Auteur |
Bericht |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Powerfilter scheelt wel wat in geluid maar is toch geen aanrader, nergens goed voor verder en je hebt er zo mogelijk meer gedonder mee dan 't oplevert.
't Is geen viertakt dus zwaar geluid zul je nooit krijgen.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do feb 28, 2008 6:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Mauricio
ApriliaForum Member
|
mjaa oke.. ik zou me dan maar eens verder orienteren. Ik wil geen gedonder naturiljk dat er vuil in de cabarateur komt of iets in die richting. Is er nog iets anders dat het geluid beinvloed behalve een andere uitlaat ?
|
zo maart 02, 2008 12:17 am |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
uitlaat kering in je cilinder  die moet goed zijn anders ontsnapt er geluid langs de uitlaat
zo maart 02, 2008 12:21 am |
Persoonlijk album
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Je zou je originele luchtbak iets kunnen aanpassen, vernauwing er uit / gaten boren als alternatief op dat powerfilter...
Andere demper kan ook wel invloed hebben.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
zo maart 02, 2008 12:44 am |
Persoonlijk album
|
 |
Dutchy
ApriliaForum Member
|
Is het mogelijk een RS goed op te laten trekken maar niet dat ie meteen 600 loopt om het maar zo te zeggen ? De bedoeling is namelijk dat er binnekort een nieuwe carb opgaat en een stuk van de prop eruit gehaald word. Dat ie ongeveer 60-70 loopt lekker optrekt maar meer ook niet, is dat mogelijk op deze manier ?
_________________ RS Gp1 Nero
|
wo maart 12, 2008 12:17 am |
|
 |
Mitchell Classic
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 1:55 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Huizen
|
klein voortandwieltje..
_________________ RS My07!!!
|
wo maart 12, 2008 12:28 am |
|
 |
simonfuria
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 08, 2007 7:14 pm Berichten: 133 Woonplaats: Eastermar
|
ik had op men 50cctje een bougie met hittegraad 7
heb nu een 70 erop dan moet ik toch omhoog met de hittegraad ofniet?
weet iemand hoeveel omhoog?
alvast bedankt
wo maart 12, 2008 3:42 pm |
|
 |
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
ik zou er een sp2 van piaggo ingooien dat is oude afmonteer bouchie van mallosie 70 mhr
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
wo maart 12, 2008 5:28 pm |
|
 |
HeatZeeker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 04, 2008 1:13 pm Berichten: 378 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Zutphen
|
Dutchy schreef: Is het mogelijk een RS goed op te laten trekken maar niet dat ie meteen 600 loopt om het maar zo te zeggen ? De bedoeling is namelijk dat er binnekort een nieuwe carb opgaat en een stuk van de prop eruit gehaald word. Dat ie ongeveer 60-70 loopt lekker optrekt maar meer ook niet, is dat mogelijk op deze manier ?
Idd stuk prop eruit, 17.5mm carb en 12-49 ofzo. Je kan ook wat dingen laten frezen maar daar heb ik zelf geen verstand van.
wo maart 12, 2008 5:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
y0ur1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 15, 2007 4:22 pm Berichten: 608 Woonplaats: Ridderkerk
|
Ik vraag me nou eigenlijk wel af wat een membraan voor nut heeft..
_________________ Aprilia the best, so fcuk the rest
|
vr maart 14, 2008 8:56 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
y0ur1 schreef: Ik vraag me nou eigenlijk wel af wat een membraan voor nut heeft..
nou, in een carter ontstaat een onderdruk bv een vacuum, dus hij zuigt.. een menbraam sluit dat zeg maar af..als de zuiger naar beneden gaat, gaat het menbraam open zodat het mengsel naar binnen kan/ naar binnen gezogen word.
als de zuiger naar boven gaat is de onderdruk weg dus dan sluiten de kleppen weer..
dus stel, een menbraamklepje breekt/scheurt dan sluit die het carter niet meer af..zodat er geen voldoende carterdruk/onderdruk gemaakt kan worden dus dan zuigt hij niet genoeg benzine mengsel aan >> dus je brommer loopt niet.
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
vr maart 14, 2008 9:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
y0ur1
ApriliaForum Member
|
En het voordeel van een "tuning"-membraan ( vage term misschien voor gewoon een Malossi-geval ofzo ) geeft een voordeel omdat...?
Hij lichter is en makkelijker/sneller opent/sluit ?
|
vr maart 14, 2008 10:23 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
y0ur1 schreef: En het voordeel van een "tuning"-membraan ( vage term misschien voor gewoon een Malossi-geval ofzo ) geeft een voordeel omdat...? Hij lichter is en makkelijker/sneller opent/sluit ?
nou doorlaat oppervlakte is grooter, dus mengsel is sneller ter plaatse
en er zijn carbon klepjes opgemonteerd wie dikker zijn dan de originele
dit zorgt ervoor dat de kleppen eerder sluiten en als het afbreekt.. carbon is zachter dan staal dus loopt je cilinder niet direct naar de haaien
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
vr maart 14, 2008 10:40 pm |
Persoonlijk album
|
 |
y0ur1
ApriliaForum Member
|
Ok dan.. Nu is het me al een stuk helderder
En, op een 50cc.. Stel je loopt iets van 105, met hier en daar uitlaatje, carbje veranderd enz. Heeft het dan rendement om een ander membraan te zetten>
|
vr maart 14, 2008 10:43 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
|
y0ur1 schreef: Ok dan.. Nu is het me al een stuk helderder En, op een 50cc.. Stel je loopt iets van 105, met hier en daar uitlaatje, carbje veranderd enz. Heeft het dan rendement om een ander membraan te zetten>
nou je kan denk ik beter je std menbraam voorzien van carbon klepjes 0.35 dik ofzo
heel ander menbraam merk je niet heel veel van maar het zijn natuurlijk wel kleine puntjes die je pakt..
|
vr maart 14, 2008 10:49 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|