Re: Zuiger maten A B C D enz.
RonnyRacingTeam schreef:
man wat voor een onzin is dat, 'steek er maar een a in en dan zal het wel goed zijn'!
Het hoort gewoon juist te zijn, niet te groot en niet te klein.
De TS toont aan dat hij er zorg voor gaat dragen en er LANG mee wil rijden
dus
- Goed op temp laat komen
- Op de juiste temp rijd door een goede thermostaat te plaatsen
- Ervoor zorgen dat de motor geen vuil binnenkrijgt
- Squish goed zet
- Afstelling goed zet
- Geen overtoeren maken
- Goed olie gebruikt, en juiste mengverhouding
dan is het juist belangrijk dat er ook de juiste maat inzit.
En zo blijft het geheel lang goed en loopt het ook goed!
Als het voor iemand is die:
1) nooit warm rijd
2) geen onderhoud doet
3) met een sportfilter rijd en zo veel vuil binnenkrijgt/ zonder filter rijd
4) geen aandacht spendeerd aan de juiste aftelling
5) Goede kleine vertanding plaatsen om goed op te trekken en op 12K 100km/h rijden....
lekker liggend achter de ruit....
6) Olie uit de supermarkt haalt... of brommix
Dab geef ik je gelijk, steek er dan maar gewoon een a in en doe de moeite niet om
na te meten, want die zo van die mensen hebben toch de ene vastloper na de andere
Ik rijd nu met het standaard filter inderdaad, maar ik merk toch dat de gasreactie met een powerfilter (schuimfilter) beter is door minder lange slang.
klopt dit?
Wat voor filter raad je me dan aan, Twin-air hoor ik dat tt wel goed is met inolien enz.
Maar ja geluid...
Ik rijd nu op mengsmering, oliepomp afgesloten.
Iedergeval al super bedankt!
Hier had ik wat aan