Re: Dealer kan begrenzing niet verwijderen
over de manier van reageren wil ik het niet hebben, dat zoeken jullie zelf maar uit
Feit is dat in BE de wetgeving totaal anders is dan in NL. Zeker op gebied van begrenzen/ont-grenzen. Het gaat zelfs zo ver dat auto's voor de nederlandse markt een ander software pakket meekrijgen dan in België. Dit heb ik reeds diverse keren ondervonden bij het loggen van 2 identieke wagens, de ene uit NL, de andere uit BE. Aansluitend even over de keuze van een 125cc. Dit valt bij ons onder de noemer "rijdbaar met klein rijbewijs". Dit betekent evenveel dat je met het klassieke "B" rijbewijs ook met een motor tot 125cc mag rijden. Uiteraard zit er ook een addertje onder het gras vermits er ook naar het vermogen gekeken wordt. Meer dan 11kw en je moet een motor rijbewijs halen. Vandaar de hele discussie over het ontgrenzen.
Persoonlijk zou ik ook voor het motorrijbewijs gaan, geen gezeik met al het bovenstaande.
Waar Dice wel een punt heeft, dealers in BE zijn first class klojo's. Of het gaat niet, of het is te moeilijk, of het is te warm, of te koud, of-of-of maar er zal altijd wel iets zijn. In Nederland daarentegen zijn gespecialiseerde zaken uiterst behulpzaam, vriendelijk en niet verlegen om je de nodige info te bezorgen. Een klein voorbeeld hiervan heb ik afgelopen weken weer meegemaakt namelijk de zoektocht naar een nieuwe remklauw voor een rs50 bwj 93. Hiervoor heb ik 3 erkende dealers afgelopen en enkele toeleveringsbedrijven gebeld, zonder enig resultaat. 2 mailtjes naar een nederlandse leverancier en ik wist gelijk hoe en wat.
Om een lang verhaal kort te maken, ik haal alle spullen in Nederland en daar rijd ik met alle plezier enkele uren voor rond.