Auteur |
Bericht |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
heeft iemand foto's van zo'n "werld record kreidler" ?
edith/
Ik heb wat gevonden.. teminste plaatjes
Citaat: In 1965 engineer Hilber designed the speedrecord machine for Kreidler. In october of that year the Kreidler team traveled to the desert of Utah, to try to break the worldspeedrecord 50cc. The basic design of the shape of this Kreidler was done by the Italian Vaifro Meo so the machine was called 'Kreidler-Meo'. It was further 'streamlined' in the windtunnel of Stuttgard University. Citaat: http://www.kreidler.nl/artikelen/speedrecord/kr-spr6.jpg Filmpje: http://www.kreidler.nl/movies/meo-1965.mpegof the worldspeedrecord Kreidler Meo-1 coming by the camera on the saltflats in Utah in 1965 with a speed of approx. 200 kmph! Citaat: 23 october 1965, after days of testing and improving the Kreidler team broke the Worldspeedrecord 50 cc: A maximum speed of :225.342 km/h And an average record speed :210.634 km/h ! CONGRATULATIONS KREIDLER Citaat: view on the engine, cooled by ice-water. You can see the belt-driven compressor. Actually when they did not succeed in breaking the record at first, they decided to ride without the ice, the engine was just TOO cold! Citaat: In 1977 rider Henk van Kessel tried to break the record: He did not succeed in this good looking machine, designed by Piet Plompen. It did have a Kreidler engine. The attempt by the way was in Holland, it was an all Dutch adventure. Citaat: In 1981 rider Jan Huberts also tried to break the record: This time this Dutch people had succes. They broke the record with this Kreidler powered bike, on a new, not open yet, piece of highway in Holland. The new record : 221,965 km/h !! That is 137.952 miles/hour on a 50cc bike!!
ik heb geen zin om meer van die site hier op te zetten dus hier een link naar de rest: http://www.kreidler.nl/forum/speed-cw.php
Maar ik vindt het ongelofelijke snelheden met een 50cc en dan al 20 jaar geleden gemaakt.... Ik denk DAT KAN VERBETERD WORDEN.. dus wie begint er aan
|
wo mei 04, 2005 5:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
phantom anton
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 03, 2005 8:45 pm Berichten: 2 Woonplaats: westwoud
|
ik denk zelf dat het als "beunhaas" (als ik het zo mag zeggen) bijna niet mogelijk is om op je brommerblokkie drukvulling goed werkend te krijgen.
dit omdat je de hoeveelheid lucht die de compressor moet gaan leveren moeilijk te regelen valt... daar komt nog eens bij dat de compressor nog moet worden aangedreven door iets... krukas?
als iemand het toch wil proberen zou ik wel met een injectie motor gaan werken, en een of andere regelklep voor de compressor zeg maar.
maarjah eenmaal goedwerkend zal het wel dik vermogen winst opleveren
|
wo mei 04, 2005 5:42 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
miss een soort van stofzuiger er op zetten
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
wo mei 04, 2005 6:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
|
wat dus weer vermogen etc, kost
2takt met turbo: http://www.kawasakitriplesworldwide.com ... rcycle.htm
idd wel iets meer cc's
|
wo mei 04, 2005 6:48 pm |
|
|
etx-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm Berichten: 99 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: uithuizen
|
jemigg watn expansiepijp he....
_________________ «aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...
|
wo mei 04, 2005 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
Bullet schreef: Turbo @ een 2t machine met kleine cilinderinhoud kan bijna geen winst opleveren, eerder verlies.
alhoewel je met een compressor wel leuk kan testen, en het kost je minaal vermogen.
ik ken wel iemand die binnekort een compressor @ AM6 gaat maken/testen.
Die ken ik ook
En ik denk zomaar dat het hem nog gaat lukken ook en dat het ook netjes zal gaan lopen
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
wo mei 04, 2005 11:11 pm |
|
|
etx-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 01, 2005 1:02 pm Berichten: 99 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: uithuizen
|
mooi werk
_________________ «aprilia etx 50 'husqvarna endurance edition'»
de legende leeft voort...als ik er weer tijd veur heb...
|
wo mei 04, 2005 11:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ferran
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:27 pm Berichten: 148 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Maarssen
|
kan iemand me ff uitleggen hoe dat precies allemaal werkt met een compreeser er op en druk enzow????
wo mei 04, 2005 11:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
theredone51
ApriliaForum Member
|
hogere druk => meer mengsel erin te persen => meer te verbranden mengsel => meer vermogen
|
do mei 05, 2005 11:08 am |
|
|
Indentikit2002
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm Berichten: 160 Woonplaats: Roosendaal
|
met zo`n luchtfilter zuig je de stenen uit de weg
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|
do mei 05, 2005 2:24 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
man je moet konstant naar links hangen om da ding in evenwicht te houden :p
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do mei 05, 2005 5:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
|