HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jan 07, 2025 9:09 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
 aprilia my 06 
Auteur Bericht
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Bericht 
thom_ schreef:
Volgensmij komt dat voornamelijk komt door dat zijtakje, zonder zijtakje trekt ie een stuk verder door en heeft ie een stuk meer vermogen.

Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn, ik vind het prettiger om wat harder op te trekken dan dat je wat minder hard optrekt en 110 (kunt) rijden.

Dat bedoelde ik dus, die van jou maakt meer toeren op top, en zou dus zwaarder vertand kunnen worden...

De mijne heeft nog minder vermogen maar draait zelf goed met groter, kan me niet voorstellen dat dat lekker rijd met meer toeren en een kleiner tandwiel..., ik vond zonder prop en tw11 al niet lekker... En 12-53 is wel erg lang vertand.
Normale vertanding met 12 voor is meestal iets van 47 achter...

Mijne trekt juist alleen maar beter van het grotere tandwiel omdat ie nu tenminste ze toeren kwijt kan... Naja, zie ook vorige post...

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


Laatst bijgewerkt door BuxirS op wo apr 25, 2007 2:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



ma apr 23, 2007 9:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
thom_
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za feb 03, 2007 9:58 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Den Helder
Bericht 
Je hoeft toch niet altijd op top te rijden?
ik kan toch ook op de 10k toeren overschakelen?, het punt is gewoon dat ik echt geen 110 hoef te rijden, ik vind het prettiger om wat sneller op te trekken. :D


di apr 24, 2007 5:55 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Bericht 
thom_ schreef:
Je hoeft toch niet altijd op top te rijden?
ik kan toch ook op de 10k toeren overschakelen?, het punt is gewoon dat ik echt geen 110 hoef te rijden, ik vind het prettiger om wat sneller op te trekken. :D


Citaat:
Mijne trekt juist alleen maar beter van het grotere tandwiel omdat ie nu tenminste ze toeren kwijt kan... Naja, zie ook vorige post...

Ja klinkt vreemd he?

Het motortje is iig krachtig genoeg om zwaarder te vertanden, je maakt dan ook gelijk minder toeren bij lagere snelheden...

Maargoed, laten we deze discussie maar stoppen...

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


di apr 24, 2007 10:51 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs50tetsuya
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 09, 2006 9:50 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Poeldijk
Bericht 
BuxirS,

Ik heb dezelfde tandwiel verhouding als jou, en ik ga met 10,5k ongeveer 90..

_________________
Boehoe, rs50 tetsuya harada identikit overleden..

Jee! Aprilia rs50 my06 nieuw in bezit(H)


za mei 19, 2007 3:36 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Bericht 
dus als ge u rs 50 helemaal ontgrenst welke tandwiel verhouding rade dn aan ..!! 14 fwa ..?? ;)


za mei 19, 2007 11:30 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Bericht 
aah juah en eddde nu oowk ng bagage ruimte fni ..?? zo juah kan dn iemand eens een foto'ke trekke ..!! merci

_________________
Afbeelding


za mei 19, 2007 11:52 pm
Profiel
jhonyke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm
Berichten: 201
Woonplaats: ekeren
Bericht 
ik heb het nieuw model nu gezien en echt veel ruimte heb je niet.
mischien hoogstens 2 kettingen.

maar ik ben nu nog altijt niet zeker wat voor blok en cilendere er onder zit.
is het nu een AM6 blok met een mirreli of hoe zit dat nu ??
is dit een snelle cil of een redelijk trage.
en hoe is deze brommer begrenst ??
hulp :((

bedankt

_________________
het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia :P
-typfouten voorbehouden-


wo jun 13, 2007 7:36 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Bericht 
Piaggio Derbi Blok, genaamd D50B0.

Redelijk snelle cilinder, waarschijnlijk met fluitpoorten, nog niet in gekeken...
Prop in expansie en zijtakje op de uitlaat, voortandwiel 2 tot 3 tandjes te klein.

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


wo jun 13, 2007 8:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Bericht 
rs50tetsuya schreef:
BuxirS,

Ik heb dezelfde tandwiel verhouding als jou, en ik ga met 10,5k ongeveer 90..

Klopt! Draait zo'n 10,5-11k op top!

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


wo jun 13, 2007 8:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
jhonyke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm
Berichten: 201
Woonplaats: ekeren
Bericht 
wat zijn fluitpoorten ?? :P

en hoe krijg je dat zijtakje weg ??

_________________
het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia :P
-typfouten voorbehouden-


wo jun 13, 2007 9:08 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Bericht 
jhonyke schreef:
wat zijn fluitpoorten ?? :P

en hoe krijg je dat zijtakje weg ??


Ook wel boosterpoorten genoemd: 2 kleine uitlaatkanaaltjes naast de grote uitlaatpoort.

Er af zagen en dichtlassen.

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


wo jun 13, 2007 10:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
jhonyke
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za maart 24, 2007 9:19 pm
Berichten: 201
Woonplaats: ekeren
Bericht 
waarvoor zijn die fluitpoorten dan ?? :X:
ben nog een noobje kwa cilinder tuning

_________________
het enigste dat me van de meisjes kan houden is een aprillia :P
-typfouten voorbehouden-


do jun 14, 2007 12:54 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Bericht 
effe een vraagske ..?? de demper vn u uitlaat veranderd die oowk ieets aan u prestaties of alleen het geluid ..?? want kwil een dubbele gia uitlaat make voor onder da kontje mor kvroeg mij af of da u prestaties beïnvloed ..??

_________________
Afbeelding


do jun 14, 2007 11:07 pm
Profiel
ScareMercy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am
Berichten: 258
Woonplaats: Siebengewald
Bericht 
ligt eraan hoe je hem maakt, maar eigenlijk altijd werken 2 dempers nadelig, de ninja twinner manier is nog de beste, zo laat mogelijk laten vertakken naar beide dempers zodat de tailpipe het langst blijft. ;)


vr jun 15, 2007 12:42 am
Profiel WWW
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Bericht 
aah en hoe krijgde het meeste geluid uit u demper of kunde da zelf ni verandere..??

_________________
Afbeelding


vr jun 15, 2007 10:54 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: