HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 6:14 pm




Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 aprilia rs 125 '00 van 11 kw 
Auteur Bericht
hanske
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma aug 07, 2006 2:09 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht 
maar die powervalve zal ik moeten kopen denk ik zal ik zelf maar niet te veel aan kloten
die powervalve is ducht wel nodig ?


di aug 08, 2006 9:16 pm
Profiel
mkL_
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm
Berichten: 33
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterzele
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ah kben al héél goed geholpen ! morgen die cdi aanpakken en een testritje doen...

Ja ik ben van België ;) *trots*.. :p maar eh.. klees hier ook soms dat die cdi wordt afgesteld op de testbank en ik moet enkel dat kabeltje doorknippen?

Ook nog, als mijn uitlaat vrij is (dus dat buisgedoe eruit) moet ik dan een grotere sproeier steken zodat mijn cilinder ni vastloopt? euhm hanske ik ruil geen cdi met jou :_:

_________________
Aprilia rs 125 '00


di aug 08, 2006 11:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
hanske schreef:
maar die powervalve zal ik moeten kopen denk ik zal ik zelf maar niet te veel aan kloten
die powervalve is ducht wel nodig ?


The first restriction is a power restriction, it will limit the RS125's maximum power to 15bhp (or 11kW). The restriction consists of the lack of a Powervalve (instead a blanking plate is fitted so there's a fixed exhaust port height), Powervalve electric motor (opens the powervalve), Powervalve control unit, some sort of exhaust restriction (the pipe diameter is restricted with some sort of insert into the exhaust) and the matching carburation changes to reflect the restriction. This restriction is only found on some RS's (the 15bhp or 11Kw versions) to make it legal for 16 year olds to ride it in some countries. If your bike can only do about 120-130KM/H and there isn't a sudden power increase at about 8-9,000rpm then it's probably restricted. Another way to check for the lack of a Powervalve is to put the bike into neutral and keep it idling, then rev it slowly to about 3,500rpm. At about 2,500rpm you should hear a clicking sound from the engine. This sound is the powervalve closing and opening. If you don't hear any of this, then your bike hasn't got a powervalve.


;)

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


di aug 08, 2006 11:39 pm
Profiel WWW
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
mkL_ schreef:
Ah kben al héél goed geholpen ! morgen die cdi aanpakken en een testritje doen...

Ja ik ben van België ;) *trots*.. :p maar eh.. klees hier ook soms dat die cdi wordt afgesteld op de testbank en ik moet enkel dat kabeltje doorknippen?

Ook nog, als mijn uitlaat vrij is (dus dat buisgedoe eruit) moet ik dan een grotere sproeier steken zodat mijn cilinder ni vastloopt? euhm hanske ik ruil geen cdi met jou :_:


Ook over de CDI ontgrenzen staat alles in de 2e link op de vorige pagina...

In princiepe moet je bij elke motorische aanpassing de motor opnieuw afstellen, zeker bij 2takt, maar of dat bij het ontgrenzen van je CDI ook moet betwijfel ik.

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


di aug 08, 2006 11:42 pm
Profiel WWW
hanske
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma aug 07, 2006 2:09 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht 
mkl van waar ben jij ik ben van antwerpen en heb jij er een powervalve in zitten in de jouwe ?


wo aug 09, 2006 7:33 am
Profiel
mkL_
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm
Berichten: 33
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterzele
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ben van oostvlaanderen- neen kheb geen powervalve zitten denk ik aangezien ik maar 130 uit mijne krijg en na 8000 tr niet meer trek...

Kga vandaag die CDI in orde brenge.. en als ik beetje geld heb laat ik die uitlaat openslijpen.. der is iemand in O-Vl die dat doet voor een kleine prijsje.. hij zei dan om een grotere sproeier te steken en de boel af te stellen (aan de telefoon dan ;))

_________________
Aprilia rs 125 '00


wo aug 09, 2006 9:26 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als ik in mijn beste engels die tekst lees begrijp ik dat de cilinder uitlaatpoort gewoon 1 geheel is, zoals bij brommercilinders. Dus ik vraag me af of er dan wel een powervalve ingezet kan worden....

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


wo aug 09, 2006 9:49 am
Profiel WWW
mkL_
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm
Berichten: 33
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterzele
Antwoord met een citaat
Bericht 
mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges ;) en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje :!: lijkt me wel logisch nu :^^:

_________________
Aprilia rs 125 '00


wo aug 09, 2006 10:02 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Antwoord met een citaat
Bericht 
mkL_ schreef:
mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges ;) en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje :!: lijkt me wel logisch nu :^^:

op het circuit rem ik gewoon op de motor hoor, deed ik eigenlijk op de weg ook :0o:

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


wo aug 09, 2006 10:10 am
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
Eliminator schreef:
mkL_ schreef:
mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges ;) en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje :!: lijkt me wel logisch nu :^^:

op het circuit rem ik gewoon op de motor hoor, deed ik eigenlijk op de weg ook :0o:


Een 2 takt smeert niet als je geen gas geeft ;)


Op het circuit kan je het beste de koppeling erzo hebben als je slippend optrekt, en dan gewoon terug schakelen, zo kan je ook precies zien welke versnelling je moet zitten.

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


wo aug 09, 2006 10:24 am
Profiel WWW
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Antwoord met een citaat
Bericht 
Filipino schreef:
Eliminator schreef:
mkL_ schreef:
mja kging dat eigelijk niet doen.. lijkt mij geen makkelijke klus om eerlijk te zijn... kga al blij zijn als die dip weg is en ie wat harder trekt! Bedankt voor de info jonges ;) en ochja kwist sinds gister niet dat je niet op de motor moogt remme met je 2-taktje :!: lijkt me wel logisch nu :^^:

op het circuit rem ik gewoon op de motor hoor, deed ik eigenlijk op de weg ook :0o:


Een 2 takt smeert niet als je geen gas geeft ;)


Op het circuit kan je het beste de koppeling erzo hebben als je slippend optrekt, en dan gewoon terug schakelen, zo kan je ook precies zien welke versnelling je moet zitten.

krijg ik nu van jou de uitleg hoe ik moet gaan rijden??? :0o:

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


wo aug 09, 2006 10:45 am
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
je moet niks, alleen zo rijden ze ook in de motoGP's 125cc en 250cc klasse. Kijk maar eens goed, als hun terugschakel schiet het toerental gewoon omhoog.

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


wo aug 09, 2006 11:36 am
Profiel WWW
mkL_
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm
Berichten: 33
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterzele
Antwoord met een citaat
Bericht 
goed ik het weet want zo slijt ik mijn zuigertje rapper? (rare zin :_: ) dus voortaan rem ik niet meer op de motor :p .. ik rem gewoon niet meer op de baan :P

_________________
Aprilia rs 125 '00


wo aug 09, 2006 12:33 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mkL_
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 08, 2006 6:04 pm
Berichten: 33
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterzele
Antwoord met een citaat
Bericht 
cdi in orde :d dat dipje is gwn weg is veeeeel leuker nu om te rijden en kmoet niet meer verlegge als ik eens wil doorgeven :)

Die boel in die uitlaat weg doen gaat ook veel helpe? khoop het :D

_________________
Aprilia rs 125 '00


wo aug 09, 2006 2:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Eliminator
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 06, 2005 12:12 pm
Berichten: 592
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Zaandam
Antwoord met een citaat
Bericht 
Filipino schreef:
je moet niks, alleen zo rijden ze ook in de motoGP's 125cc en 250cc klasse. Kijk maar eens goed, als hun terugschakel schiet het toerental gewoon omhoog.

dat lijkt me vrij logies dat het toerental omhoog schiet als je terug schakeld... want je toeren tal zakt ook als je omhoog schakeld.... dus dit was een beetje nutteloze uitspraak

_________________
Wie niet sleutelt, Wie niet wint
www.club-racing.nl


wo aug 09, 2006 5:00 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron