Lagere top ; harder trekken
Hey mensen mét verstand,
Sinds een tijdje ben ik trotste eigenaar van een Rs50(2002-2003) en met een oude veil de begrenzing die de dealer erin had gelast eruit gehaald.
Er zat een behoorlijke versmalling in de uitlaat en ook eentje waar de uitlaatbocht je moter gedoe ingaat.
Nu lieptie eerst 80 ( vond ik hard maar kon er nog wel mee leven ) maar nu is het weer stukken beter ( heeft dat effect ? ) en rijdtie al een tijdje , en nu haalde ik gister een top van 93 ( op teller 94 op gps(meegenomen
) 93.
Nu ben ik geen rijke tiener die een boete van ,hoeveel ? , euro's kan betalen. en rijd ik toch bijna nooit 93 (ivm ruimte , tijd nodig om daar te komen , en omdat ik het te hard vind gaan om goed te kunnen rijden ) maar nu word dit waarscheinlijk wel als de snelheid genomen als ik eventueel een rollerbank tegen kom.
Nu heb ik met een vriend overlegt en die vertelde mij dat ik er dan een
kleinere tandwiel voor moest doen en
groter achter .
Dan zou me brommer sneller trekken en een lagere top halen.
Nu is mijn vraag aan julli , Is dat zo ?
Zo ja wat is een goede tandwiel settup om ongeveer 75-80 max , en die ingeleverde kilomters te veranderen in harder trekken.
Wat kost zo'n setje tandwielen ongeveer en is het monteren ervan moeilijk?
Alvast hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groet ,
Appie rs 50.