Auteur |
Bericht |
af1rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm Berichten: 1387
|
Re: het grote 'welke setup' topic
RonnyRacingTeam schreef: En als je nu eens begint met he niet op 'koppel' te focusen, maar eerder op vermogen op lage toeren, want is wat je wil neem ik aan? Verder is het ook bulshit om te zeggen: 50cc is weinig koppel en 70cc is veel koppel of de vergelijking 50cc draait weinig toeren 70cc draait weinig toeren Een grotere boring beschikt vaak over meer koppel
_________________ No shit !?
|
do dec 29, 2011 6:33 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef: Nee, ik wil koppel. Ik ga een endurotje maken en dan heb ik het meest aan koppel. Klopt dan kan ik het best een 4 takt halen, nee ik niet gek dus gewoon een 2 takt. Ik denk dat ik voor de polini ga, mooie cilinder waarvan ik denk dat hij goed zal presteren naar mijn wensen voor 195 euro.
verdere op of aan merkingen hoor ik graag. Wat bedoel je dan wel met je wil "koppel"? Ik interpreteer dat met vermogen op lage toeren.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do dec 29, 2011 6:48 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Nee, ik ga er hoofdzakelijk mee op de weg rijden. en daarnaast in mijn vrije tijd lekker mee crossen ja.
Ik ben zelf helemaal gek van crossmotoren. en naast mijn liefde voor motorcross ben ik ook 2 takt fanaat dus toeren janken hoor/doe ik graag.
en om motor rijbewijs te halen en dan een 2 takt enduro te kopen is mij te duur af.
dus doe ik het maar zo.
het zal qua plezier weinig schelen.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 6:52 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
RonnyRacingTeam schreef: slimmedirk schreef: Nee, ik wil koppel. Ik ga een endurotje maken en dan heb ik het meest aan koppel. Klopt dan kan ik het best een 4 takt halen, nee ik niet gek dus gewoon een 2 takt. Ik denk dat ik voor de polini ga, mooie cilinder waarvan ik denk dat hij goed zal presteren naar mijn wensen voor 195 euro.
verdere op of aan merkingen hoor ik graag. Wat bedoel je dan wel met je wil "koppel"? Ik interpreteer dat met vermogen op lage toeren. Koppel over het gehele toerenbereik. ik wil mijn vermogens afgifte verdelen over het gehele toeren bereik. dus veel koppel van 6.5 tot 11 K ong. Aangezien ik het vermogen van een 250 net heb moet ik het maar zo oplossen.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
Laatst bijgewerkt door slimmedirk op do dec 29, 2011 6:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
do dec 29, 2011 6:57 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: het grote 'welke setup' topic
af1rs schreef: RonnyRacingTeam schreef: En als je nu eens begint met he niet op 'koppel' te focusen, maar eerder op vermogen op lage toeren, want is wat je wil neem ik aan? Verder is het ook bulshit om te zeggen: 50cc is weinig koppel en 70cc is veel koppel of de vergelijking 50cc draait weinig toeren 70cc draait weinig toeren Een grotere boring beschikt vaak over meer koppel dat hangt toch meer van de timing af dan van de boring. Maar eenzelfde getimede cilinder met grotere inhoud zal idd meer koppel leveren (als we daarboven ook nog de uitlaat buiten beschouwing laten)
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do dec 29, 2011 6:59 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
RonnyRacingTeam schreef: af1rs schreef: RonnyRacingTeam schreef: En als je nu eens begint met he niet op 'koppel' te focusen, maar eerder op vermogen op lage toeren, want is wat je wil neem ik aan? Verder is het ook bulshit om te zeggen: 50cc is weinig koppel en 70cc is veel koppel of de vergelijking 50cc draait weinig toeren 70cc draait weinig toeren Een grotere boring beschikt vaak over meer koppel dat hangt toch meer van de timing af dan van de boring. Maar eenzelfde getimede cilinder met grotere inhoud zal idd meer koppel leveren (als we daarboven ook nog de uitlaat buiten beschouwing laten) En daarom hebben jullie allebei gelijk.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 7:00 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Wat is dit voor praat. Mensen denken hier dat een 50cc en een 80cc een IMMENS verschil heeft. Als je over grotere boringen gaat praten dan ga je naar een 125, 200, 250. Een cilinder alleen geeft niet alleen koppel het gehele plaatje. Je setup. Overigens kun je met een 2-takt een prima toerengebied krijgen. Want als je echt vanaf onderin vermogen wil hebben tot het eind en dat lineair moet je elektrisch gaan rijden. Een 2-takt hoeft niet altijd veel toeren te draaien. Dit is voor de cilinders met kleinere boringen. Een 125 maakt nog veel toeren. Bij een 250 gaat dat ook weer naar 7000-8000. En dan niet de RS250 want dat zijn 2 125 cilinders. Een CR500 komt echt niet boven de 6500-7000 toeren uit. En een 4-takt van die grootte komt juist op meer toeren uit. Dus ja met brommers is het zo dat het toeren moet maken. Koop die polini als je er blij mee bent. Ohja met losse binnenkop dat komt uit de racerij. Dat was vroeger zodat je verschillende squish kon racen de een net wat strakker dan de andere. Want dat een losse binnenkop meer koeling geeft klopt niet. Een vaste kop heeft ook gewoon een spoelgang. Want je radiateur slang zit toch echt aan je cilinder kop.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
do dec 29, 2011 7:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
natuurlijk kun je met een 2 tak een prima toerengebied krijgen , maar dit gaat niet zomaar. het is niet dat je een cilinder koopt en dan een leuk koppel/vermogen om lage toeren hebt. polini is een leuk cil die niet echt toeren jankt voor goed vermogen en toch is zijn powerband tot rond de 12 , 12,5 k echt fijne koppel zul je niet krijgen naar mijn mening. en dat een 2 t of 4 t toeren gaat maken heeft toch echter wel te maken met boring , slag , timing etc te maken. Cr500 geeft zijn maximale kracht af bij 8500 toeren en RGV500 weer rond de 10 k en een harley weer bij zo'n 4500-5000 toeren. het klopt wat je zegt over losse binnenkopt met racerij, wat ik zo ver weet geeft dit wel degelijk een betere koeling rond om de kop.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
do dec 29, 2011 7:44 pm |
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
is een MHR Replica een echte koppel cilinder dan?
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 7:53 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
nee ligt zo'n beetje gelijk aan roze top , polini . enigste voordeel is dat het een alu cilinder is.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
do dec 29, 2011 7:54 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
Als je een Polini cilinder neemt, pak dan die W-Poorter. Anders voor een Roze Top Performances, of iets beters gaan.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
do dec 29, 2011 8:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
W-poorter is wel interessant voor mij.
alleen kan ik die nergens vinden, heb je een linkje voor mij?
als die niet veel meer dan 200 euro kost neem ik die.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 8:23 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Re: het grote 'welke setup' topic
W-poorter is helaas niet meer overal tekoop, moet je goed rondspeuren.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
do dec 29, 2011 8:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
slimmedirk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm Berichten: 194
|
Re: het grote 'welke setup' topic
niet kunnen vinden helaas.
Iemand graag een advies welke cilinder anders wordt het de Polini.
alvast bedankt.
_________________
15melvin15 schreef: Is je sqaush nogsteeds goed?
Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor
|
do dec 29, 2011 8:36 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: het grote 'welke setup' topic
ik zou zelf dan voor mhr rep of voor gila , alu cilinder vind ik zelf persoonlijk beter dan giet maar dat is eigen keus. mhr rep is 50mm boring en gila 48 mm .
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
do dec 29, 2011 8:49 pm |
|
|
|