HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 5:05 pm




Antwoord op onderwerp  [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 49  Volgende
 het grote 'welke setup' topic 
Auteur Bericht
Gerard1793
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm
Berichten: 977
Woonplaats: Middelstum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
af1rs schreef:
jvo schreef:
omdat ik als een met:
70cc polini evo
yasuni r3
26mm dellorto
polini binnenrotor

heb gereden, en ten eerste ging dat te hard! en het zoop te veel. en het ging dr na ook kapot.. en mijn cilinder is nu versleten orgineel, dus wou ik gewoon goede vervanings cilinder en wat leuke spulletjes erbij zoals inlaatsetje en mvt.

dusja:)

1)heb gereden, en ten eerste ging dat te hard! =Twv
gaat om optrekken? zo ja, verander de twv en de top is hem wss te hoog
2)en het zoop te veel= Juiste afstelling
Oh? sommige setups gebruiken gewoon meer benzine.
3)n het ging dr na ook kapot.=Juiste materiaal en staat en onderhoud
misschien wel niet op betrouwbaarheid ontworpen?
4)en mijn cilinder is nu versleten =Juiste smering
Misschien gewoon af? door tig duizend km's
:^^:



Niet zomaar wat roepen

_________________
'78 XT500
'89 GS500
'98 V70 T5


wo dec 14, 2011 10:31 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
je kan best wel zuinig rijden met een snelle setup
als je maar veel koppel hebt, en je je rechterhand goed kan controleren.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


do dec 15, 2011 12:51 am
Profiel WWW
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
idd, even vol optrokken en daarna lekker op 2/10e gas gewoon 80 cruisen bij 4000 toeren :L:

_________________
No shit !?


Laatst bijgewerkt door af1rs op do dec 15, 2011 8:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do dec 15, 2011 8:34 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
[quote="Gerard1793"]
................................[/b]

in het huidige verkeer lijkt het me sterk dat een brommer 'te snel' optrekt, gashendel bepaal je zelf
Vervolgens kom je op het verbruik, trek gewoon met het verkeer mee en draai hem daarna lekker terug, rijd je zuiniger als met je orginele 45km kut hok :L: Polini's die verslijten is wel grote onzin, die wand die daar inzit, met de juiste zuigerspeling en de juiste smering en natuurlijk de juiste afstelling (veelal 90% het probleem) en het gaat gewoon niet meer kapot en iemand die 25000/30000km in een jaar of 2 3 rijd doet het knap hoor met zijn brommertje..... :thumleft: en dan is hij nog niet op.. moet er alleen even een nieuw wandje in van €193 bij powerseal, leuke zuiger €85 en je kan weer jaren knallen
Goede smering is : a747/power rs/ eurol racing 1/ putoline mx5/7 mengverhouding 1:45 aanhouden bij de ricinus/castorolie mag dit 1:30 zijnJa krukas dit blablablablabla doe niet moeilijk en laat er een leuk drijfstangsetje in persen :L:

Achja, wellicht is het meer een mening/ uit eigen ervaring..
Zelf rijd ik alle dagen op een oude zundapp welke relatief gemakkelijk 105/110 loopt (met opmaat straks ook de 120 wel haalt)
En bij mij gaat er ook niks stuk :thumright:

_________________
No shit !?


do dec 15, 2011 8:36 pm
Profiel
slimmedirk
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm
Berichten: 194
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
Welke setup zal meer vermogen leveren?

Airsal 80cc (getuned op koppel)
17.5/19/21
Leovince V6 / opmaat uitlaat (berekent op koppel)
VL6
Ori luchtfilter/membraan

Of:

Polini 80cc Gietijzer (getuned op koppel)
17.5/19/21
Opmaat uitlaat (berekent op koppel)
VL6
Ori luchtfilter/membraan


Mvg Slimmedirk.

_________________
15melvin15 schreef:
Is je sqaush nogsteeds goed?

Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor


do dec 29, 2011 12:43 am
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
als ze gelijk getuned zijn en dus over dezelfde poorten/compressie/spoelhoeken/timingen bezitten, maakt het echt geen ruk uit, behalve dat de één een airsal is en de ander één polini

Wat versta jij onder koppel ? een 80cc bezit orgineel al relatief veel koppel door de grotere boring.. 50cc is bleren 80cc is bulderen, :thumleft:

Gr.

_________________
No shit !?


do dec 29, 2011 6:54 am
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
Is ook niet geheel waar. 80cc blijven jankertjes. Het is nog steeds geen 250! :P Voor meer koppel zou ik op een 80cc sowieso een 21mm zetten. En een goede opmaat is nog altijd beter dan leovince. Maar jouw vraag is dus voornamelijk of je nou een Ersnol of Plini moet nemen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met die cilinders, het zijn allebei kwaliteitscilinders dat wel! Maar je kan even in het welke cilinder topic rond neuzen of vraag stellen.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


do dec 29, 2011 11:42 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
rieju-rrx schreef:
Voor meer koppel zou ik op een 80cc sowieso minimaal een 24mm zetten

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


do dec 29, 2011 2:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
slimmedirk
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm
Berichten: 194
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
@ af1rs:
Dat is niet geheel waar, Ten eerste het enorme verschil dat de airsel een vlinderpoort is en de polini een fluiterpoort.
Ik heb wel eens over verschil gelezen:
http://forum.scooterforum.net/forum/f37/vlinderpoort-w-poort-11244/index2.html
Verder is het een verschil tussen alu en gietijzer.

Wel degenlijk verschil dus!

@ rieju-rrx
Mij lijkt dat de polini van iets betere kwaliteit is maar dat kan ik mis hebben.
Daarom stel ik hier nu ook mijn vraag haha.

@RS 746

Die komt er zowizo al op!
Maar wat denk je airsol of polini?

_________________
15melvin15 schreef:
Is je sqaush nogsteeds goed?

Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor


do dec 29, 2011 2:35 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef:
@RS 746

Die komt er zowizo al op!
Maar wat denk je airsol of polini?


Goedzo ;)
Ik zeg roze Top Performances due plus nemen (die met losse binnenkop)

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


do dec 29, 2011 2:39 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
slimmedirk
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm
Berichten: 194
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
Hmmm

alweer meer keuze,
Is het dan zo dat deze meer koppel levert als een polini?
http://www.ks-parts.nl/webshop/index.php?_a=viewProd&productId=6689
Deze?

wat is er beter aan deze cil dan?
En wat zijn de voordelen van een losse binnenkop?
Want voor dat geld kan ik net zo goed een MHR replica halen.

_________________
15melvin15 schreef:
Is je sqaush nogsteeds goed?

Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor


do dec 29, 2011 2:57 pm
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm
Berichten: 1644
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef:
Hmmm

alweer meer keuze,
Is het dan zo dat deze meer koppel levert als een polini?
http://www.ks-parts.nl/webshop/index.php?_a=viewProd&productId=6689
Deze?

wat is er beter aan deze cil dan?
En wat zijn de voordelen van een losse binnenkop?
Want voor dat geld kan ik net zo goed een MHR replica halen.


ik denk dat de polini meer koppel gaat leveren als airsel , polini zijn zowieso goede cilinders die lang mee gaan, als je er goed mee omgaat( de 75cc bedoel ik er mee)
roze top zou wel gelijk of in de buurt van de polini giet zitten.
voordeel van de losse binnenkop is dat iets betere koeling heeft , voor op straat heeft het voor de rest weinig nut volgens mij.
MHR replica is een koppel cilinder en zal ook langer mee gaan dan roze top of polini als je het mij vraagt , aangezien de roze top aardig fel getimed is voor een giet.
gila 70 cc is zeker een slijtvaste cilinder en ook een goede keuze maar dat is aan jou.
dit is mijn mening , er zijn genoeg mensen die hier meer ervaring hebben en betere antwoorden zullen/kunnen geven.

_________________
No fear schreef:
Je hebt 2 type motorrijders.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!


do dec 29, 2011 3:41 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
En als je nu eens begint met he niet op 'koppel' te focusen,
maar eerder op vermogen op lage toeren, want is wat je wil neem ik aan?
Verder is het ook bulshit om te zeggen:
50cc is weinig koppel en 70cc is veel koppel
of de vergelijking 50cc draait weinig toeren 70cc draait weinig toeren

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


do dec 29, 2011 5:05 pm
Profiel
slimmedirk
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 13, 2010 9:05 pm
Berichten: 194
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
Nee, ik wil koppel.
Ik ga een endurotje maken en dan heb ik het meest aan koppel.
Klopt dan kan ik het best een 4 takt halen, nee ik niet gek dus gewoon een 2 takt.
Ik denk dat ik voor de polini ga, mooie cilinder waarvan ik denk dat hij goed zal presteren naar mijn wensen voor 195 euro.

verdere op of aan merkingen hoor ik graag.

_________________
15melvin15 schreef:
Is je sqaush nogsteeds goed?

Je moet wel 0.6 overhouden. een afgevlakte bromkop kun je verder afvlakken dan die van een snor


do dec 29, 2011 6:17 pm
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm
Berichten: 1644
Antwoord met een citaat
Bericht Re: het grote 'welke setup' topic
slimmedirk schreef:
Nee, ik wil koppel.
Ik ga een endurotje maken en dan heb ik het meest aan koppel.
Klopt dan kan ik het best een 4 takt halen, nee ik niet gek dus gewoon een 2 takt.
Ik denk dat ik voor de polini ga, mooie cilinder waarvan ik denk dat hij goed zal presteren naar mijn wensen voor 195 euro.

verdere op of aan merkingen hoor ik graag.


2 tak zijn gemaakt om toeren te janken , natuurlijk kun je het een en ander wel aanpassen dat er meer vermogen bij lage toeren gehaald kunnen worden voor de rest zul je het toch op toeren moeten houden :) echt koppel zul je er haast niet uit halen.
ga je er mee crossen ?

_________________
No fear schreef:
Je hebt 2 type motorrijders.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!


do dec 29, 2011 6:28 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 724 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron