Auteur |
Bericht |
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Had het in et begin best vaak, maar je went er aan. Daarom vond ik het ook zo vaag om op een derbi te rijden, had et gevoel dat ik in de lucht zat te trappen en te duwen.
|
do dec 13, 2007 10:12 pm |
|
|
Leviathan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 8:21 pm Berichten: 329 Woonplaats: Oudenbosch
|
Een goed am6 blok schiet ook niet overdreven vaak uit z'n versnelling hoor.. m'n vorige Rs had ik 2 blokjes 1 tje had 4000 km had ik gereviseerd nja want moest toch andere krukas in.. en nieuwe Metrakit 5 plaats koppeling goede olie en schakelde ook naar zijn 6 gewoon goed hoor niks anders dan naar zijn 2,
maar vind het opzich best meevallen rij ook wel eens derbi nja dan heb ik echt niet iets van wouw wat is dit geweldig
en het legt er ook maar net aan hoe jij je schakelpookje zet toen ik mn vorige rs kocht stond dat ding zo raar dat ik gewoon niet kon schakelen
_________________ Niets
|
za dec 15, 2007 3:13 pm |
|
|
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
lorenzo 666 schreef: mean red rs schreef: derbi blokken hebben het ook tussen 4-5 en 5-6 bij me rs am6 heb ik het niet meer had het eerst wel maar ff olie vervangen en nu niet meer gewoon goed erin tikken. maar vind het een kut versnellingsbak vinden bij elke rs gewoon gevoel dat je doro 2 versnellingen heen moet. ik weet niet over welk bouwjaar derbi blok je het hebt? maar sinds 2003/2004 zijn er geen problemen meer met de versnellingsbak van derbi hoor.
blok uit 2005 op senda.
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
ma feb 18, 2008 6:36 pm |
|
|
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
of misschien andere schoenen, helpt bij mij altijd. ik kan niet schakelen op gympen dan vliegt ie er iedere versnelling uit. en op leren/suede laarzen heb ik ht hooguit 1x per 18km.
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
ma feb 18, 2008 6:54 pm |
|
|
daantjuh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 04, 2007 8:42 pm Berichten: 902 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: sleeuwijk
|
kan ook komen zoals jefrs zegt dat je um er niet hard genoeg intikt ..
ma feb 18, 2008 7:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
dan schakel je verkeerd, doen heel veel mensen niet goed. bij motorrijlessen leer je het wel goed.
maar ff een korte uitleg waardoor hij er niet uit zal schieten als het blok verder wel in orde is..
koppeling in>pookje duwen>koppeling op laten komen> dan pas schakelpook loslaten
dus houd het schakelpookje net zolang in tot je je koppeling volledig hebt laten opkomen..
ma feb 18, 2008 7:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
TimLever
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 26, 2007 1:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: Zuidwolde ( grun!)
|
had et eerst ook maar nadat mn pookje stuk was gegaan had ik een andere gekocht. hiermee schakel ik egt nooit mis. tenzij verxde schoene. En inderdaad schakeld een derbi wel makkelijker, als ik op een gpr rij klik ik het pookje er veel te hard in. appies gwn mee ramme denk ik
|
ma feb 18, 2008 8:30 pm |
|
|
Stephan777
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 19, 2008 8:12 pm Berichten: 818 Woonplaats: boskoop
|
Utrechtterror schreef: Ik heb het bijna altijd van m'n 5 naar m'n 6. Gewoon aanleren om harder te trappen.
ja ik heb dat ook al
gewoon harder trappe idd
|
wo feb 20, 2008 8:43 pm |
|
|
Utrechtterror
ApriliaForum Member
|
D-Cypher schreef: dan schakel je verkeerd, doen heel veel mensen niet goed. bij motorrijlessen leer je het wel goed.
maar ff een korte uitleg waardoor hij er niet uit zal schieten als het blok verder wel in orde is..
koppeling in>pookje duwen>koppeling op laten komen> dan pas schakelpook loslaten
dus houd het schakelpookje net zolang in tot je je koppeling volledig hebt laten opkomen.. Dit had je idd eerder verteld, sinds dien doe ik het ook Werkt veel beter
_________________ Yamaha FZR600 Genesis
|
wo feb 20, 2008 9:20 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Idd, wat D-cypher zegt helpt wel om 'm er goed in te schakelen.
Maar het is een bekend kwaaltje dat bij AM6 voorkomt. Blokolie verversen wil ook nog wel eens helpen.
De vraag is nu al heel vaak gesteld, deze gaat nu ook weer close.
//Close
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo feb 20, 2008 9:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
|