HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 3:13 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
 Eerste stappen van opvoeren? 
Auteur Bericht
WillemB
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht Eerste stappen van opvoeren?
Hey hoe kan ik het beste m'n rsje opvoeren, helemaal std afgezien van uitlaat? (HMR 1, NEE GEEN 2 :() Sommige zeggen carb vergroten, luchtfilter moet snelle worden, etc. etc., maar wat zijn de basisstappen van het opvoeren? Hij gaat nu 75 met een andre uitlaat maar hij doet er toch wel 200 meter over voor hij hier op zit.

di jun 06, 2006 10:06 am
Profiel WWW
Daan88
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 7
Bericht 
move -> opvoeren

ja de eerste stappen zijn een andere uitlaat en tandwielverhouding, daarbij afstelen dus een andere sproeier. gaat het niet hard genoeg zo dan een snellere uitlaat? of een snelle cilinder nemen, met een grotere carburateur bijv. 17,5mm net wat de rest van je set up is

di jun 06, 2006 10:09 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
WillemB
ApriliaForum Member

Bericht 
Ok dus dat hoeft op zich niet duur te zijn. Woont er iemand binnen 100 km van Nijmegen die me daarbij zou willen helpen en nog wat heeft liggen? Ik betaal uiteraard :)

di jun 06, 2006 11:49 am
Profiel WWW
rembo010
ApriliaForum Member

Bericht 
Woont er iemand binnen 100 km van Nijmegen
http://www.apriliaforum.nl/map.php

Des te groter en duurder des tebeter :{-):

di jun 06, 2006 12:19 pm
Profiel
RS_70_power
ApriliaForum Member

Bericht 
ik denk dat je uitlaatpoortje ff bij getuned moet ( Bullit kost 35euro dan doet hij dat voor je ) worden dat gaat hij een stuk beter 17,5mm is dan ook leuk en niet zo duur , en je vertanding zou ik niet meteen aan gaan klote , misschien een 1 tandje lichter voortandwiel .

di jun 06, 2006 1:11 pm
Profiel YIM WWW
WillemB
ApriliaForum Member

Bericht 
Ok ik probeer in contact met bullet te komen.

di jun 06, 2006 2:49 pm
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
RS_70_power schreef:
ik denk dat je uitlaatpoortje ff bij getuned moet ( Bullit kost 35euro dan doet hij dat voor je ) worden dat gaat hij een stuk beter 17,5mm is dan ook leuk en niet zo duur , en je vertanding zou ik niet meteen aan gaan klote , misschien een 1 tandje lichter voortandwiel .

Tandwielen stel je de snelheid mee af en is dus zeker wel belangrijk... Maar een tandje kleiner volg ik niet echt, als je um opvoert heb je meer vermogen en dus kan je juist een tandje groter gaan nemen. Kleiner gaat ie alleen maar overtoeren van maken...

di jun 06, 2006 6:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Leviathan
ApriliaForum Member

Bericht 
Je cilinder idd naar Bullit sturen voor 35euro laten tunen en kijk even voor de zekerheid of je niet een prop in je uitlaat heb wat je toch ook nog wel eens ziet bij niet orgineele of snelle uitlaten en misschien kleinere of grotere sproeier nemen, bij een kleine sproeier gaat hij opeens hard trekken als hij goed afgesteld is :P daarom beter klein dan groot maar niet te klein anders krijg je nog een vast loper :0o: 78 ofzo met orgineele carb of 72

Je zou ook nog 17.5 Dell''orto kennen kopen(54euro) past op orgineele spruitstuk dan zou hij helemaal lekker rijden trektie iets beter door en zou je evt andere vertanding kennen nemen voor beetje hooge top(46/13 bijv.) en als je snel op wil trekken 53/11 :D :D 53/11 is beste :P

ma jul 10, 2006 7:38 pm
Profiel
Leviathan
ApriliaForum Member

Bericht 
peteRS schreef:
RS_70_power schreef:

Tandwielen stel je de snelheid mee af en is dus zeker wel belangrijk... Maar een tandje kleiner volg ik niet echt, als je um opvoert heb je meer vermogen en dus kan je juist een tandje groter gaan nemen. Kleiner gaat ie alleen maar overtoeren van maken...
Als hij beetje rap is heb je bijna niks aan je 1 heb ik ook met 47/11 daardoor trek ik in het begin niet zo snel(wel sneller dan de meeste maar goed:D) maar daarna :0o:

ma jul 10, 2006 7:39 pm
Profiel
kawakrisie
ApriliaForum Member

Bericht 
ik heb ook mijn voorste tanwiel met 1 tandje verkleind maar ik ga nu ook harder want hij komt nu tenminste goed op toeren ook in de laatste versnelling
eerst ging hij bij alle versnelling tot de 10000 toeren behalve de 6 dus heb nu een brommer die sneller trekt en harder loopt tewerijl k alleen 1 tandje heb veranderd voor :D :D :D

vr aug 11, 2006 8:54 pm
Profiel
GiGi
ApriliaForum Member

Bericht 
Die di topic starte is een newbie :P dus ik mag ook wat van die vrage stelle vink zelf :D: Ik wil een rs dus die zal wss origineel zijn... Als ik die heb wil ik er een nieuwe uitlaat opleggen, tandwielen en sproeiertje aanpasse...Welke uitlaat kan ik dan het beste pakken?(denk aub ook een beetje aan mijn het budget..heb nie zoveel geld :P ) En welke maat tandwielen/sproeiertje? Hij moet hard optrekke en een top hebben van maximaal 100! Woon op de grens en zit in België op school vandaar..

do okt 26, 2006 8:25 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
euhm

kan in het grote uitlaten topic of kleine vragen topic

is trouwens al teveel over te vinden

maar kom, ben nu toch iets ana het schrijven:

- uitlaat een gianelli
- 19mm carb of 17.5 (sproeier moet je zelf beetje uitzoeken, hij zal iig groter zijn)
- en je top kan je met je tandwielen afstellen hé

grtz

do okt 26, 2006 8:37 pm
HexSpammer
ApriliaForum Member

Bericht 
De Howto lezen!!!

Zoek maar ff: Howto opvoeren voor beginners

do okt 26, 2006 9:00 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
srry hex

do okt 26, 2006 9:08 pm
HexSpammer
ApriliaForum Member

Bericht 
thomasrs50 schreef:
srry hex

Geeft niet hoor :^^:

Close

do okt 26, 2006 9:16 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 15 berichten ]