Auteur |
Bericht |
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
 Re: Originele uitlaat trekt voor geen meter door
Heb vandaag een andere demper gemonteerd en afgesteld en hij rijdt vloeiend met sproeier 90. Echter is het probleem niet opgelost. Kristian heeft me verteld dat de piemel t m doet, ik kan deze pas over twee weken laten verwijderen ivm me pa zijn werk, daarna zal ik even posten of het verholpen is. Bedankt allen die meegedacht hebben 
_________________ http://www.youtube.com/user/WassenaarsMostWanted/videos
youtubekanaal met onboard vids van meetings ect. GoPro
|
ma mei 07, 2012 8:32 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
-Tommy DRD'11- schreef: Heb vandaag een andere demper gemonteerd en afgesteld en hij rijdt vloeiend met sproeier 90. Echter is het probleem niet opgelost. Kristian heeft me verteld dat de piemel t m doet, ik kan deze pas over twee weken laten verwijderen ivm me pa zijn werk, daarna zal ik even posten of het verholpen is. Bedankt allen die meegedacht hebben  dat heeft niks mee te maken dat die aftakking er aan zit .
ma mei 07, 2012 8:36 pm |
|
 |
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Hij moet er zoizo af dus we zullen het vanzelf zien
|
ma mei 07, 2012 8:39 pm |
|
 |
edskoschuitema
ApriliaForum Member
|
je kan hem tijdelijk ook alvast met een bankschroef zo dicht mogelijk bij de bocht dichtknijpen, dan weet je of het daar aan ligt. Als dit het niet is,heb je én de uitlaat ontgrensd én langer de tijd om uit te zoeken wat het wel is.
|
ma mei 07, 2012 9:42 pm |
|
 |
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
Daarvoor moet je eerst vervarmen en daar heb ik het apparatuur momenteel niet voor. Alsnog bedankt  Ik ben bijna zeker dat het t pijpje is want ik zie verder geen andere mogenlijkheid, afstelling is goed.
|
ma mei 07, 2012 10:04 pm |
|
 |
edskoschuitema
ApriliaForum Member
|
Hoeft niet te verwarmen hoor,
|
ma mei 07, 2012 10:27 pm |
|
 |
Repeating
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 04, 2011 7:33 pm Berichten: 178 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Idd. Heb ik ook niet gedaan. Gewoon tussen de bankschroef beunen. Moet je wel ervoor zorgen da je um niet te kort afzaagt.
|
wo mei 09, 2012 7:20 pm |
|
 |
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Ontkolen?
do mei 10, 2012 12:32 am |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
-Tommy DRD'11- schreef: FlorisFerrari schreef: -Tommy DRD'11- schreef: Floris, met zon setup is met 11 prima te rijden. Ik zie het probleem niet
Piotr, is goed, ga er zsm even opnieuw afstellen(minder rijk)
Tnxs nee, niet. Dan kan jij niet rijden Als je enkele nuttige toevoeging hebt op het doel van dit topic zie ik graag nog een reactie van je  origineel onbegrenst (goed afgesteld natuurlijk), 13-52 boeken, heerlijk. aftakking van de bocht eraf halen en dicht lassen. en dat de originele uitlaat geen powerband heeft is onzin, hij is alleen niet heel sterk.
do mei 10, 2012 7:48 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Dat is het fijne van een standaard uitlaat. Je hebt bijna overal vermogen. Je merkt alleen niet dat hij in een keer vermogen levert. Je kan het heerlijkst rijden met 13/14-52 (am6) en lekker toeren en overal vermogen hebben.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di mei 15, 2012 2:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
even een kickertje, de pijp is inmiddels al ontdaan van de piemel en afgestelt. de dip is nu weg maar toch vindt ik het maar raar gedrag: trekt onderin best wel rap op, maar zeker boven de 7000 toeren is hij erg sloom, pas boven de 11.000 merkt ik een kleine toename in acceleratie echter schakel ik dan al op ivm overtoeren. hij is 11/53 vertand en hoger ga ik zeker niet want dan trek ik nog langzamer op dan ik nu al doe en momenteel wordt ik er uitgetrokken door 50cc varionichten dus dat is best zorgelijk.. wat al eerder werdt gezegt, ik ben het ermee eens, deze uitlaat heeft geen duidelijke powerband en is echt langzaam qua acceleratie.het geluid is wel erg netjes en de algemene rijstijl is erg ontspannen, niet sportief. misschien dat iemand dit weet: ben ik sneller op me top door laagtoerig te rijden en dat laatste slome stuk in zn 6 op te trekken of door vanaf zen 3e al erg hoogtoerig te rijden? beetje noobvragen dit maar ik ben nieuw met deze pijp. ik mis me koppel van me andere uitlaten wel erg dus miss toch nog een tp70/airsal70/mhr replica aanschaffen voor het kreng. bedankt allen die hebben meegedacht over mijn vragen!
|
zo mei 27, 2012 6:06 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
-Tommy DRD'11- schreef: is echt langzaam qua acceleratie.
No shit. Je rijdt 50cc
zo mei 27, 2012 6:10 pm |
|
 |
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Nee dan trek je sneller op als je groter gaat. Gooi er maar is een 12 of 13 op. Zal veel schelen dan kan hij zijn vermogen meer overbrengen. Een standaard pijp hoort ook niks meer te doen boven de 10.000 en klopt een standaard uitlaat heeft gewoon een lineair vermogen en niet echt een powerband ideaal voor rustige ritjes. En als je zo'n 'snellere' cilinder doet moet je er ook een bijpassende uitlaat bij doen.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
Laatst bijgewerkt door rieju-rrx op zo mei 27, 2012 6:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo mei 27, 2012 6:11 pm |
Persoonlijk album
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
zo mei 27, 2012 6:17 pm |
|
 |
-Tommy DRD'11-
ApriliaForum Member
|
@JB1 begrijp ik. maar ik heb nog nooit eerder met een ori ontgrenste pijp gereden, enkel met scr corse, conti ect. allemaal powerbanden. toen ik voor het eerst hiermee ging rijden was ik een beetje verrast dat hij zo langzam optrok, had ik niet verwacht. rieju-rrx schreef: Nee dan trek je sneller op als je groter gaat. Gooi er maar is een 12 of 13 op. Zal veel schelen dan kan hij zijn vermogen meer overbrengen. Een standaard pijp hoort ook niks meer te doen boven de 10.000 en klopt een standaard uitlaat heeft gewoon een lineair vermogen en niet echt een powerband ideaal voor rustige ritjes. En als je zo'n 'snellere' cilinder doet moet je er ook een bijpassende uitlaat bij doen. ik begrijp je niet helemaal. als je een lichtere vertanding gebruikt maak je het lichter voor je motor wat resulteert in een snellere acceleratie. zou je hem gaan verzwaren dan wordt het voor de motor ook zwaarder om het toerental te laten stijgen. ik zie niet hoe je dit effect andersom kan laten werken tuurlijk zou een V6je ofzo leuker lopen met zon cilinder maar een ori pijp valt niet zo op ivm de politie. @floris,  fijn om te zien dat je weer geen enkele nuttige waarde of toevoeging levert en alleen maar het topic weer vervuilt.
|
zo mei 27, 2012 10:26 pm |
|
 |
|