Auteur |
Bericht |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
RS_Patrick schreef: Fast-Rider schreef: je heb gewoon ongeluk. want de doppler kan het ook gewoon mee gebeuren. en dat de ene kant dikker is als de andere dat is ook maar bij 1 type krukas zo en bij de rets niet. dus das ook een beetje vaag verhaal.
Het enige verschil met ''race'' asjes is dat ze volle wangen hebben. Rest niet? zijn er een hele hoop die het heben, niet echt alleen maar Dopler. En als ze het vragen of er een 70cc op een orginele krukas kan zeg je gewoon kan en meestal gewoon goed gaat maar soms ook fout. ligt ook aan de setup die ze er opzetten he? als je een setup neemt die flink toeren wil maken lijkt het me dat je er wel een krukasje inzet, lijkt me toch vrij normaal als je een hoop geld uitgeeft aan een dure cili dat je er dan ook een bijpasende krukas in zet al is het alleen al voor de prestaties
Maar het is dus niet nodig. Ja natuurlijk wel voor de brute setups, maar we hebben het nu gewoon over 70cc in het algemeen.
|
do dec 08, 2005 10:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
maar patrick lees eens dan.
wat zeg ik nou?
een reactie hoger staat het er precies.
En als ji jover brute setups wil hebben kan dit topic wel dicht want iedere koos weet dat je geen ori as op brute setupjes moet gooien.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do dec 08, 2005 10:23 pm |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
RS_Patrick schreef: Rest niet? zijn er een hele hoop die het heben, niet echt alleen maar Dopler.
mijn polini krukas anders niet.
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do dec 08, 2005 10:38 pm |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
rito as ook niet. en miss wel meer maar boeiend. dan ist nog een vage reden vind ik omdat de zogenaamd '''betere (of hoe je het wilt noemen) assen''' het niet hebben.
Mja boeiend daar gaat het niet om.
ori as en 70cc gaat zonder problemen.
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do dec 08, 2005 10:52 pm |
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
wil niet veel zeggen maar ik wer al 15 jaar met brommers (voornamelijk Aprilia schakel) en heb het toch al wel een paar keer mee gemaakt met RSjes, en ff voor de duidelijkheid die krukas was dus gewoon niks mis mee. Italiaans blok helemaal orgineel zo vers uit de fabriek. ik heb dit nu veel vaker gezien en er over gehoort.
maar nog maals: HET GEBEURT DUS NIET BIJ IEDERE STANDAARD KRUKAS MET 70CC. ik zeg alleen maar dat een hoog percentage wel zo aan zijn einde komt van de standaard krukasjes. vreemde is dat het altijd de vliegwiel kant is die afbreekt op die manier en de rest gewoon perfect blijft. geef alleen maar een tip om het wel serieus te overwegen, laatste 2 die ik tegen kwam het het vliegwiel zich ook nog in de onsteking gehapt namelijk dus vandaar dat ik het ff poste. niet zo leuk lijkt me, krukas + lagers, cilinder en vliegwiel + ontsteking stuk voor al als het een beetje duure cilinder is baal je dan wel erg als er een stuk metaal in vliegt.
|
do dec 08, 2005 11:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
mja zulke dingen gebeuren net zo goed met de vervangings '' race'' asjes. En ook met 50cc dus ja. aantal keren al gezien.
Je kan gewoon ongeluk hebben. dat is een feit. en als je e rmee werkt kom je da miss vaker tegen maarja je kom ook vaak lekke banden tegen als je met brommers werkt. zijn dan de banden slecht? moet je dan anti lek banden kopen? zo kun je uiteindelijk wel door blijven gaan.
Da is bij mijn werk ook. een schijf kan scheuren maar dan is het niet gelijk slecht spul. Ik heb daar vaak mee te maken omdat ik er mee werk. een ander weer niet dus ja.
|
do dec 08, 2005 11:06 pm |
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
ja maar als het steeds op presies de zelfde plek afbreekt dan kan je er vanuit gaan dat of het product gewoon niet goed is en de fabrikant er iets aan moet gaan doen of dat het gewoon een zwak punt is dat bij overbelasting gewoon vlug breekt.
en begin nou niet dat ik zeg dat de krukas slechte kwaliteit is. volgensmij is het gewoon een zwak punt waar die gauw op breekt bij overbelasting.
vrij hoog percentage komt zo aan zijn einde in vergelijking to bigends die er uit lopen en zo wat je eerder zou verwachten te zien bij 70cc
ik heb het ook een keertje gezien bij een race krukas inderdaad maar daar was ook het bigend van aan puin gelopen.
|
do dec 08, 2005 11:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
|
johntzr schreef: Citaat: dat er een rib uit je lijf gerukt word..
als je dan een nieuwe krukas moet kopen zul je bedoelen  maar ik bedoel meer als die onder het rijden ineens kapot gaat en hoe kun je dit van te voren aan zien komen?
als hij breekt dan is het net of je onsteking uit gaat en je hoort een metaal schraap geluid en knallen in de uitlaat. als je dan stil staat en je probeert hem weer te starten blijft je zuiger gewoon stil staan terwijl je vliegwiel wel rond draait, dus ik dacht eers dat mijn drijfstang was gebroken, haal de cilinder er af en niks te zien, alles zag er gewoon perfect uit, vliegwiel en as draaide rond, krukas draaide niet rond. :( Dopler ER1 krukas er in en we konden weer rijden :)
|
do dec 08, 2005 11:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|