HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma apr 21, 2025 12:19 pm

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Aprilia rs 50 MY09 
Auteur Bericht
Itakura
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 19
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 50 MY09
vincent, hou alsjeblieft die internetkennis even bij je ;) die "kennis" die je van je werkgever krijgt moet je ook maar met een korreltje zout nemen.

je kan niet in het algemeen zeggen dat je maar 10km of 350km in hoeft te rijden bij nicaseal, is gewoon niet zo.

het is eigenlijk precies zo als keiji zegt. In de circuit wereld worden 2takten ook niet ingereden, maar in versnelling op een paddock ingedraaid... maar dan spreken we over perfect afgewerkte cilinders/zuigers van minstens een rooitje per stuk met een (hoop ik toch) professioneel afgestelde carb/ontsteking/smering, etc..

brommers zijn een apart slag, dat ze minder CC en vermogen hebben zegt nog niet per-se dat ze veel minder gevoelig zijn, laat staan dat ze sneller ingesleten zijn. Dit deels omdat zo goed als alle cilinders die te krijgen zijn voor deze apparaten gewoon relatief erg goedkoop zijn. (kwalitatief ook, denk hierbij aan de kwaliteit en dikte nicaseal, afwerking van de poorten en zuigers, etc..)
Ik ben ook geen uber-expert maar weet toch dat je niet zomaar overal vanuit kunt gaan. Als het komt op dit soort dingen moet je altijd sceptisch zijn, en niet iedereen zomaar klakkeloos geloven.

za dec 19, 2009 11:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Er staat niet voor niets dat het een richtlijn is.

zo dec 20, 2009 12:37 am
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hij heeft het tegen jou sukkel, niet over dat stukje brommerforum.

zo dec 20, 2009 1:09 am
Profiel
apriliars502009
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Of hij al na 10 km of na 1000 is ingereden, ik laat 'm pas harder rijden als ik meer ervaring heb dan nu. ;) En laten we dat maar op 0 zetten :Y:
Maar ik ben op zoek naar rood velglint, en heb het liefst een brede van 12 mm maar kan het nergens vinden, weet iemand waar? O:-)

zo dec 20, 2009 11:12 am
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
http://www.motorsticker.nl/product/884/40/rmst001.html

Heb je maar max 11mm, hopelijk is dat niet erg. Heb zelf 11mm erop zitten en dat staat gewoon goed. Als ik je wel 1 hint mag geven, fluor (en dus ook waarschijnlijk normale velglint) is veel makkelijker aan te brengen en een beetje bij te buigen als die reflecterende striping. Heb zelf fluor erop zitten en dat werkte gewoon prettig, maar toen ik die reflecterende bij G70 erop moest zetten kon ik soms mijn haren uit mijn kop trekken toen ik bijna klaar was met 1 stukje en dat hij bij het einde zichzelf weer in vorm trok. Waarom zou je moeten bijbuigen? Omdat de striping zeg maar de binnebocht? binnestukje whatever van je velg volgt en niet het middenstukje wat handiger zou zijn. Daarom buig ik hem een beetje bij zodat hij mooi in het midden van dat randje valt.

zo dec 20, 2009 11:19 am
Profiel
apriliars502009
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oke bedankt :D Binnenkort maar eens bestellen, heb nog niet eens brommer binnen :Y: Nog 9 nachtjes trouwens O:-)

Laatst gebumpt door apriliars502009 op do feb 11, 2010 5:52 pm

do feb 11, 2010 5:52 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5