HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 6:04 pm




Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 hoeveel toeren kan een orgineele krukas aan? 
Auteur Bericht
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
roel88 schreef:
RS_Patrick schreef:
Nou dit komt dus een paar van juliie ook bekent voor dan, 1500km mee gereden met een Roze Top, was een gloed nieuw blok.

Krukasje scheurde dus aff aan de kant van het vliegwiel, heb er nog eentje liggen met presies het zelfde na +-3000km met een Zwarte Top.


Dit is een voorbeeld van teveel toeren, niet te veel kracht.


bij meer toeren komt er meer kracht op te staan.. En bij een hoger koppel vanzelf ook. Massatraagheid vliegwiel heb ik nog nooit bij stil gestaan, je moet wel heel erg gek doen denk ik al wil je het daardoor stuk krijgen... De massakrachten van de zuiger zijn wel immens, ik denk dat t eerder daar aan ligt...


wo mei 30, 2007 6:40 pm
Profiel
floRiS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am
Berichten: 2996
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Middelburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
@ RS_Patrick, een zwarte top is tog 50 snel..... hoe krijg je het dan voor mekaar om daarmee de krukas te slopen na 3000 km

_________________
Honda VTR1000 Firestorm


wo mei 30, 2007 6:47 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
zwarte top is 70cc

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


wo mei 30, 2007 6:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
floRiS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am
Berichten: 2996
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Middelburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
:@: en roze top? O:-) 80?

_________________
Honda VTR1000 Firestorm


wo mei 30, 2007 6:48 pm
Profiel
roel88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm
Berichten: 198
Woonplaats: genemuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
ruud schreef:
roel88 schreef:
RS_Patrick schreef:
Nou dit komt dus een paar van juliie ook bekent voor dan, 1500km mee gereden met een Roze Top, was een gloed nieuw blok.

Krukasje scheurde dus aff aan de kant van het vliegwiel, heb er nog eentje liggen met presies het zelfde na +-3000km met een Zwarte Top.


Dit is een voorbeeld van teveel toeren, niet te veel kracht.


bij meer toeren komt er meer kracht op te staan.. En bij een hoger koppel vanzelf ook. Massatraagheid vliegwiel heb ik nog nooit bij stil gestaan, je moet wel heel erg gek doen denk ik al wil je het daardoor stuk krijgen... De massakrachten van de zuiger zijn wel immens, ik denk dat t eerder daar aan ligt...


Dat zijn weer 2 verschillende dingen. Traagheidsmoment van het vliegwiel geeft torsie in je krukas. Zuiger geeft buiging in je krukas.


wo mei 30, 2007 9:53 pm
Profiel
roel88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm
Berichten: 198
Woonplaats: genemuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Eef schreef:
gelul.. jullie moeten niet opvoeren. :p

heb dit nog nooit gehad.

heb 1x een 80mhr op een orri as gezet

dat ging 2000km goed.. toen klapte het bigendje :OO:


Precies, gewoon een kwestie van goed en zorgvuldig monteren :^^:


wo mei 30, 2007 9:57 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zwarte Top is 73,5cc, Roze Top is 75cc.

Heyt is geen gelul dat ze afscheuren aan de vliegwielkant, anders zou een fabrikant er niet zo veel moeite voor doen om het te voorkomen door de krukas aan die kant juist dikker te maken en er een ander lager bij te leveren.

Ze braken bij mij zelf 2 keer af en heb presies het zelfde ook nog bij andere AM-6 blokjes gezien, zowel bij klanten en bij kennisen, Meestal ging het dan om een Roze of Zwarte Top cilinder met een dikke carb en een flinke pijp er op.


do mei 31, 2007 2:27 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
eckotje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 1:32 pm
Berichten: 2
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Ingelmunster
Antwoord met een citaat
Bericht 
Denk dat je cilinder het eenmaal sneller zal begeven dan je originele krukas, want die krijg je niet kapot... :X:

_________________
.:Live By It:.


wo jun 06, 2007 2:00 pm
Profiel
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
zo te horen bij veel mensen dus wel ;)


wo jun 06, 2007 2:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
roel88 schreef:
ruud schreef:
roel88 schreef:
RS_Patrick schreef:
Nou dit komt dus een paar van juliie ook bekent voor dan, 1500km mee gereden met een Roze Top, was een gloed nieuw blok.

Krukasje scheurde dus aff aan de kant van het vliegwiel, heb er nog eentje liggen met presies het zelfde na +-3000km met een Zwarte Top.


Dit is een voorbeeld van teveel toeren, niet te veel kracht.


bij meer toeren komt er meer kracht op te staan.. En bij een hoger koppel vanzelf ook. Massatraagheid vliegwiel heb ik nog nooit bij stil gestaan, je moet wel heel erg gek doen denk ik al wil je het daardoor stuk krijgen... De massakrachten van de zuiger zijn wel immens, ik denk dat t eerder daar aan ligt...


Dat zijn weer 2 verschillende dingen. Traagheidsmoment van het vliegwiel geeft torsie in je krukas. Zuiger geeft buiging in je krukas.


ja heb je gelijk in, misschien is het wel een combinatie van beide oid. Vergeet trouwens niet dat een standaart krukas ook niet is gebalanceert voor een stuk grotere zuiger en een toerental dat 1,5 keer zo hoog ligt. Alleen ik weet niet of de spanning daarvan door de hele as gaat of dat t bigend t meeste op zijn donder krijgt.


di jun 12, 2007 5:50 pm
Profiel
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat nou als je hem zo vertand dat die op top netjes 11k toeren aan geeft is dan de duurzaamheid langrr ?


ma jun 25, 2007 9:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: