|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Aprilia met terugloopuitlaat
Auteur |
Bericht |
sr freak
ApriliaForum Member
|
Aprilia met terugloopuitlaat
Hallo, ik wil een aprilia sr kopen, deze is helemaal niet opgevoerd tenminste zegt de verkoper, hij rijdt tussen de 70en80(kan dat zonder op tevoeren?)
en hij heeft een originele standaard uitlaat(jeweet wel zo'n saai gaar ding) als ik hier een terugloop uitlaat op zet, komt er dan meer geluid? en kan ik dan harder rijden.. ?
|
za okt 21, 2006 11:05 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
die snelheid kan wel ja, met een trugloop uitlaat zal hij wel wat meer vermogen winst hebben en een mooier/ander geluid
koop gewoon een RS dan weet je cker dat je goed zit
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
za okt 21, 2006 11:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
sr freak
ApriliaForum Member
|
okee, en als ik mijn varioring(wat is dat precies)(ben nog niet zo thuis in de scooter dingen) eruit haal ? gaat hij dan ook harder? en wat voor simpele dingen kan ik nog meer doen om toch wat harder te kunnen gaan ?
|
za okt 21, 2006 11:11 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
eeh vario ring weet ik ook niet wat dat is, weet wel dat als je die er uit haalt dat hij dan wat harder loopt
bijna niemand heeft hier trouwens een scooter,98% heeft schakel.. denk dat je alles beter op scooterfreaks ofzo kunt vragen daar weten ze alles over scooters
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
Laatst bijgewerkt door Matthijn op za okt 21, 2006 11:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za okt 21, 2006 11:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
theo_tamada
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm Berichten: 213 Woonplaats: Beemster
|
bij mijn weten is een vario ring, een ring die tegn je v snaar loopt,en belemert het snel optrekken, en op touren komen, bij de een zit er een varioring,de ander een prop, soms alle2.
je kan dus je ring en/of je prop er uit halen,als ze aanwezig zijn,
zorg dat je een carburateur scooter heb en geen injectie,
groter sproeiertje,
evt je membraan klep sluiters meer open buigen,indien kan,
suc6
|
za okt 21, 2006 11:19 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
theo_tamada schreef: bij mijn weten is een vario ring, een ring die tegn je v snaar loopt,en belemert het snel optrekken, en op touren komen, bij de een zit er een varioring,de ander een prop, soms alle2.
je kan dus je ring en/of je prop er uit halen,als ze aanwezig zijn, zorg dat je een carburateur scooter heb en geen injectie, groter sproeiertje, evt je membraan klep sluiters meer open buigen,indien kan,
suc6
Die ring zorgde toch dat je poulie niet groter kon worden?
je hebt voor een of andere vage poulie ofzo waar je snaar overheen loopt, en de ring zorgde volgens mij dat die nie groter kon worden.
_________________ BLAAT
|
zo okt 22, 2006 1:34 am |
|
|
Rs Chesterfield
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 30, 2006 7:26 pm Berichten: 111 Afbeeldingen: 18
|
als de scooter 70 a 80 loopt is de vario ring en prop er al uit
anders haal je dat niet
mishcien zit de prop er nog in maar hoogswaanschijnlijk niet
als je leuk uitlaatje erop zet zal je cker verschil merken in het optrekken en zal de top ook hoger leggen
hou er wel rekening mee dat je de scooter weer opnieuw moet afstellen
sproeier , variorollen
|
zo okt 22, 2006 2:15 am |
Persoonlijk album
|
|
theo_tamada
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm Berichten: 213 Woonplaats: Beemster
|
theo_tamada schreef:
bij mijn weten is een vario ring, een ring die tegn je v snaar loopt,en belemert het snel optrekken, en op touren komen, bij de een zit er een varioring,de ander een prop, soms alle2.
je kan dus je ring en/of je prop er uit halen,als ze aanwezig zijn,
zorg dat je een carburateur scooter heb en geen injectie,
groter sproeiertje,
evt je membraan klep sluiters meer open buigen,indien kan,
suc6
Die ring zorgde toch dat je poulie niet groter kon worden?
je hebt voor een of andere vage poulie ofzo waar je snaar overheen loopt, en de ring zorgde volgens mij dat die nie groter kon worden.
dat kan ook...
verder weet ik hoe een scooter werkt,alleen de rolletjes niet
|
zo okt 22, 2006 10:27 am |
|
|
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
een vario ring is gewoon dat je vario word belemmerd om heen en weer te gaan als deze ring er uit is dan kan de vario dus sneller heen en weer gaan oftewel je gaat harder maar als hij nu al 70 rijd is deze er al uit
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
zo okt 22, 2006 10:29 am |
Persoonlijk album
|
|
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
theo_tamada schreef: evt je membraan klep sluiters meer open buigen,indien kan,
suc6
Dat is gewoon het hele doel van je membraan verneuken.
|
zo okt 22, 2006 10:35 am |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
als t injectie is dan kan je er ook snellere software inzetten of in laten zetten volgens mij?
Waar en hoe dat weet ik niet meer, maar las het laatst ergens.
_________________ BLAAT
|
zo okt 22, 2006 10:46 am |
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
RS-Jurrien schreef: een vario ring is gewoon dat je vario word belemmerd om heen en weer te gaan als deze ring er uit is dan kan de vario dus sneller heen en weer gaan oftewel je gaat harder maar als hij nu al 70 rijd is deze er al uit
een vario ring belemmert gewoon dat de 2 halfpoelies van de vario waar de v snaar tussen ligt dat die niet zo dicht tegen elkaar kunnen "glijden" zodat de v snaar niet helemaal bovenin de poelie kan klimmen. een vario is opzich gewoon variabele vertanding.
als je optrekt is het groot achter, klein voor
middenste toeren gebied allebei ongeveer in de midden.
op top: groot voor, klein achter.
de rolletjes (gewichtjes) zorgen er voor dat de vario in de goede positie word gedrukt, zodat de motor altijd in de powerband blijft draaien, en je dus van optrekken tot top, zowat altijd je volledige vermogen gebruikt.
(jah ik heb ook een scooter gehad...)
zo okt 22, 2006 12:27 pm |
|
|
DJChrisD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 15, 2006 12:32 pm Berichten: 49 Woonplaats: Hulsberg - Zuid-Limburg
|
Gewoon een goedkope manier van begrenzen. En het ziet ook nog leuk uit als vingerversiering .
Je kunt ook makkelijk zien of die er al uit is. Vraag je aan de verkoper gewoon even of hij de carterkap even wil openen voor je (is zo gepiept). Dan moet je kijken naar het voorste aandrijvingsgedoeding. Moet je kijken dat je achter die 2e halfpoelie een klein ringetje ziet zitten (hetzelfde als die wat men om hun vinger heeft ), als die niet is, is de varioring er al uitgehaald.
De prop uit de uitlaat is ook nog een manier van ontgrenzen, velen doen hierbij ook nog de luchtaanvoer van de uitlaat naar luchtfilter verwijderen, best doelloos na het verwijderen van de prop IN de uitlaat. Maar als die weg is, weet je dat de uitlaat ook begrensd is. Hoe zie je dat?: Bij de bocht van de scooter zou normaal ook nog een pijpje moeten lopen, is die weg en zie je een bobbeltje ofzo, wat hopeloos dicht is gelast weet je dat de prop ook uit de uitlaat is.
En als het een Di-Tech is kun je hem laten Game-Boy tunen. Dit kan bij de betere scootershops. Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik verder niet, sleutel alleen soms aan Aerox van een vriend.
Deh, hopelijk weet je hiermee voldoende . Latooorrr :*
_________________ PowerZipje in progress! Zoekt nog Malossi RHQ pen12 krukas, HPI 2005/2006, Malossi MHR2005 Multivar, Malossi Delta Clutch
Laatst bijgewerkt door DJChrisD op zo nov 19, 2006 5:36 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
zo nov 19, 2006 5:26 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|