Auteur |
Bericht |
etx-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm Berichten: 99 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: uithuizen
|
Citaat: een goeie powerfilter (met een flinke setup) kan je vermogenswinst geven hoor.
Citaat: dat klopt maar dan heb je het niet over een huis en tuin setupje
jaaa en dan van je snelle malossie (b.v.) cilinder een zandzuiger maken? 
_________________ «aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...
|
wo apr 20, 2005 11:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
Wrom denkje dat er een filter op zit?
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do apr 21, 2005 7:07 am |
|
 |
etx-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm Berichten: 99 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: uithuizen
|
een powerfilter laat nog best wat door. ik spreek uit ervaring..

|
do apr 21, 2005 5:47 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
etx-power schreef: een powerfilter laat nog best wat door. ik spreek uit ervaring.. 
ooit gehoord van je Powerfilter inspuiten 
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
do apr 21, 2005 5:49 pm |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
Een powerfilter hoort helemaal nix door te laten als lucht dus dan doe je zelf tog iets niet goed.
maar ik spreek ook uit ervaring 2T en 4T ervaring.
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do apr 21, 2005 6:29 pm |
|
 |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Intercooler... Dat zit eigenlijk op mijn brommer. Mijn spruitstuk wordt gekoeld, dat kan je intercooling noemen. Maar ik weet niet hoe jij het in je hoofd hebt zitten. Maar het kan dus dmv je spruitstuk te koelen.
|
do apr 21, 2005 8:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
etx-power schreef: een powerfilter laat nog best wat door. ik spreek uit ervaring.. 
koop een fatsoenlijke powerfilter.
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
do apr 21, 2005 9:18 pm |
|
 |
etx-power
ApriliaForum Member
|
Citaat: koop een fatsoenlijke powerfilter.
ik heb er nou een twin-air achter zitten......motorcross filter....filtert super 
|
do apr 21, 2005 10:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
peteRS schreef: Intercooler... Dat zit eigenlijk op mijn brommer. Mijn spruitstuk wordt gekoeld, dat kan je intercooling noemen. Maar ik weet niet hoe jij het in je hoofd hebt zitten. Maar het kan dus dmv je spruitstuk te koelen.
Je spruitstuk koelen? Je beodelt dat er koelvloeistof doorheen loopt? Dat is om je spruitstuk op te warmen om bevriezingsverschijnselen te voorkomen. Een intercooler is een soort radiateur waardoor de lucht loopt en daardoor sterk afgekoeld wordt. Koude lucht kan meer brandstof opnemen dus een rijker mengsel. Maar op een brommer is dat niet echt te doen denk ik, het kan ook alleen maar in de zomer en omdat je sproeier vast is.
|
vr apr 22, 2005 7:54 am |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
een intercooler vergelijken met je spruitsuk VERWARMING ?
|
vr apr 22, 2005 5:18 pm |
|
 |
etx-power
ApriliaForum Member
|
heheh *LOL* 
|
vr apr 22, 2005 5:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
phantom anton
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 03, 2005 8:45 pm Berichten: 2 Woonplaats: westwoud
|
de nieuwe peugeot jet force (scooter) heeft intercooler....
werkt dus met een compressor en een intercooler boven achterwiel.
dit is wel een 125cc dan, maar lijkt mij dat die ook gwoon op 50/70cc mogelijk is.
|
wo mei 04, 2005 12:36 pm |
|
 |
theredone51
ApriliaForum Member
|
een compressor is iets anders dan een turbo, compressor is mechanisch aangedreven (met v-snaar bijvb zoals bij die peugeot, via de vario ofzo) turbo werkt op uitlaatgassen
de intercooler zat dacht ik trouwens ook altijd na de turbo/compressor aangezien door het versnellen van de lucht/hoge druk de lucht erg warm word en deze willen we natuurlijk afkoelen :)
mijn mening => intercooler heeft geen nut, compressor/turbo eventueel wel, maar probleem is dat compressor je wat vermogen kost en de turbo na de "belly"= verdikking van de uitlaat moet worden geplaatst
bijkomend probleem is dat, als je het eenmaal werkend hebt, het niet lekker werkt op een 2-takt, want deze werken met membraan/zuiger die hoeveelheid + tijdstip van het mengsel bepalen ipv 4-takt die met kleppen werkt
bij 2-takt zal de hogere druk dus gewoon het mengsel via de uitlaat weer naar buiten persen
|
wo mei 04, 2005 12:55 pm |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
Turbo @ een 2t machine met kleine cilinderinhoud kan bijna geen winst opleveren, eerder verlies.
alhoewel je met een compressor wel leuk kan testen, en het kost je minaal vermogen.
ik ken wel iemand die binnekort een compressor @ AM6 gaat maken/testen.
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
wo mei 04, 2005 3:39 pm |
|
 |
theredone51
ApriliaForum Member
|
Citaat: ik ken wel iemand die binnekort een compressor @ AM6 gaat maken/testen.
en hoe dacht hij dat te gaan maken ivm cilinder enz?
de wereld-record-kreidlers hadden trouwens ook een compressor, dus het kan wel, maar niemand weet hoe ze dat geflikt hebben 
|
wo mei 04, 2005 4:13 pm |
|
 |
|