|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Ionbrave
ApriliaForum Member
|
Lek
Het probleem:
Met de elektronica van de brommer ingeschakeld:
-Stationmair minimaal 4000 toeren anders kan ie niet meer vonken
-Verlies trekkracht en topsnelheid
Met elektronica uitgeschakeld:
-Stationair 2000 toeren
-Meer trekkracht en topsnelheid
De accu loopt ook leeg als hij niet gestart en is e nwat dan opvalt is dat er stroom is want de remlichten en neutraal lichten werken ook al is ie van contact af, weet iemand waar mijn lek is?
|
di feb 05, 2008 5:18 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
- kan je even omschrijven wat je verstaat onder electronica ingeschakeld en uitgeschakeld?
- werken alle elektrische zaken verder zoals het hoort?
- sinds wanneer heb je dit probleem, heb je iets gedaan?
|
di feb 05, 2008 11:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ionbrave
ApriliaForum Member
|
Elektronica in en uit schakelen bedoel ik los halen van de spanningsverdeler, verder doet alles het, dit probleem heb ik allang dacht eerst aan motorisch gedeelte maar dat is helemaal in orde en toen kwam eht dus uit dat het aan de elektro moest liggen omdat de vonk dan waarschijnlijk niet sterk genoeg was om hem bij 4000 draaiend te houden, maar na wat geknutsel vandaag (heb niets verandert) kan hij opeens wel 2000-1500 toeren stationair draaien :s
|
wo feb 06, 2008 12:26 am |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
dus? werkt alles weer?
Wellicht ergens een draad waarvan de isolatie kapot is en die tegen het frame aan komt?
|
do feb 07, 2008 11:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
Ionbrave
ApriliaForum Member
|
Late reactie van me maar alles werkt op 1 ding na, ook al is hij van contact af dan staat er nog steeds stroom op, de neutraal schakelaar en remlichten werken dan gewoon nog, en er zijn geen kapotte kabels, kan dit fout zijn aangesloten in het contact slot of zit ergens anders een fout?
Edt:
Kan dit komen omdat ik geen startrelais heb aangesloten maar de kabels daar gewoon aan mekaar heb gemaak? (nee heb geen starmotor aangesloten)
|
wo feb 13, 2008 9:25 pm |
|
|
cebess
Administrator
|
uhm ja als je geen startrelais hebt dan moet je de draden los laten en niks aan elkaar maken want dat is absoluut niet goed. Daar zou het wel eens aan kunnen liggen.
|
wo feb 13, 2008 10:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|