HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 3:14 pm




Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 race setup 
Auteur Bericht
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat dacht je van een abt pijp? niet achterlijk duur en toch zeer goed.


za nov 04, 2006 1:51 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
heb nog nooit van abt gehoord

linkje of foto aub ...

_________________
Afbeelding


za nov 04, 2006 3:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
www.abtuning.tk


za nov 04, 2006 3:29 pm
Profiel
LVS
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 05, 2006 1:09 am
Berichten: 3
Woonplaats: naalwijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:

owja, welke 16mm zou ik best gebruiken, een phbg of een sha en waarom ...


-----------------------------------------

als je dit een doorleest ,

http://www.sobw.nl/technischreglement.php#sport

dan zie je dat met waterkoeling ,je maar 12mm carburateur mag gebruiken.

en ze rijden er erg hard mee :D:

ga maar eens kijken .
#


zo nov 05, 2006 1:15 am
Profiel
palooka
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 13, 2006 6:54 pm
Berichten: 236
Woonplaats: heerle
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
net even opgezocht, in genemuiden bv mag je carb maximaal een doorlaat van 16mm hebben, dus of het wordt een 16mm carbje of een 17.5 met een 16mm spruitstuk


ik heb hier nog een polini 50cc cilinderkop gevonden, zou die beter of slechter gana presteren op een nit-polini cilinder?


als je 17.5 carb heb, en 16 mm spruit>>>>>>
zouden ze het merken als je je spruit uitdraait tot 17.5????????????

_________________
in alle electrische apparaten zit rook,
als die rook eruit komt,
is het kapot!!


zo nov 05, 2006 3:53 am
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
palooka schreef:
thomasrs50 schreef:
net even opgezocht, in genemuiden bv mag je carb maximaal een doorlaat van 16mm hebben, dus of het wordt een 16mm carbje of een 17.5 met een 16mm spruitstuk


ik heb hier nog een polini 50cc cilinderkop gevonden, zou die beter of slechter gana presteren op een nit-polini cilinder?


als je 17.5 carb heb, en 16 mm spruit>>>>>>
zouden ze het merken als je je spruit uitdraait tot 17.5????????????


Erhm ik denk dat het wel opvalt in je ronde tijden :D: :P

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


zo nov 05, 2006 10:45 am
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
sobw controleert hier dacht ik best goed op, je val dus gelijk door de mand. Als cilinder zou ik een gilardoni 50 pakken oid de snelle, en die nog wat laten bijwerken. Kop aanpassen en gaan. 12 mm miss een std scootercarb pakken (dellorto) en die wat beter laten flowen. Inlaatje bewerken, en misschien nog een custom uitlaatje. Anders een r1 pakken oid. Airsal is superbrak die cilinders iig.


zo nov 05, 2006 8:01 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
een gila snel als racecilinder? is nog nooit in me opgekomen iig

_________________
Afbeelding


zo nov 05, 2006 8:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
LVS
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 05, 2006 1:09 am
Berichten: 3
Woonplaats: naalwijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ruud schreef:
sobw controleert hier dacht ik best goed op, je val dus gelijk door de mand.

. 12 mm miss een std scootercarb pakken (dellorto)


-------------------------------------------------------

de luchtdoorlaat [voor de gasschuif ] moet 12mm zijn .
na de gasschuif is het vrij .[ ook de spruitstuk diameter ]
dus je kan ook een 16 of 18mm pakken .en daar dan de luchtkant verkleinen tot 12mm .

dit jaar ging de top waterkoelers zo hard [ met 12mm] en 6 versnellingen
zodat ze de luchtkoelers met 16mm en 4 versnellingen er niet bij konden komen .

in 2007 wordt de sportklasse ook gesplist in de lucht en waterkoel groep .

:D:
-----------------------------------------------------------------------------------


een gila snel als racecilinder? is nog nooit in me opgekomen iig... :XX:
------------------------------------------------------------------------------

alle cilinders zijn te bewerken .
het gaat meer over de kwaliteit ,van het nikasil, de legering van het alluminium, en de zuiger .
dat is belangrijker ,dan de pk`s die er standaard inzitten.

.................

ik bewerk zelf veel kreidler cilinders .
de duitse 50cc brom versie heeft standaard 3pk.
na bewerking komt er 12 pk uit .

#


zo nov 05, 2006 8:17 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
de luchtdoorlaat [voor de gasschuif ] moet 12mm zijn .
na de gasschuif is het vrij .[ ook de spruitstuk diameter ]
dus je kan ook een 16 of 18mm pakken .en daar dan de luchtkant verkleinen tot 12mm .

-------------------------------------------------------------------------------------------

dat is wel het laatste wat ik zou doen aan een carberateur, de luchtkant kleiner maken dan de rest :{}: . Beter andersom! Ik zou misschien zelfs nog wel de spruitstukkant van de carberateur 11 of 10,5 mm durven maken ipv 12. :D


zo nov 05, 2006 8:36 pm
Profiel
LVS
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo nov 05, 2006 1:09 am
Berichten: 3
Woonplaats: naalwijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ruud schreef:

-------------------------------------------------------------------------------------------

dat is wel het laatste wat ik zou doen aan een carberateur, de luchtkant kleiner maken dan de rest :{

}: . Beter andersom! Ik zou misschien zelfs nog wel de spruitstukkant van de carberateur 11 of 10,5 mm durven maken ipv 12. :D


--------------------------------

de luchtdoorlaat wordt nagemeten .[ dus die moet 12mm zijn ]

en de dell ortho carburateurs die standaard op aprilia en andere merken staan , die zijn meestal 12/9 of 14/9 [ type met platte gasschuif]

dus [ ingang ]luchtkant 9 en de[ uitgang] mengselkant is dan 14 .

zouden die fabrieken het ook verkeerd doen ?

#


ma nov 06, 2006 12:27 am
Profiel
BB-Racing
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 28, 2006 10:44 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Serskamp - België
Antwoord met een citaat
Bericht 
Thomas, in jouw plaats zou ik eerst even alles nakijken op www.sobw.nl er zijn verschillende klasses in Nederland met elk hun mogelijkheden en beperkingen. Wij zijn trouwen met iets soortgelijks bezig omdat Ben volgend jaar start in het Nederlands kampioenschap, bij ons was het wel voorzien met een AF1 Sintesi. Omdat er zoveel regels zijn waar je geen rekening mee houdt is het best dat je kontakt zoekt met iemand die er reeds mee vertrouwd is uit Nederland.
Zelf hebben wij het project een beetje uitgesteld omdat hij een SOBW-racer sportklasse ter beschikking heeft gekregen van een Nederlands tuner. De AF1 wordt later verder opgebouwd om in België endurance-wedstrijden mee te rijden. De reden, in Nederland sportklasse : max 4-vitesse, geen kuip moet allemaal standaard zijn in het blok e.d.
Dus eerst nog even checken op de site van SOBW vooralleer je gekke kosten maakt. Groetjes
De Pa van Ben, BB-racer


ma nov 06, 2006 1:31 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
hey pa van ben :P

ik heb dat reglement al doorgenomen en voor vragen kon ik steeds terecht bij een jongen die een sobw racer heeft (ook lid van dit forum)

ik doe mee met de sportklasse (de laagste klasse) en ook de goedkoopste en volgens mij doe ik niets dat niet mag (ik ga niet met slickts rijden, mijn versnellingsbak niet veranderen, en niet met een carb rijden die groter is dan 12mm), en wat je daar zei over die kuipen kan ik niet helemaal volgen, je mag toch gewoon je ori kuipen erop laten? (of denk ik nu heel verkeerd?)

grtz en thx :)

_________________
Afbeelding


ma nov 06, 2006 1:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Antwoord met een citaat
Bericht 
heb je al een donor bike dan?

anders heb ik nog een schade RS NM staan die ik nog kwijt moet, want ik doe er niks meer mee.

_________________
Afbeelding


ma nov 06, 2006 5:34 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat ik tot nu toe heb:

rolling frame bestaande uit:

- OM frame
- futura 5 spaak velgen (2 setjes)
- 125cc remklauw voor
- 125cc kvs reservoir

een kaal am6 blok zonder kruk, met een race, verhoogd en verstevigd koppelingshart

digi rpm teller

complete kappenset OM rs (2 setjes)

_________________
Afbeelding


ma nov 06, 2006 5:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron