Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

aansluiten luchthoorn
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=7164
Pagina 1 van 1

Auteur:  MitchRS [ ma aug 06, 2007 2:34 pm ]
Berichttitel:  aansluiten luchthoorn

Ik heb net een dubbele luchthoorn gekocht alleen het aansluiten is moeilijker dan ik dacht. er zit een vage gebruiksaanwijzing bij met een schema waar ik geen fuck van snap.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet aansluiten?
Op het schema staat ook nog de oorspronkelijk aanwezige claxon maar die wil ik eruit halen, is dit mogelijk?

hier de gebruiksaanwijzing met schema:
Waar het rood omcirkeld is staat: Naar de oorspronkelijke claxonschakelaar.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Schema luchthoorn
schema lucht hoorn.JPG
schema lucht hoorn.JPG [ 128.05 KiB | 2935 keer bekeken ]

Auteur:  rs joost [ ma aug 06, 2007 2:51 pm ]
Berichttitel: 

je pakt je compressortje

doe je luchtslangetje aan , dan splitter , dan 2 luchtslangen naar beide horens , en dan gewoon de 2 oude stroom draaden van je toeter op je compressor aan

Auteur:  capri [ ma aug 06, 2007 2:53 pm ]
Berichttitel: 

rs joost schreef:
je pakt je compressortje

doe je luchtslangetje aan , dan splitter , dan 2 luchtslangen naar beide horens , en dan gewoon de 2 oude stroom draaden van je toeter op je compressor aan


Ik zou hem niet op de stroomdraden aansluiten die er nu zitten. Een luchthoorn trekt veel meer stroom weg dan je originele claxon. Je moet dus werken met een relais en die aansluiten. Hoe je dat moet aansluiten staat aangegeven in die handleiding.

Auteur:  MitchRS [ ma aug 06, 2007 3:08 pm ]
Berichttitel: 

Ja, oke, maar ik wil hem niet via mijn orginele claxon laten lopen en waar moet nr. 85 dan heen??

Auteur:  capri [ ma aug 06, 2007 3:17 pm ]
Berichttitel: 

die gaat naar de schakelaar van je claxon. Ik neem aan dat je gewoon de originele knop daarvoor wilt gebruiken?

Auteur:  rs joost [ ma aug 06, 2007 3:46 pm ]
Berichttitel: 

capri schreef:
rs joost schreef:
je pakt je compressortje

doe je luchtslangetje aan , dan splitter , dan 2 luchtslangen naar beide horens , en dan gewoon de 2 oude stroom draaden van je toeter op je compressor aan


Ik zou hem niet op de stroomdraden aansluiten die er nu zitten. Een luchthoorn trekt veel meer stroom weg dan je originele claxon. Je moet dus werken met een relais en die aansluiten. Hoe je dat moet aansluiten staat aangegeven in die handleiding.


ik heb hem gewoon via me originele draaden lopen , werkt gewoon goed hoor

Auteur:  capri [ ma aug 06, 2007 3:47 pm ]
Berichttitel: 

ja dat geloof ik best. Maar heb je wel is aan je draden gevoeld als je dat ding hebt gebruikt? Die zullen wel behoorlijk warm zijn dus ik zou het zelf nooit zo doen omdat het gewoonweg te veel stroom vraagt. Ik denk dat je het ongeveer wel met je startmotor kan vergelijken en dan moet je maar is kijken hoe dik die draden zijn.

Auteur:  MitchRS [ di aug 07, 2007 9:59 am ]
Berichttitel: 

Ja, nu weet ik nog niks... nr 87moet op de plus van de compressor, nr 30/51 moet via een 30A zekering naar de accu?? maar waarom moet die constant stroomtoevoer krijgen dan?
Nr 85 moet aan de plus van je toeter-knopje??
En waar moet nr 86 dan heen?

Auteur:  RS50 wayblue [ di aug 07, 2007 11:05 pm ]
Berichttitel: 

gewoon + op plus aansluiten en - op min, net als dat 600db autoalarm :P en dan door het dorp rijden :D:

Auteur:  RaphaĆ«l [ di aug 07, 2007 11:23 pm ]
Berichttitel: 

En ik rij al laagtoerig door het dorp heen om 10 uur 's avonds om die mensen niet boos te maken :P

Auteur:  cebess [ wo aug 08, 2007 10:08 am ]
Berichttitel: 

als je nou eerst eens duidelijk maakt wat je precies wil. Dus hoe je de claxon wil bedienen, met orignele schakelaar op het stuur of een extra schakelaar?

Auteur:  MitchRS [ wo aug 08, 2007 12:55 pm ]
Berichttitel: 

cebess schreef:
als je nou eerst eens duidelijk maakt wat je precies wil. Dus hoe je de claxon wil bedienen, met orignele schakelaar op het stuur of een extra schakelaar?


Met de orginele schakelaar, zou jij het me uit kunnen leggen?

Auteur:  cebess [ wo aug 08, 2007 1:50 pm ]
Berichttitel: 

Dan is het eigenlijk heel simpel:
- trek je originele claxon eraf
- steek de 2 stekkertjes van je originele claxon op het relais nr 85 en 86 (de volgorde maakt niet uit).
- dan zoals op het schema aangegeven staat vanaf + van accu naar zekering
- van zekering naar relais (nr 30)
- van relais (nr 87) naar de + van luchthoorn compressor
- van de - van de luchthoorn compressor naar de - van de accu

Auteur:  MitchRS [ wo aug 08, 2007 3:42 pm ]
Berichttitel: 

Oke, Superbedankt!!!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/