Auteur |
Bericht |
apriliars50power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 31, 2004 7:44 pm Berichten: 162
|
en hoe hard zou je dan wel niet met zo;n 90 cc gaan als je het goed afsteld met een grote carbarateur en de hele teringzooi ?? is het wel de moeite waard om het te kopen want het zal wel niet goedkoop zijn... en je zal der vast niet zo lang op kunnen rijden als op een snelle 50 cc zonder elke keer te maken enzo
|
do apr 07, 2005 9:19 am |
|
 |
theredone51
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 08, 2005 1:46 pm Berichten: 99
|
90cc wil niet meteen zeggen dat het slijt als de tering, als het een laagtoerige cilinder is kun je er makkelijk jaren mee doen. Prestaties heb ik geen weet van.
|
do apr 07, 2005 9:45 am |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
at wete nog helemaal nieman wat zo'n 90 doet. Ik ken alleen een italiaan d8 ik dat het was die die cil heb. Rest zul je zelf uit moeten vinden
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do apr 07, 2005 5:49 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
50cc slijt meestal juist erg snel
|
do apr 07, 2005 9:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
theredone51
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 08, 2005 1:46 pm Berichten: 99
|
cebess schreef: 50cc slijt meestal juist erg snel
alle hoogtoerige cilinders slijten snel, ongeacht de cilinderinhoud 
|
do apr 07, 2005 9:31 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Ik ben even aan het kijken op http://www.speed-parts.nl/index.php?cPath=451_452 maar welke cilinder kan ik nou het beste nemen, moet snel zijn en lang mee gaan. Mag dan opzich ook wel wat kosten want 2 keer een cilinder kopen heb ik weinig zin in.
|
di apr 12, 2005 6:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
hebo ng
mhr
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di apr 12, 2005 6:54 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
die manston 2 ?
|
di apr 12, 2005 6:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
is zo'n 74cc poline w erg snel?
|
di apr 12, 2005 6:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
neej ik doelde op de NG das de manston rep.
Polini idd das ook een net ding. snel en ook wel slijtvast
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di apr 12, 2005 7:02 pm |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
in combinatie met wat moet het gerbuikt worden?
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di apr 12, 2005 7:02 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
met am6 (onder me af1) en een 21mm carb. Uitlaat heb ik nog niet, zal ook nog moeten of ik verbouw me bos uitlaat van de af1.
|
di apr 12, 2005 7:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
Mijn lievelings cilinder is nog atlijd de roze top rijdt heerluk echt top maargoed tis gietijzer
Hebo NG is mij gewoon te tam en denk dat een een std roze top een std hebo NG vlamt (maar de NG heeft wel meer tunings potentie) maar iig aangezien die roze top gietijzer is en veel slijt (maar goed hoonbaar is omdat het gietijzer is weer als voordeel) zal ik zelf voor de
[Polini W poort] gaan erg geile koppelcilinder en rijdt ontzettend leuk en aardig slijtvast
of een [Gila 7occ nog] slijtvaster en betrouwbaarder en rijdt ook leuk en eventeueel kan je d euitlaatpoort nog ff bewerken (netals bijd ie riju pim) en hij reed een stuk leuker maar nog steeds betrouwbaar
[Hebo NG] is mij te Tam en [Roze top] slijt te snel en de [mhr-r] is gewoon een kut cilinder
en als je echt iets bruuts wil voor weinig neem je die Simonini kit 
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo apr 13, 2005 1:31 am |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Hmm nu wil ik toch echt een cilinder gaan bestellen.
De keuze is uit de volgende cilinders:
- Cilinderkit + kop Hebo Manston replica RS50 (AM 345-6) 70cc 209,50EUR
- Cilinderkit + kop Hebo Manston2 RS50 (AM 345-6) 70cc 299,00EUR
- Cilinderkit 74 cc Athena 189,00EUR
- Cilinderkit 74 cc Gilardoni 209,00EUR
- Cilinderkit 74 cc Polini W 269,00EUR
- Cilinderkit 80 cc TOP performances RACE (roze) 199,00EUR
Wat is nou een snelle cilinder die ook nog eens redelijk slijtvast is? Ik ken die cilinders namelijk geen van allen.
|
ma apr 25, 2005 9:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
cebess schreef: Hmm nu wil ik toch echt een cilinder gaan bestellen. De keuze is uit de volgende cilinders: - Cilinderkit + kop Hebo Manston replica RS50 (AM 345-6) 70cc 209,50EUR - Cilinderkit + kop Hebo Manston2 RS50 (AM 345-6) 70cc 299,00EUR - Cilinderkit 74 cc Athena 189,00EUR - Cilinderkit 74 cc Gilardoni 209,00EUR - Cilinderkit 74 cc Polini W 269,00EUR - Cilinderkit 80 cc TOP performances RACE (roze) 199,00EUR
Wat is nou een snelle cilinder die ook nog eens redelijk slijtvast is? Ik ken die cilinders namelijk geen van allen.
- Cilinderkit + kop Hebo Manston replica (Hebo NG) RS50 (AM 345-6) 70cc 209,50EUR
Een cilinder met erg veel Potentie (ivm vlinderpoort) Maar std erg tam en naar mijn mening niet echt voorruit te branden maargoed je haalt er leuke snelheden mee en zuiger is minder goed dan bij Manston en Athena 1 Zuigerveer
- Cilinderkit + kop Hebo Manston2 RS50 (AM 345-6) 70cc 299,00EUR
Goed Extreme timingen veel vermogen maar wel warmloop gevoelig (staan de scootermanstontjes ook bekend om hele krappe zuigerspeling) 1 Zuigerveer (Overigens als je alle cilinder std uit deze lijst neemt is deze het extreemst en met het meest vermogen:P )
P.s heb deze cilinder zelf wel leuk vermogen uit te halen (en std is het uit deze lijst de Extreemste cilinder 
- Cilinderkit 74 cc Athena 189,00EUR
Hetzelfde als NG alleen met een betere zuiger (meer richting de kwaliteit van de Manston zuiger) maargoed mensen durven deze cilidner weinig aan omdat als ze athena horen denken ze meer aan een B-merk maargoed deze cilinder staat gelijk aan de Hebo NG/manstonreplia ook erg tam std 1 Zuigerveer
- Cilinderkit 74 cc Gilardoni 209,00EUR
Erg Betrouwbare cilinder en behoorlijk slijtvast Super veel vermogen wordt er std niet uitgewekt maargoed de cilinder brengt je overal heen en Tuned is er nog wel wat Power uit te halen (kijk maar naar Riju pimse brommer) 2 zuigerveren
- Cilinderkit 74 cc Polini W 269,00EUR
Extreme Koppelcilinder power over zowat je gehele powerband zeer bijzondere uitlaatvorm en is ook lekker tunebaar aardig betrouwbaar en slijtage voor de koppel die je krijgt valt reuze mee;) 2 zuigerveren
- Cilinderkit 80 cc TOP performances RACE (roze) 199,00EUR
Heerlukke cilinder je komt er overal naartoe mee (std sneller dan een std manston replica/hebo NG sneller dan mhr-r en sneller gila70cc erg nat afgewerkt heeft smeerputjes voor betere zuigersmering maar aangezien eht gietijzer is en toch aardig snelle timingen al std heeft en een gigantische ovale uitlaatpoort slijt het wel hard (voordeel van gietijzer is weer het makkelijkere honen) 1 Zuigerveer
P.s cilinder zelf ook gehad (ervoor de rustigere ''zwarte top'' vondt het een overheerlukke cilinder naar mijn mening liep die aardig hard leuk vermogen komt er uit en blijft toch 1 van me favoriete
hangt ook vanaf met wat voor setup je voor de rest wil rijden
en wat voor omstandigheden wil rijden en hoe vaak
hoop dat je hier wat aan hebt :)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma apr 25, 2005 11:05 pm |
|
 |
|