfouten voorbehouden-
|
wo jun 13, 2007 7:36 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Piaggio Derbi Blok, genaamd D50B0.
Redelijk snelle cilinder, waarschijnlijk met fluitpoorten, nog niet in gekeken...
Prop in expansie en zijtakje op de uitlaat, voortandwiel 2 tot 3 tandjes te klein.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo jun 13, 2007 8:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
rs50tetsuya schreef: BuxirS,
Ik heb dezelfde tandwiel verhouding als jou, en ik ga met 10,5k ongeveer 90..
Klopt! Draait zo'n 10,5-11k op top!
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo jun 13, 2007 8:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
jhonyke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm Berichten: 201 Woonplaats: ekeren
|
wat zijn fluitpoorten ??
en hoe krijg je dat zijtakje weg ??
_________________ het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia
-typfouten voorbehouden-
|
wo jun 13, 2007 9:08 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
jhonyke schreef: wat zijn fluitpoorten ?? en hoe krijg je dat zijtakje weg ??
Ook wel boosterpoorten genoemd: 2 kleine uitlaatkanaaltjes naast de grote uitlaatpoort.
Er af zagen en dichtlassen.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo jun 13, 2007 10:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
jhonyke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm Berichten: 201 Woonplaats: ekeren
|
waarvoor zijn die fluitpoorten dan ??
ben nog een noobje kwa cilinder tuning
_________________ het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia
-typfouten voorbehouden-
|
do jun 14, 2007 12:54 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
effe een vraagske ..?? de demper vn u uitlaat veranderd die oowk ieets aan u prestaties of alleen het geluid ..?? want kwil een dubbele gia uitlaat make voor onder da kontje mor kvroeg mij af of da u prestaties beïnvloed ..??
_________________
|
do jun 14, 2007 11:07 pm |
|
|
ScareMercy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am Berichten: 258 Woonplaats: Siebengewald
|
ligt eraan hoe je hem maakt, maar eigenlijk altijd werken 2 dempers nadelig, de ninja twinner manier is nog de beste, zo laat mogelijk laten vertakken naar beide dempers zodat de tailpipe het langst blijft.
|
vr jun 15, 2007 12:42 am |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
aah en hoe krijgde het meeste geluid uit u demper of kunde da zelf ni verandere..??
_________________
|
vr jun 15, 2007 10:54 am |
|
|
|