Auteur |
Bericht |
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Orgineel loopt deze "motorrad" in Oostenrijk en omgeving ruim 90km/h, maar zeker 80km/h, met dat wat erop zat, dus met orginele uitlaat zoals er nu nog steeds onder zit. Hij heeft hier ook nog een rondje om kerk met deze snelheid gereden, maar na dat ene rondje was dat over.......motor had denk ik te lang stil gestaan. Afijn, blok uit elkaar, schade opgenomen, nieuwe onderdelen gehaald en blok weer in elkaar gezet. Blok loopt nu ook als een zonnetje, daar heb ik geen klagen over, maar waar zijn mijn 20 km/h extra gebleven ? Niet in de uitlaat want daar reed hij ook 90 km/h mee en ik zie het niet zitten om een gedrogt van een uitlaat onder deze mooie motor te hangen. Zo'n chrome uitlaat als op mijn website vind ik nog tot daar aan toe, maar zo'n blerenderoettoeter is echt geen gezicht en geen gehoor, ik wil dus ergens anders die snelheid weer terug vinden.
|
di apr 16, 2013 9:52 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
De cilinder die je eraf hebt gehaald en kapot was is volgens mij geen standaard am6 cilinder. De cilinder die je nu gekocht hebt zal bij gebrek aan een merk (naast creco-parts) een imitatie cilinder zijn. Die zijn gewoon wat tammer dan de cilinder die erop zat ben ik bang. (Aangezien je aangeeft dat hij wel goed is afgesteld)
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di apr 16, 2013 10:33 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Op de oude cilinderr staat Gilardoni 2 en aan de andere kant zie foto.
Mvg, Rob
Bijlagen:
P1030024.JPG [ 67.46 KiB | 2789 keer bekeken ]
|
di apr 16, 2013 10:37 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Ja, dat schijnt dus de snelle originele cilinder te zijn.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di apr 16, 2013 10:40 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
OK, maar nu komt dan de "hamvraag", hoe kom ik weer aan zo'n cilinder + zuiger ?
Mvg, Rob
|
di apr 16, 2013 10:46 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Is dat nou een gila 74 of 50? Hier heb je een ori 50 gila http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
_________________
Keiji. schreef: wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?
|
di apr 16, 2013 10:50 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Grote kans dat dat een gila1 is denk ik?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
di apr 16, 2013 10:51 pm |
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Ik zie op de rand van het hemd een te korte naam staan, die past tussen dat vlak wat er boven zit. Bij die van mij loopt de naam ver over dat vlak er boven heen qua lengte.
|
di apr 16, 2013 11:48 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
heb je er nu een krukas in zitten zonder wangen? dat zou het verlies verklaren omdat je minder carterdruk krijgt en dus minder vulling.
in princiepe zou ik nu zeggen een krukas met wangen erin en een dr/tp 80.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
wo apr 17, 2013 6:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Ik dacht aan zo iets, http://link.marktplaats.nl/662243372Om die ouwe krukas er uit te halen dat was al een helsse klus en toch wel erg duur. Mvg, Rob
|
wo apr 17, 2013 6:31 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
die cilinder staat ietsje goedkoper op josdijkman.nl die heeft ook meer onderdelen.
Krukas moet heel het blok voor uit elkaar. Valt opzich mee om te doen. tenminste bij AM5/6.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
wo apr 17, 2013 6:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Aprilia RX 50 2003 schreef: heb je er nu een krukas in zitten zonder wangen? dat zou het verlies verklaren omdat je minder carterdruk krijgt en dus minder vulling.
in princiepe zou ik nu zeggen een krukas met wangen erin en een dr/tp 80. Een krukas zonder wangen
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
wo apr 17, 2013 7:18 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
RSjoep schreef: Aprilia RX 50 2003 schreef: heb je er nu een krukas in zitten zonder wangen? dat zou het verlies verklaren omdat je minder carterdruk krijgt en dus minder vulling.
in princiepe zou ik nu zeggen een krukas met wangen erin en een dr/tp 80. Een krukas zonder wangen zo legde hij dat uit. ik denk dat hij daarmee bedoeld dat ze niet volledig rond gaan maar maar half het carter vullen. net als de meeste auto krukassen.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
wo apr 17, 2013 7:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
RobAkm
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 30, 2011 3:12 pm Berichten: 148 Woonplaats: Alia Alkmaria
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
Volle wangen zijn gewoon ronde schijven met de drijfstang ertussen. Het contra gewicht voor de drijfstang wordt gedaan met vulschijven van lood oid. Een drijfstang met wangen heeft tegenover het big end lager op de ronde schijven twee contra gewichten, dat zijn de wangen.
Bij Dijkman krijg ik geen pakkingset erbij maar hoef geen verzendkosten te betalen. Via Plooijer zit alles erbij wat ik moet hebben maar betaal wel verzendkosten. Het één compenseerd het ander zullen we maar zeggen. Nu wordt het wel een questie van de knoop door hakken en eerlijk gezegd ben ik nog niet zo zeker van mijn zaak. Ik lees dat sommige een 17mm carb erop zetten terwijl er bij mij een 14 op zit, dus de carb moet ook aangepast worden denk ik zomaar. Ik snap eea nog steeds niet en dat is dat de oude setup gewoon wel de snelheid reed met een 50cc en nu dus niet meer. Ook dat snel en standaard voor de zelfde cilinderset ontgaat me een beetje. Hoe kan je zien wat je krijgt, dus wat is snel en wat is standaard ?
|
wo apr 17, 2013 8:39 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Aprilia classic AM4 iets opvoeren
14 mm met die langsame uitlaat kan al wel prima. ik heb er ook even mee gereden maar dan wel met expansie uitlaat. niet ideaal maar was al wel een stuk rapper dan 50cc.
standaard zijn bij am6 compleet verschillende cilinders voor gebruikt.
Giladori heeft destijds de 1 en de 2 uitgebracht. de een was rapper dan de andere.
er zit een wereld van verschil tussen verschillende 50cc's. het is niet meer zoals vroeger dat er overal een keer 2 setjes voor waren. Nu zijn er tig verschillende cilinders welke soms compleet anders zijn. een beetje rappe 50cc is al gou sneller dan een dr80, maar een dr80 loopt rustiger en zal minder vermogensverlies lijden van een ''slechte'' pijp omdat deze toch al een brede powerband heeft en relatief laagtoerig is. Een hoogtoerige 50 zakt veel meer in icm een ''slechte'' uitlaat.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
wo apr 17, 2013 9:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
|