HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 03, 2025 9:59 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
 Geen vonk wel verlichting 
Auteur Bericht
Neles
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Bericht Geen vonk wel verlichting
Ik heb een probleem met me rs50,
hij geeft geen vonk.
Het volgende is gebeurt..
Spoelen waren los getrilt.. boutje was bij de kop afgebroken,, was gebeurt nadat ik het blok had gereviseerd ( 5000 km). Ik was aan het rijden hij reed al een week beroerd dacht dat het aan de afstelling lag dus ik sproeiertje kleiner reed stukken beter maar nog niet goed. Ik rij dus naar huis en hij begint wat raar te doen en mist afentoe een vonkje... had hij afentoe al eerder last van ongeveer 1 week maar was nog niet zo erg en ff later stopt hij er helemaal mee.
ik lopen naar huis thuis in de garage meteen gaan kijken linker zij kap eraf dekseltje van vliegwiel ik voel achtervliegwiel.. spoelen zaten los :S.

Ik had vliegwiel eraf gehaald spoelen weer goed vast gezet... wat locktite er tussen voor zkerheid.. dus ik vliegwiel er weer op naja ff stil laten staan en testen maar .. hij start in een keer rijd super :) 5km gereden om ff goed uit te testen, ik wou nog ff kijke wat voor kleur bougie was was mooi koffie bruin ik draai hem weer terug.. even later nog me rechter voorlamp verwisseld die was al tijdje stuk en het werd wat eerder donker :p.

Even later wil ik nog ff rondje rijden en hij wou niet starten helemaal niks..... geen vonk en hij krijgt gewoon benzine... maar de verlichting werkte wel dus groot licht klein licht dus spoelen in orde lijkt mij? neutraal en remlicht ook..

Volgende nagekeken:

-Aarde is goed voor de zekerker heid naar me carterdeksel gedaan en draad doorgemeten.
-rood witte draad eruit gehaald uit cdi kast toen starten werkte ook niet dus ligt hem niet in contact slot.
-Gele draad van stroomregelaar afgehaald deed nog niks was ook goed.
-ik meet 12 v op me accu maar zodra neutraal lamp aan gaat 9.8 v en zodra ik remlicht aan doe ( nu ) meet ik nog maar 1v maar dat komt denk ik omdat me brommer al week stil staat en accu niet laad?.
-startmotor werkt zo enzo niet dus accu zou niks mee te maken hebben.
-alle draden uit cdi gemeten of geen draadbreuk in begin zat.
- bougie kabel doorgemeten was prima net als bougiedop
-bougie net een nieuwe gekocht vonkte op me spartamet.
-spoel zit gewoon vast.
-Nieuwe bobine/cdi kast geprobeerd.

dat heb ik nagekeken kan ik nog wat nameten , al vind ik het wel raar dat hij het niet meer doet nadat ik de lichten in de cockpit heb veranderd... geen stekkertjes los gehaald behalve die van de normale lamp..en ik had me brommer gewoon normaal uitgezet met contact dus de cdi zou toch nog goed moeten wezen...

en na wat veranderen heb ik gemeten hoeveel v erop de accu staat contact uit 11,8 contact aan 9.8 v ongeveer en zodra ik me remlicht indruk 1,5 v en het neutraal lampje gaat uit en het remlicht werkt niet en het lampje is goed.. en zekering is ook goed kan dat iets zeggen? maar ik start zo en zo niet met startmotor..

ik weet het niet meer zou graag weer willen rijden....

za nov 03, 2007 4:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jhonyke
ApriliaForum Member

Bericht 
kijk als je blok niet draait verbruik je stroom van de batterij.
wss zitten je spoelen weer los. :00/:

za nov 03, 2007 8:14 pm
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Bericht 
je accu is gewoon leeg dus daar zou ik nu even niet naar kijken.

Meet de weerstand eens tussen de draden die naar je cdi gaan.

Pick up: (rood-wit) 125Ohm +/- 15 Ohm
Loading coil (groen-wit) 730 Ohm +/- 35 Ohm

za nov 03, 2007 9:08 pm
Neles
ApriliaForum Member

Bericht 
Net door gemeten ik krijg bij groen wit ongeveer 690 Ohm maar tussen de rode draad en de witte meet ik geen waarde lijkt dit op een kabelbreuk??

di nov 06, 2007 6:32 pm
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Bericht 
ja idd.
En dat is je signaalspoel (kleine spoeltje met isolatie erom). Deze spoel heeft ook zeer dunnen draad en is dus er kwetsbaar. Haal je vliegwiel er maar eens af om het visueel te inspecteren.

do nov 08, 2007 11:52 am
mean red rs
ApriliaForum Member

Bericht 
visueel ;) je moet er gewoon ff goed naar kijken. cebess dit bericht is wel zeer paradoxaal met andere berichten :D:

wo nov 14, 2007 5:18 pm
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Bericht 
Ok thx cebess saved my rs :D of me bank rekening :P heb vliegwiel gedemonteerd signaal spoel dat kleine plastic geval was in midde weggescraapt en je zag de draden zitten ff soldeer bout gepakt klein beetje tin erop en nog goed doorgemeten deed het super :D toen was ie 111 ohm ff later rondje gereden en toen zat hij daarna rond de 130 ohm dus lijkt me prima

kan dus dicht ;)

do nov 15, 2007 11:54 pm
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
mooizo

//close

do nov 15, 2007 11:58 pm
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 8 berichten ]