Auteur |
Bericht |
hanske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 07, 2006 2:09 pm Berichten: 15
|
maar die powervalve zal ik moeten kopen denk ik zal ik zelf maar niet te veel aan kloten
die powervalve is ducht wel nodig ?
|
di aug 08, 2006 9:16 pm |
|
|
mkL_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm Berichten: 33 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterzele
|
Ah kben al héél goed geholpen ! morgen die cdi aanpakken en een testritje doen...
Ja ik ben van België *trots*.. :p maar eh.. klees hier ook soms dat die cdi wordt afgesteld op de testbank en ik moet enkel dat kabeltje doorknippen?
Ook nog, als mijn uitlaat vrij is (dus dat buisgedoe eruit) moet ik dan een grotere sproeier steken zodat mijn cilinder ni vastloopt? euhm hanske ik ruil geen cdi met jou
_________________ Aprilia rs 125 '00
|
di aug 08, 2006 11:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
hanske schreef: maar die powervalve zal ik moeten kopen denk ik zal ik zelf maar niet te veel aan kloten die powervalve is ducht wel nodig ?
The first restriction is a power restriction, it will limit the RS125's maximum power to 15bhp (or 11kW). The restriction consists of the lack of a Powervalve (instead a blanking plate is fitted so there's a fixed exhaust port height), Powervalve electric motor (opens the powervalve), Powervalve control unit, some sort of exhaust restriction (the pipe diameter is restricted with some sort of insert into the exhaust) and the matching carburation changes to reflect the restriction. This restriction is only found on some RS's (the 15bhp or 11Kw versions) to make it legal for 16 year olds to ride it in some countries. If your bike can only do about 120-130KM/H and there isn't a sudden power increase at about 8-9,000rpm then it's probably restricted. Another way to check for the lack of a Powervalve is to put the bike into neutral and keep it idling, then rev it slowly to about 3,500rpm. At about 2,500rpm you should hear a clicking sound from the engine. This sound is the powervalve closing and opening. If you don't hear any of this, then your bike hasn't got a powervalve.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
di aug 08, 2006 11:39 pm |
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
mkL_ schreef: Ah kben al héél goed geholpen ! morgen die cdi aanpakken en een testritje doen... Ja ik ben van België *trots*.. :p maar eh.. klees hier ook soms dat die cdi wordt afgesteld op de testbank en ik moet enkel dat kabeltje doorknippen? Ook nog, als mijn uitlaat vrij is (dus dat buisgedoe eruit) moet ik dan een grotere sproeier steken zodat mijn cilinder ni vastloopt? euhm hanske ik ruil geen cdi met jou
Ook over de CDI ontgrenzen staat alles in de 2e link op de vorige pagina...
In princiepe moet je bij elke motorische aanpassing de motor opnieuw afstellen, zeker bij 2takt, maar of dat bij het ontgrenzen van je CDI ook moet betwijfel ik.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
di aug 08, 2006 11:42 pm |
|
|
hanske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 07, 2006 2:09 pm Berichten: 15
|
mkl van waar ben jij ik ben van antwerpen en heb jij er een powervalve in zitten in de jouwe ?
|
wo aug 09, 2006 7:33 am |
|
|
mkL_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm Berichten: 33 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterzele
|
Ik ben van oostvlaanderen- neen kheb geen powervalve zitten denk ik aangezien ik maar 130 uit mijne krijg en na 8000 tr niet meer trek...
Kga vandaag die CDI in orde brenge.. en als ik beetje geld heb laat ik die uitlaat openslijpen.. der is iemand in O-Vl die dat doet voor een kleine prijsje.. hij zei dan om een grotere sproeier te steken en de boel af te stellen (aan de telefoon dan )
_________________ Aprilia rs 125 '00
|
wo aug 09, 2006 9:26 am |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Als ik in mijn beste engels die tekst lees begrijp ik dat de cilinder uitlaatpoort gewoon 1 geheel is, zoals bij brommercilinders. Dus ik vraag me af of er dan wel een powervalve ingezet kan worden....
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
wo aug 09, 2006 9:49 am |
|
|
mkL_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm Berichten: 33 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterzele
|
mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje lijkt me wel logisch nu
_________________ Aprilia rs 125 '00
|
wo aug 09, 2006 10:02 am |
Persoonlijk album
|
|
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
mkL_ schreef: mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje lijkt me wel logisch nu
op het circuit rem ik gewoon op de motor hoor, deed ik eigenlijk op de weg ook
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
wo aug 09, 2006 10:10 am |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Eliminator schreef: mkL_ schreef: mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje lijkt me wel logisch nu op het circuit rem ik gewoon op de motor hoor, deed ik eigenlijk op de weg ook
Een 2 takt smeert niet als je geen gas geeft
Op het circuit kan je het beste de koppeling erzo hebben als je slippend optrekt, en dan gewoon terug schakelen, zo kan je ook precies zien welke versnelling je moet zitten.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
wo aug 09, 2006 10:24 am |
|
|
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
Filipino schreef: Eliminator schreef: mkL_ schreef: mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje lijkt me wel logisch nu op het circuit rem ik gewoon op de motor hoor, deed ik eigenlijk op de weg ook Een 2 takt smeert niet als je geen gas geeft Op het circuit kan je het beste de koppeling erzo hebben als je slippend optrekt, en dan gewoon terug schakelen, zo kan je ook precies zien welke versnelling je moet zitten.
krijg ik nu van jou de uitleg hoe ik moet gaan rijden???
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
wo aug 09, 2006 10:45 am |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
je moet niks, alleen zo rijden ze ook in de motoGP's 125cc en 250cc klasse. Kijk maar eens goed, als hun terugschakel schiet het toerental gewoon omhoog.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
wo aug 09, 2006 11:36 am |
|
|
mkL_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm Berichten: 33 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterzele
|
goed ik het weet want zo slijt ik mijn zuigertje rapper? (rare zin ) dus voortaan rem ik niet meer op de motor :p .. ik rem gewoon niet meer op de baan
_________________ Aprilia rs 125 '00
|
wo aug 09, 2006 12:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
mkL_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm Berichten: 33 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterzele
|
cdi in orde :d dat dipje is gwn weg is veeeeel leuker nu om te rijden en kmoet niet meer verlegge als ik eens wil doorgeven :)
Die boel in die uitlaat weg doen gaat ook veel helpe? khoop het
_________________ Aprilia rs 125 '00
|
wo aug 09, 2006 2:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
Eliminator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm Berichten: 592 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Zaandam
|
Filipino schreef: je moet niks, alleen zo rijden ze ook in de motoGP's 125cc en 250cc klasse. Kijk maar eens goed, als hun terugschakel schiet het toerental gewoon omhoog.
dat lijkt me vrij logies dat het toerental omhoog schiet als je terug schakeld... want je toeren tal zakt ook als je omhoog schakeld.... dus dit was een beetje nutteloze uitspraak
_________________ Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl
|
wo aug 09, 2006 5:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
|