Auteur |
Bericht |
RSIceRain
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 5:35 pm Berichten: 116 Woonplaats: Almere
|
Corné Snijders schreef: dus 13 tand voor en hmr2 of r1 uitlaat, afstellen en ik haal de 100
14 tands voor is overbodig???
wat is beter yasuni r1 of yasuni hmr2 of maakt dat geen verschil hier op deze setup zo'n r1 of hmr2 past toch zo op je standaard cilinder en op de originele bevestigingspunten
groeten
Ik zou gewoon voor de Hmr 2 ( vind ik zelf ook goed op 70cc's presteren) gaan en 13t maximum voor.
Maarja wil je 100 echte km's of bedoel je op je teller?
|
wo sep 05, 2007 8:43 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
het liefst de echte maar op de teller is ook leuk
groeten
|
wo sep 05, 2007 8:50 pm |
|
 |
RSIceRain
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 24, 2007 5:35 pm Berichten: 116 Woonplaats: Almere
|
Corné Snijders schreef: het liefst de echte maar op de teller is ook leuk
groeten
Hmhm tjah echte .... km's
Ik rij zelf nu
MHR- R 70
MHR GP uitlaat
21mm Dellorto
Power 1 Race krukas
11/47 trekvertanding.
Ok ik vlieg zowat door de straten maar ook wegens me trek vertanding haal ik maar 107 GPS op 12000 toeren +/- ik kan max 13500 +/-.
Maarja ik weet niet of je de echte 100 km's gaat halen maar ja dan zal je toch een 13 of heel misschien 14 vertanding voor nemen. Wat ik ook zal doen is je carb wat vergroten kost toch niks als je je uitlaat en vertanding gaat doen.
En tjah ik weet ook niet of je van optrekken houd. Wil je echt voor snelheid gooi dan een 14 voor... Wil je toch voor optrekken moet je een 13 nemen dan verhoog je snelheid een klein beetje maar houd je trekkracht nog wel een beetje.
Maarja me tip zal gewoon een 13t met een HMR2 en een 17,5mm dellorto. Dan moet je denk ik wel heel dicht bij je 100 komen met toch trekkracht. Maarja ik hou zoals je ziet van wegtrekken xD
|
wo sep 05, 2007 9:04 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
ja wegtrekken is leuk maar ik heb thuis een andere brommer die ik heb gemaakt om mee weg te trekken een honda mt50 met 70cc 20mm carb en 50cc snel bocht trek zo veel wheelies als ik wil
deze aprillia wil ik meet top snelheid maar moet nog wel een klein beetje optrekken ik ga gewoon voor de hmr2 en 14 tands voor goed afstellen en ik kijk wel waar ik terecht kom
groeten
|
do sep 06, 2007 3:34 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
ik ga nou voor de volgende dingen
hmr2 uitlaat kevlar demper helemaal ontgrensd
standaard cilinder
17.5 mm i.p.v 16 mm. op deze 17.5 mm carb van dellorto zitten toch ook dezelfde aansluitingen als op zo'n standaard 16 mm carb ook van dellorto handchoke en olie toevoer
en 13 tanden voor en 47 achter
hoe zit het eigenlijk met het overzetten van je olie leiding ik geloof dat daar geen lucht in mag komen anders krijg je waarschijnlijk vastloper en hoe moet ik die lucht er dan uitlaten
welke stand zal ik mijn gasnaald zetten?
en wat voor sproeier zal ik ong pakken. in mijn phbn 16 zat een 94
groeten
|
wo sep 12, 2007 8:35 pm |
|
 |
soldaatjeh;
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 06, 2007 1:00 pm Berichten: 260 Woonplaats: Hoogvliet Rt.
|
1 tand voor dat scheelt best een een beetje
ik reed met 11 tands voor 90/95 en met 13 tands voor rijd ik tegen de 120 aan.
maar ik heb gilardoni 75, 17.5carbje en 47 tands achter 
_________________ soldaatjeh's straatmonster project
|
wo sep 12, 2007 8:43 pm |
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
maar hoe kun je het beste je olie leiding over zetten
50cc en 50cc snel is dat veel verschil?
groeten
|
zo sep 16, 2007 7:30 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Als je der geen lucht in wilt hebben lijkt het mij dat je dan je ff volgas geeft(wel als ie uit staat(de rs)) en dat er dan olie uit komt lopen en dat je em dan aansluit.. Danlijkt mij logisch dat er dan geen lucht in de leid ingen zit. 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo sep 16, 2007 7:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
dus gas open trekken dan komt olie uit de leiding en als er dan olie uit de leiding komt meteen op je carb stoppen
ik moet het wel zeker weten niet dat ik straks vastnaaier krijg
mischien nog suggestie over een snelle 50
|
ma sep 17, 2007 3:29 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Snelle 50cc cilinder is naar mijn weten een 50cc die heel hoog in de toeren kan blazen. En over die olieslang... volgens mij kan dat zo wel wel hoor, als je dan ook nog ff gas erop houd wanneer je hem heb aangesloten...
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
ma sep 17, 2007 7:43 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Corné Snijders
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 9:16 pm Berichten: 67
|
maar 50cc snel bijv van hebo heeft wel degelijk een redelijk snelheidsverschil
|
ma sep 17, 2007 7:54 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Ja, omdat je meer toeren draait en meer power heeft. Is trouwens wel handig om een steverige krukas te monteren, ik denk namelijk niet dat de std kruk veel plezier heeft van zo'n snelle cil.
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
ma sep 17, 2007 7:56 pm |
Persoonlijk album
|
 |
hendrikPV40
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 24, 2005 1:46 pm Berichten: 115 Woonplaats: Antwerpen
|
meer toeren aan je kruk = meer toeren aan je voortandwiel = achterwiel draait sneller rond en vaker rond/s, dus ga je ook sneller
trouwens, als je RS afstaat volgas geven met losgekoppelde olieslang, dat gaat weinig geven aangezien je pomp dan niet draait
gewoon wat olie in je benzinetank doen (1 liter benzine en 25ml olie) en dan olieslang van je pomp op je carb zetten. Als die liter benzine op is, gewoon gaan tanken
_________________ pluk de vespa én de AF1
|
ma sep 17, 2007 7:57 pm |
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
Het komt er egt wel een keer uitlopen hoor 
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
ma sep 17, 2007 8:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fluo Red
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 06, 2007 4:51 pm Berichten: 290 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Schermer
|
Ik heb ook ongeveer het zelfde probleem,, Heb net me brommer gekocht.. helemaal orgineel behalve dan dat de uitlaat ontgrenst is.. en nu loopt hij volgends de vorige eigenaar 90 km per uur.. Dat is natuur veeeelste hard waar ik woon, want achter elke boom staat er een politie klaar om mij mee te nemen naar de rollerbank..
Maar mijn vraag is, zal ik de uitlaat weer begrenze dus dan loopt hij weer 45... en dan een powerfilter er op zetten...
Zal hij dan ongeveer 65 a 70 lopen? Want ik heb daar geen ervaring mee.
RS--Melandri, Ik heb de sticker er af gehaald  Vet zitte Fuhnnen maare de sticker is er af,, Staat ook veel moooier zonder die sticker 
_________________ Aprilia RS 50 05'
|
wo sep 19, 2007 9:53 pm |
|
 |
|