Auteur |
Bericht |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
haha best dom
|
di apr 12, 2005 10:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
ja idd, maar dat kapje ervanaf halen heeft echt 0,0 effect op het filter zelf, hij blijft precies hetzelfde, alleen de kap gaat ervanaf, dus dat boeit geen reet, regen heb je geen last van, want normaal komt er toch ook geen water in je filter? 
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
di apr 12, 2005 11:19 pm |
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
ik weet het niet ik denk dat een powerfilter toch maar beter is dan rijden ZONDER luchtfilterdeksel,, en zo;n ding kost toch niet zoveel dus koop ik die gewoon.. doe het alleen maar omdat ik het een mooier geluid vind hebben hoor...
ik geloof der ook niet in dat je harder gaat of iets in die richting
|
wo apr 13, 2005 12:05 pm |
|
 |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
mmm als het geen nut heeft dat kapje... waarom zit het er dan standard op? 
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
wo apr 13, 2005 3:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
evil fridge
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 11:17 pm Berichten: 7 Woonplaats: Leuven
|
Om de hoeveelheid lucht die aangezogen wordt te begrenzen?
Waarom boren mensen er annders gaten in? :)
Ik rij er bijna 2 jaar zo mee en daar komt inderdaad niets in hoor, ook geen water ofzo, kan natuurlijk verschillen als je met een ander model (dus andere kappen enz) rijdt, ik rij met een af1 sintesi 
_________________ Shit happens, and then you die
|
wo apr 13, 2005 3:25 pm |
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
er is natuurlijk wel een kans dat er water in je luchtfilterbak kan komen als je er geen deksel op heb zitten, die deksel is der natuurlijk ook neit voor niks.. Ik geef liever 20 euro uit aan een powerfilter voor dat geluid  dan dat ik straks water in me carbarateur heb zitten en het allemaal een beetje naar de knoppen gaat van binnen.
|
wo apr 13, 2005 3:36 pm |
|
 |
evil fridge
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 11:17 pm Berichten: 7 Woonplaats: Leuven
|
En ik dacht altijd dat het nadeel van een powerfilter water in je carb was bij regen..? powerfilter is toch open langs alle kanten, terwijl luchtfilterbox enkel langs boven, waar je tank nog eens boven zit, nyway probeer't is, het is niet dat zo'n ding een fortuin kost idd :)
_________________ Shit happens, and then you die
|
wo apr 13, 2005 6:29 pm |
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
Ik heb een mallossie powerfilter besteld en hij sluit direct aan op me luchtinlaat bij me carb. dus denk dat er geen water in zou kunnen komen toch?
|
wo apr 13, 2005 8:02 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Luchtaanzuiging van ori filters zit boven op de filter net onder de tank. Daar komt geen water bij. Maar zo'n powerfilter zit veel lager en daar kan vanaf alle kanten water bij.
|
wo apr 13, 2005 9:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
Je hebt ook van die opzetstukjes dat je die powerfilter hoger kan zetten ook onder je tank,, dus ik ga wel even kijken proberen zo hoog mogelijk te plaatsen
|
do apr 14, 2005 8:34 am |
|
 |
Robert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:35 pm Berichten: 461 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: zutphen
|
als je een echt goed filter wilt, kan je een olie-filter van een auto nemen. Die zijn van papier, komt echt niets doorheen en zijn super open.
Ik weet niet precies hoe luchtfilterboxen van appies zijn, maar als er een schuimmatje in ligt ofzo, kan je die vervangen voor twin-air materiaal. Dit kan je als een grote lap schuim kopen, en zelf op maat snijden.
_________________ Wat niet past, lassen we vast! Mijn Cross RX Jägermeister RX zie ook veel Aprilia RX en cross dingen op http://www.wejewel.nl
|
do apr 14, 2005 4:51 pm |
Persoonlijk album
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
vergeet ook niet dat water niet het enige gevaar is van powerfiltwers, ook vuil en stof word zo maar een beetje half gefilterd..
ik wou eerst ook een powerfilter, maar toen ik in de winkel stond vroeg die vent: weet je het wel zeker?? dus toen wist ik al genoeg..... 
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
do apr 14, 2005 5:12 pm |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
filters moet je op de juiste manier gebruiken dan heb je helemaal geen last van dat ze half filteren
das onzin natuurlijk.
tegen water kan geen een powerfilter
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
do apr 14, 2005 7:39 pm |
|
 |
Indentikit2002
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm Berichten: 160 Woonplaats: Roosendaal
|
maar powerfilter is toch allemaal bulshit ?  je krijgt er alleen maar gezeik mee
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|
do apr 14, 2005 8:50 pm |
|
 |
Indentikit2002
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm Berichten: 160 Woonplaats: Roosendaal
|
op een 50 dan 
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|