Auteur |
Bericht |
jeffrey18
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 06, 2006 3:36 pm Berichten: 2
|
vraagje over aprilia taureq
ey
ik heb een vraagje is een aprilia taureq het blok een beetje te vertrouwen
want ik wil meschien binnenkort en tuareq kopen
jeffrey
|
do aug 10, 2006 4:29 pm |
|
|
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
zit een RV4 blok onder, geen ervaring echt met die blokken , maar volgens mij gaan ze niet zi snel stuk die dingen .
_________________ www.club-racing.nl
|
do aug 10, 2006 6:03 pm |
|
|
Redrose
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm Berichten: 321 Woonplaats: zevenbergchen hoek
|
het zijn opzich wel goede blokken rij er nu ongeveer 2 jaar mee maar je moet het kapot gaan van je lagers of bak voor zijn.
en je moet zelf leren hoe je hem uitelkaar haalt en reviceert.
dus als je om de 5-7000 km je blok open haalt en na kijkt gaat er wijnig mee mis.
ookal is het dan niet kapot maakt het niet uit want kan je alles is even goed bekijken.
als het echt kapot gaat heb je een probleem want nieuwe onderdelen worden er niet gemaakt.
_________________ myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116
|
do aug 10, 2006 7:40 pm |
|
|
jeffrey18
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 06, 2006 3:36 pm Berichten: 2
|
en is een aprilia taureq rally50 uit 93 beter zijn daar meer onderdelen voor te krijgen
|
vr aug 11, 2006 11:57 am |
|
|
Redrose
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm Berichten: 321 Woonplaats: zevenbergchen hoek
|
nee er zijn voor die modellen niks meer tekrijgen net als red rose classic enzz maar als er wat scheeld kan je naar robbie leerkers www.aprilia-parts.nl die heeft dan vast wel wat.
_________________ myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116
|
vr aug 11, 2006 2:24 pm |
|
|
kerwin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 11:18 pm Berichten: 2
|
ik heb er zelf ook een een 80 polini 21 mm carbratuer maar dat wil machtig lopen hoor aprilia toureg
|
ma sep 25, 2006 6:43 pm |
|
|
Röbke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm Berichten: 426 Afbeeldingen: 60 Woonplaats: Venlo
|
Redrose schreef: nee er zijn voor die modellen niks meer tekrijgen net als red rose classic enzz maar als er wat scheeld kan je naar robbie leerkers www.aprilia-parts.nl die heeft dan vast wel wat.
Niet in de winkel nee maar op bijvoorbeeld marktplaats.nl
en op brommer.2dehands.be/nl is genoeg te vinden, anders neem
contackt met mijn op, ik heb het een en ander voor RV-4 nog wel liggen.
en tal van andere onderdelen
_________________ Aixam Crossline "Sound Bitch" Sound Bitch Moderator; http://www.45tuners.nl/ No Faster Then Life!!
|
ma sep 25, 2006 6:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nijenhuis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 13, 2006 7:15 pm Berichten: 110 Woonplaats: Zwolle
|
Als weinig onderdelen voor te krijgen zijn lijkt me niet verstandig , 2e hans is ook niet alles te koop
_________________ Geen onderschrift
|
ma sep 25, 2006 9:25 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
valt wel mee hoor als je gewoon een goeie tuareg koopt en er goed mee om gaat zul je nooit problemen hebben.. en die onderdelen.. valt ook wel mee, het spul wat vaak kapot gaat, cilinder en zuiger enzo is nog wel te krijgen
_________________
|
ma sep 25, 2006 9:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nijenhuis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 13, 2006 7:15 pm Berichten: 110 Woonplaats: Zwolle
|
Jij weet het beter dan ik , Ik heb niet zoon ding of had
_________________ Geen onderschrift
|
ma sep 25, 2006 9:42 pm |
|
|
Röbke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm Berichten: 426 Afbeeldingen: 60 Woonplaats: Venlo
|
Ja klopt helemaal wat je daar zegt Supervaags, ik zou er voor gaan, maar zorg er
wel voor dat hij het doet!! Motorisch bedoel ik dan hè?! en Cilinder is makkelijk
aan te komen ik heb er 7 opvoorraad!!! Je hebt al een rijdende Tuareg Rally
voor + / - tussen de 300,- € en de 500,- € en voor die 500,- € moet die wel 100%
in orde zijn en alles moet het dan ook doen, en KOOP geen Tuareg zonder
Kenteken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zo hier laat ik het bij.
_________________ Aixam Crossline "Sound Bitch" Sound Bitch Moderator; http://www.45tuners.nl/ No Faster Then Life!!
|
ma sep 25, 2006 9:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
Tuareg Racer H'sluis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 12:51 am Berichten: 45 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Hellevoetsluis
|
supervaags schreef: valt wel mee hoor als je gewoon een goeie tuareg koopt en er goed mee om gaat zul je nooit problemen hebben.. en die onderdelen.. valt ook wel mee, het spul wat vaak kapot gaat, cilinder en zuiger enzo is nog wel te krijgen
en als je in omg rotterdam woont kan je voor een standaart zuiger ook bij fret motoren langs gaan scheelt verzend kosten en is even duur want das alles wat ze v/d motor nog kunnen bestellen van tuareg de zuiger
|
vr sep 14, 2007 5:22 am |
|
|
aaron-tuareg
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 3:20 pm Berichten: 241 Woonplaats: omg. hilversum
|
je kunt prima aan een tuareg beginnen...
sommige doen een beetje opgeblazen alsof de wereld vergaat als er wat in je blok kapot gaat, maar dat hoef je allemaal niet zo zwaar te nemen..
EXCUSES ALS IK HIER IEMAND MEE TEGEN HET VERKEERDE BEEN SCHOP !
je moet kijken naar je budget...
onderdelen kan je ALTIJD aan komen, want als ik iets echt nodig heb laat ik het maken, kost flink wat meer duiten. Vandaar dat je moet kijken wat je ervoor over hebt...
Verder moet ik zeggen dat het een prima blok is ik heb hem bijna 2 jaar en heb er heel veel aan vervangen en veranderd, ook wat niet nodig was. Maar dat deed ik uit eigen gevoel van veiligheid. De grens bepaal je zelf..
Hoeveel wil je er aan uit geven, wat wil je eruit halen, waarvoor wil je hem benutten e.d.
Ik heb mijn brommer eerst een tijdje bereden met 65cc en 16mm carburateur. Nu ben ik overgestapt naar 80cc polini + 21 mm carburateur.
Één belangrijk punt om op te letten is toch wel de koppeling. Achter je koppelingshuis zit een grote moer en die wil nog wel eens loslopen. Er zijn enkele manieren om dit zo goed vast te zetten dat die in principe niet meer los loopt. Uiteraard zullen er best wel eens uitzonderingen tussen zitten, maar zo heb ieder blok wel wat.
Gewoon wel vaker controleren, en belangrijk is echt dat je de juiste olie erin gooit. Zo niet worden je tandwielen van je koelvloeistofpomp bros en zullen daar stukjes van tanden gaan afbreken, waardoor die uiteindelijk vastslaat, en als je dikke pech hebt loopt je hele blok vast.
En dit zijn geen metalen tandwielen, maar van hard kunstof / plastic. Deze worden niet meer gemaakt omdat het tandwielen zijn waar de tanden schuin op zitten. Ook aan deze onderdelen kan je nieuw komen, door het speciaal te laten maken... Dat kost wel flink wat kan ik je zeggen.
Ik zou persoonlijk elke keer zodra je motorolie vervangt even de tandwielen nakijken terwijl ze er nog opzitten, zie je dat er aan sommige kleine stukjes hangen wat er dus afgesleten is, zou ik hem eruit halen en klein beetje bijveilen.
Zo blijf je in principe in staat om een leuke brommer te rijden, waarmee je zeker zult opvallen vanwege omvang.
mocht je nog verdere vragen hebben ben ik bereid je te helpen op msn.
Mvgr, Aaron.
G&E Schakelbrommerclub
|
vr sep 14, 2007 1:02 pm |
|
|
|