Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Auteur |
Bericht |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
kenteken is pas in 2005 gekomen ....
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
vr jul 15, 2011 9:06 pm |
|
|
bladet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 7:49 pm Berichten: 331
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
tpr 86 maxikit 24mm dell orto 24mm spruit orginele filter hebo membraan
un uitlaatje rond de 200 euro ?
welke zou ik moeten heln ik dacht aan een pro race bovenalngs of een turbokit 80cc de chromen uitlaat.
|
vr jul 22, 2011 2:39 pm |
|
|
MauritsRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:26 am Berichten: 321 Woonplaats: Zuid-Limburg!
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Neem geen turbokit Prorace zou goeie keus zijn, anders R3. Denk ik. Heb zelf probleempje, Mn RS trekt in de 1e versnelling niet goed op, dan lijkt het of ie veels te rijk loopt, maar zodra je dan doorschakelt naar de 2 doet ie het weer goed. Iets in de versnellingsbak? En dan ook nog, als ik boven de 12k toeren ga, lijkt het wel alsof ie het toerental niet aankan, terwijl ik top performances onbegrensde bobine heb + nieuwe ontsteking. Moet ik gaan kijken naar een betere bougie, want dit probleem had ik dus eerst niet
_________________ I intend to live forever. So far, so good.
|
zo jul 24, 2011 2:37 pm |
|
|
DaliasD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm Berichten: 195 Woonplaats: nieuwleusen
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
MauritsRS schreef: Neem geen turbokit Prorace zou goeie keus zijn, anders R3. Denk ik. Heb zelf probleempje, Mn RS trekt in de 1e versnelling niet goed op, dan lijkt het of ie veels te rijk loopt, maar zodra je dan doorschakelt naar de 2 doet ie het weer goed. Iets in de versnellingsbak? En dan ook nog, als ik boven de 12k toeren ga, lijkt het wel alsof ie het toerental niet aankan, terwijl ik top performances onbegrensde bobine heb + nieuwe ontsteking. Moet ik gaan kijken naar een betere bougie, want dit probleem had ik dus eerst niet Een andere bougie proberen is niks mis mee. Welke gebruik je nu en heb je hem weer schoongemaakt/afgesteld? Al een beetje met de fijnafstelling (luchtschroef/gasnaald) lopen corrigeren ?.
_________________ Luuk1488 schreef: Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..
|
zo jul 24, 2011 6:08 pm |
|
|
bladet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 7:49 pm Berichten: 331
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Hmm pro sjees is wel mooie pijp en ook onderlangs en r3 niet dus r3 gaat al niet door, Setup is nu Tpr 86 maxikit 28mm echte keihin wel rondschuif (werkt vrijwel even goed of zelfs nauwkeuriger) 28mm malossi spruitstuk en race membraan Orgineel luchtfilter ( ik wil nog een keer ander filtertje i.v.m. geluid:) Ik bennu van plan om een opmaat te laten maken hierin de buurt omdat dat 180 kost en een pro sjees dus duurder is, en lijkt me het ook het beste, Nu was ik er langs geweest enkon ik bepalen vanaf welk toerental die moet beginnen en welke eindigen. Dus nu vraag ik jullie hulp daarbij, Wat wil ik?, gewoon knetter snel optrekken topsnelheid hoeft niet hoog te liggen, en dat er oook een keer mee kan gecrost worden hier op de bulten 28mm malossi spruitstuk Race membraan ( carbonnen kleppen)
|
di aug 09, 2011 10:19 am |
|
|
MauritsRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:26 am Berichten: 321 Woonplaats: Zuid-Limburg!
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
@Ik ga ervan uit dat je dan de powerband vet vroeg kan laten beginnen? Kan wel zijn dat de cilinder daar niet helemaal op is afgestemd, en dan is het toch niet helemaal ideaal. Ik had bv een middeltoerige uitlaat op een team cilinder gestoken, powerband begint vroeg en is superkrachtig, maar meer dan 12k toeren krijgt hij er dan niet uit. (met ontgrensde cdi) Met een hoogtoerige uitlaat begon powerband later maar is de powerband zeker krachtiger.
-Vraagje Ik heb mijn R3 moeten lassen, omdat deze was afgebroken. Hij is afgebroken vlak na het expansiegedeelte, hier zit dan dus nu de demper aan vast. Krijg ik nu prestatieverlies zonder een buisje na het expansiegedeelte? (aangezien ik dit altijd zie bij std. uitlaten)
_________________ I intend to live forever. So far, so good.
|
wo aug 10, 2011 2:57 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 07, 2009 8:23 pm Berichten: 2159
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
bladet schreef: Hmm pro sjees is wel mooie pijp en ook onderlangs en r3 niet dus r3 gaat al niet door, Setup is nu Tpr 86 maxikit 28mm echte keihin wel rondschuif (werkt vrijwel even goed of zelfs nauwkeuriger) 28mm malossi spruitstuk en race membraan Orgineel luchtfilter ( ik wil nog een keer ander filtertje i.v.m. geluid:) Ik bennu van plan om een opmaat te laten maken hierin de buurt omdat dat 180 kost en een pro sjees dus duurder is, en lijkt me het ook het beste, Nu was ik er langs geweest enkon ik bepalen vanaf welk toerental die moet beginnen en welke eindigen. Dus nu vraag ik jullie hulp daarbij, Wat wil ik?, gewoon knetter snel optrekken topsnelheid hoeft niet hoog te liggen, en dat er oook een keer mee kan gecrost worden hier op de bulten 28mm malossi spruitstuk Race membraan ( carbonnen kleppen) Het is niet zo dat je echt kunt kiezen waar die begint, aangezien dat ook erg bepaald word door de timing van je cilinder. Wat ie met begin en eind bedoeld is wss alleen de lengte van de powerband, je kunt eeen vrij korte powerband nemen (10-13k) oid. Voor een straat setup zou ik dat niet zo snel doen.
|
wo aug 10, 2011 5:57 pm |
|
|
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
gewoon een r3 gebruiken als je een beetje gaat spollen.
_________________
|
wo aug 10, 2011 6:02 pm |
|
|
bladet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 7:49 pm Berichten: 331
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Dat is het probleem ik wil geen onderlangs, dus wat ik moet doen is een powerba n d van 10k tot 13k en dan is die super sterk , ik kan hem dan wel ligter vertanden als die terug klapt in het bos, dus een powerband van 10.5 tot 13/ 14k is goed of wat moet ik kiezen, (ik zou het niet goed weten hoe en war,)
|
do aug 11, 2011 12:38 am |
|
|
bladet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 7:49 pm Berichten: 331
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Dat is het probleem ik wil geen onderlangs, dus wat ik moet doen is een powerba n d van 10k tot 13k en dan is die super sterk , ik kan hem dan wel ligter vertanden als die terug klapt in het bos, dus een powerband van 10.5 tot 13/ 14k is goed of wat moet ik kiezen, (ik zou het niet goed weten hoe en war,)
|
do aug 11, 2011 12:39 am |
|
|
MauritsRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:26 am Berichten: 321 Woonplaats: Zuid-Limburg!
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Ik heb dus een team setup, twv 12-47. Op top zo'n 110 maar dan moet ik toch echt gas terugnemen voor de overtoeren. Wat zou een reële top zijn met 14-47 ?
_________________ I intend to live forever. So far, so good.
|
do aug 11, 2011 1:27 am |
|
|
bladet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 30, 2010 7:49 pm Berichten: 331
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
SuMo-rider schreef: gewoon een r3 gebruiken als je een beetje gaat spollen. Dat is het probleem ik wil geen onderlangs, dus wat ik moet doen is een powerba n d van 10k tot 13k en dan is die super sterk , ik kan hem dan wel ligter vertanden als die terug klapt in het bos, dus een powerband van 10.5 tot 13/ 14k is goed of wat moet ik kiezen, (ik zou het niet goed weten hoe en war,)
|
do aug 11, 2011 12:42 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
bladet schreef: SuMo-rider schreef: gewoon een r3 gebruiken als je een beetje gaat spollen. Dat is het probleem ik wil geen onderlangs, dus wat ik moet doen is een powerba n d van 10k tot 13k en dan is die super sterk , ik kan hem dan wel ligter vertanden als die terug klapt in het bos, dus een powerband van 10.5 tot 13/ 14k is goed of wat moet ik kiezen, (ik zou het niet goed weten hoe en war,) je kan niet kiezen, je moet je cilinder langsbrengen bij de geene die de pijp maakt, die moet timing enzo nakijken en daarop maakt die een uitlaat of je laat de cilinder aanpassen naar je eigen wensen
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
do aug 11, 2011 6:01 pm |
|
|
MauritsRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:26 am Berichten: 321 Woonplaats: Zuid-Limburg!
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
Blablabla.
Blabla bla. Bla bla!
Blabla? Bla...
_________________ I intend to live forever. So far, so good.
|
do aug 11, 2011 8:57 pm |
|
|
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
Re: Het 'opvoeren' kleine vragen topic
MauritsRS schreef: Blablabla.
Blabla bla. Bla bla!
Blabla? Bla... your a douchebag or just acting like one?
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
do aug 11, 2011 8:58 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|