|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Rs50*Nick*Rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:46 pm Berichten: 10 Woonplaats: Ommen
|
Accu laadt niet op
Hallo forumers,
Ik heb een aprilia rs 50 waarvan het contact slot het niet doet.
Ik heb hem zo gekocht, Alles werkte maar er zit een apart schakelaartje tussen zodat het vrij lampje enz niet blijft branden als ik de brommer niet gebruik ( en de accu dus leegloopt).
Toen deedt op een tijd niks het meer, Wel het licht, maar alles wat via de accu gaat deedt het niet meer. Eerst een hele poos zo mee rond gereden omdat ik geen tijd had.
later heb gekeken en zag dat mijn accu lek was, Alle gel liep eruit.
Andere accu ingezet en verwachte dat alles weer zou werken.
Niet dus, Toen heb ik gekeken of ik de draden wel goed aangesloten had op de accu (omdat het contactslot kapot is, zit dat erop zodat ik wel licht electrise start enz heb)
Eerste plaats was het niet goed, Nu wel. Ik heb 2 start draden op een andere accu gezet en zo een beetje zitten proberen enz.
Dus met die andere accu die ik op mijn accu heb aangesloten om te testen, Werkte alles! Elektriese start, Knipperlicht, Toeter, Enzevoord. Het ligt daar dus niet aan.
maar met de huidige accu die er in zit, Doet niks het! Volgens mij zou het niet aan de accu liggen. Maar laat de accu niet op! Wandt toen ik de grotere accu even erop had gehad, En later eraf had gehaald, Deedt mijn toeter het wel heel zachtjes .
Waar kan het aan liggen, En wat kan ik eraan doen.
Bedankt! Groeten nick
_________________ Het bordje '' Zachte Berm'' Is een waarschuwing, Geen uitnodiging!:O
|
zo jun 03, 2007 2:29 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
die nieuwe accu moet je voor gebruik aan de lader hangen, anders doet ie niets en laadt ie erg traag op
zo jun 03, 2007 2:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dikke Richard Driver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:13 pm Berichten: 1823 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: nagele stad achter de duinéh
|
ja hadden wij ook .. met ons project rs'je ..
eerst ff accu zuur dr in gdaan daarna nachtje aan de laaier..
klaar is kees..
_________________ Derbi SM Limited edition '07 :L:
Te Koop : 26mm carbs/Green luchtfilters:OO:
|
zo jun 03, 2007 3:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
miss is het wel niet goed aangesloten, of de gelijkrichter is kapot, ik zou eerst de accu aan de lader leggen en dan nog eens proberen, doet hij het na een tijd niet meer denk ik dat je gelijkrichter kapot is
|
zo jun 03, 2007 5:25 pm |
|
|
Rs50*Nick*Rs50
ApriliaForum Member
|
Ik denk ook aan de gelijkrichter, Wandt als het aan de accu zou liggen, Zou de toeter toch nog iets moeten werken? En dat doet die ook niet.
Ik heb 4 draden op mijn accu zitten,
2 waarvan ik denk dat die de accu opladen
En de andere 2 naar de knipperlichten elektrise start enz.
Dus dan zou de toeter alsnog spanning moeten hebben toch
Hoeveel kost zo'n gelijk richtertje?
_________________ Het bordje '' Zachte Berm'' Is een waarschuwing, Geen uitnodiging!:O
|
zo jun 03, 2007 5:49 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
heb je een universeelmeter?
Zo ja, meet eens de spanning (gelijkstroom) op de aangesloten accu met zeg maar ongeveer 6-8 krpm. De spanning zal ergens rond de 14 volt moeten liggen. Is deze 12V dan laadt de accu inderdaad niet bij. Aangezien je wel licht hebt is je lichtspoel niet kapot maar dan zou het inderdaad je gelijkrichter moeten zijn. Controleer eens of deze goed aangesloten zit en deze (wissel) spanning krijgt. De gelijkrichter zit in de behuizing van je zekeringhouder naast je accu.
|
zo jun 03, 2007 10:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
BKD
ApriliaForum Member
|
ik heb zelf iets gemaakt en ik heb de gele draad op een universele gelijkrichter(met vier aansluitingen) ik heb hem op 1 aangesloten en dan komt er bij een andere aansluiting de stroom er weer uit( Als gelijkspanning) en die sluit je aan op de plus van de accu, en de min van de accu gaat naar het frame, and that's it
miss heb je hier wat aan
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma jun 04, 2007 1:41 pm |
|
|
Geerte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 18, 2006 8:12 pm Berichten: 266 Woonplaats: Brakel
|
probeer eerst te meten zoals Cebess zegt en anders accu een nacht onder de lader, mijn accu is 1x leeggeweest (niks aan laten staan of iets dergelijks, en laadde niet meer bij) heb hem toen een nacht onder de lader gelegd en geen last meer van gehad, dus is ook een optie om te proberen
_________________ Brommer weer gloedje nieuw!
Op zn Daan's: klein = minder gewicht = sneller!
|
ma jun 04, 2007 2:35 pm |
|
|
Rs50*Nick*Rs50
ApriliaForum Member
|
ik zou meten zoals cebess zegt,,
En Mischien wat er ook mee te maken kan hebben,
Als ik een zekering er IN heb, Dus duidelijk erin,, Dan doet mijn licht niet NIET
Haal ik de zekering eruit, Brand mijn licht wel, Heel vaag vindt ik het, Mischien zit er wel helmaal wat fout in mijn bekabeling
|
ma jun 04, 2007 5:07 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|