Auteur |
Bericht |
Erwin90
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 16, 2006 2:38 pm Berichten: 448 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Dokkum
|
 Re: grote snelheden en desbetreffende boetes topic.
RiejuRacer schreef: Ik heb een rieju RS2 en was 2 maandjes terug gepakt, moest op de roller, ging toen op mijn eigen teller 90/95 kmph. en op de rollerbank 78. Daarvan ging nog 10% correctie vanaf dus 8 km. Er bleef dus nog 69 over, max constructie snelheid is 50 en GEEN 45. uiteindelijk dus 19 km te hard. Als die meer als 15 kmph te hard gaat word je kenteken bewijs inbeslag genomen en de boete bepaald door de officier van justitie, ik kreeg me kentekenbewijs weer terug nadat me brommer weer orgineel had laten zien op de rollerbank. De boete viel me wel mee dat was 90 euro. als ik nou nog 2 keer gepakt word met meer dan 15 kmph te hard krijg ik me brommer niet meer terug. of moes ik hem bij het rdw opnieuw laten keuren ofso.. Hmm, Ik haalde 86km/h opde rollerbank en bij mij was de toegestaande snelheid 59km/h.. Alhoevel mijn boete was 170 euro, 4weken later stond ik er weer op met 85km/h... weer 170,- En het klopt wel ja dat als je 15km/h te hard gaat dat je dan een waarschuwing krijgt.. ik heb er op het moment 2 dus als ik nog eens zou worden gepakt met meer dan 15km/h op de rollerbank dat ik dan mijn brommer kwijt ben.. 

|
wo aug 27, 2008 1:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
dan ben je niet je brommer kwijt, maar je kenteken  dus idd opnieuw laten keuren bij het rdw, zoals RiejuRacer zegt
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
wo aug 27, 2008 2:26 pm |
|
 |
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
Dit is een redelijk oud topic maar mijne rijd ongeveer 85, hoeveel euro boete zou ik hiervoor krijgen?? En vanaf hoeveel km/u word je certi gelijk ingevordert??
thx
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
di sep 02, 2008 7:14 pm |
|
 |
Maarten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 06, 2007 9:18 pm Berichten: 783 Afbeeldingen: 2
|
mr mike schreef: Dit is een redelijk oud topic maar mijne rijd ongeveer 85, hoeveel euro boete zou ik hiervoor krijgen?? En vanaf hoeveel km/u word je certi gelijk ingevordert??
thx alleen een rijbewijs kan worden ingevorderd, een certificaat niet... als je gelasert wordt met een lasergun en je rijd gecorrigeerd 75 km/h binnen de bebouwde kom of 70 km/h buiten de bebouwde kom (volgens de lasergun) dan wordt je rijbewijs ingevorderd  dus vanaf 30 km/h te hard.
di sep 02, 2008 8:56 pm |
|
 |
mr mike
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 01, 2008 10:29 pm Berichten: 1272 Woonplaats: Den Haag--Ypenburg
|
Maarten schreef: mr mike schreef: Dit is een redelijk oud topic maar mijne rijd ongeveer 85, hoeveel euro boete zou ik hiervoor krijgen?? En vanaf hoeveel km/u word je certi gelijk ingevordert??
thx alleen een rijbewijs kan worden ingevorderd, een certificaat niet... als je gelasert wordt met een lasergun en je rijd gecorrigeerd 75 km/h binnen de bebouwde kom of 70 km/h buiten de bebouwde kom (volgens de lasergun) dan wordt je rijbewijs ingevorderd  dus vanaf 30 km/h te hard. JA ik bedoelde rijbewijs  Maar bedankt voor de info 
_________________ MH RX--> viewtopic.php?f=11&t=10807&st=0&sk=t&sd=a YAMAHA TZR--> viewtopic.php?f=11&t=11398
|
di sep 02, 2008 9:04 pm |
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
floRiS50 schreef: dan ben je niet je brommer kwijt, maar je kenteken  dus idd opnieuw laten keuren bij het rdw, zoals RiejuRacer zegt bij wegmisbruikers hoorde ik keer dat bij 3de waarschuwing het "voertuig" in beslag zou worden genomen. en dat die dan ook nog vernietigd kon worden  ik vind het maar onzin
|
wo sep 03, 2008 11:19 am |
|
 |
mr mike
ApriliaForum Member
|
melvin_rs schreef: floRiS50 schreef: dan ben je niet je brommer kwijt, maar je kenteken  dus idd opnieuw laten keuren bij het rdw, zoals RiejuRacer zegt bij wegmisbruikers hoorde ik keer dat bij 3de waarschuwing het "voertuig" in beslag zou worden genomen. en dat die dan ook nog vernietigd kon worden  ik vind het maar onzin Ja dat heb ik dus ook gehoord...
|
wo sep 03, 2008 11:24 am |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
ik denk dat je kentekenbewijs gevorderd word. en dat je dan je hok opnieuw moet laten keuren.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
wo sep 03, 2008 11:34 am |
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
Royal Club schreef: ik denk dat je kentekenbewijs gevorderd word. en dat je dan je hok opnieuw moet laten keuren. klopt, over voertuig inbeslagname heb ik nog niks officieels gehoord
|
wo sep 03, 2008 2:11 pm |
|
 |
Harmen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 04, 2006 12:05 pm Berichten: 81 Woonplaats: St. Jansklooster
|
Dus dit houd dus eigenlijk in dat mijn snorfiets 44 mag op de rollerbank?  hmm soepel
_________________ Aprilia RS50 Gray-Dust / GP1.
|
ma sep 08, 2008 7:50 pm |
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
k reed zonder correctie 81, me kentekenbewijs is in beslag genomen, en ik mocht zelf kiezen, of k laat em opnieuw keuren bij de rdw (140 eu extra) of k kom binnen 4 weken naar et polititebureau, loopt ie weer stnd, krijg k me papieren terug 
ma sep 08, 2008 8:41 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Lol @ bovenstaande  ik ging 87 ongecorrigeerd op de roller, kentekenbewijs ingenomen, moest binnen 4 weken laten zien dat ie weer standaart liep. ging op t buro 56 op de roller, maar mocht toch mn papieren terug, omdat die man het wel geloofde. ding ging in zn 4 en hoger alleen maar minderen in toeren Trouwens, je bent je fiets echt wel kwijt als je de 3e keer weer veel te hard gaat. dan mag je hem inleveren en dan gaat ie in de pers/oven 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
ma sep 08, 2008 9:00 pm |
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
of als die boven de 100 gaat toch?
ma sep 08, 2008 9:09 pm |
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
|
klasgenoot van me zat boven 100 en rijd nog/weer vrolijk rond hoor 
|
ma sep 08, 2008 10:57 pm |
|
 |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
ja dat doen ze alleen als ie ziekelijk snel gaat, maar ligt ook aan de regio waar je gepakt word he  hier in amsterdam krijg je vaak waarschuwingen en doen ze over het algemeen niet zo moeilijk Maarja, ik denk dat je veilig kan zeggen dat als je brommer 120+ echte kilometers doet op de rolletjes, dat je dan mag gaan sparen 
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
ma sep 08, 2008 11:15 pm |
|
 |
|