Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Begrenzing helemaal anders in 2007 ! https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=6378 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | Dani [ do mei 10, 2007 12:36 pm ] |
Berichttitel: | Begrenzing helemaal anders in 2007 ! |
Hallo. Wie heeft hier ervaring met het nieuwste blokje van Minarelli. Het betreft gewoon de AM 6 maar dan nagelnieuw dus model 2007. Hij knalt bij een kleine 8000 rpm op een uiterst irritante manier in de begrenzer, waarschijnlijk-maar dat weet ik niet zeker-de cdi, ook een nieuw ding met maar liefst 16 aansluitpunten. Het zou mooi zijn deze begrenzing te kunnen verwijderen maar let op: tot nu toe weet niemand hoe dat écht moet. De importeur houdt de kaken stijf op elkaar. Het móet wel haast een cdi begrenzer zijn want alle andere "zaken "zoals carburateur en sproeierbezetting, handmade V6 LeoVince, enfin de rést is OK. Wie kan mij aan een deskundig advies helpen. Ik ben erg benieuwd want het motortje is nog maar net in Nederland op de markt. Alvast dank. |
Auteur: | *Thomas* [ do mei 10, 2007 1:37 pm ] |
Berichttitel: | |
pm anders eens naar mister D of sampers van dit forum, dacht dat zij er meer van wisten heb je btw een foto van de cdi/complete blokje en onder welk brommertje zit die dan? |
Auteur: | Dani [ do mei 10, 2007 2:18 pm ] |
Berichttitel: | |
Bedankt, ga ik doen én sorry maar moet nog even mijn weg op dit forum vinden. |
Auteur: | capri [ do mei 10, 2007 3:13 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik heb ook iets gehoord over de CDI inderdaad. Of het puur en alleen de CDI is en niet de rest van de ontsteking dat zou ik niet weten. Maar leg is uit als je wilt, 16 aansluitpunten Waar gaan al die draden naar toe dan? Wel erg flauw trouwens dat ze zo kut lopen te doen met begrenzingen. |
Auteur: | Matthijn [ do mei 10, 2007 3:17 pm ] |
Berichttitel: | |
idd.. wat voor brommer heb je? |
Auteur: | mblover [ do mei 10, 2007 3:20 pm ] |
Berichttitel: | |
Gaat het om een tzr? heb iets opgepikt over cdi begrenzing op 2007 model bij de tzr? |
Auteur: | Dani [ do mei 10, 2007 3:21 pm ] |
Berichttitel: | |
Het ding is nog zo nieuw dat het niet verstandig is er zelf aan te gaan sleutelen dit gezien de garantie. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het géén Aprilia is maar een Yamaha TZR 50, snik. Maar ja, het gaat hier toch om een Minarelli AM6 en die motor is nogal populair en soms ook minder populair, nietwaar. http://www.apriliaforum.nl/images/smiles/ban.gif ban??? Hopelijk niet gezien mijn enorme liefde voor de dikke twin van Aprilia. Wát een geluid. |
Auteur: | mblover [ do mei 10, 2007 3:28 pm ] |
Berichttitel: | |
Dani schreef: Het ding is nog zo nieuw dat het niet verstandig is er zelf aan te gaan sleutelen dit gezien de garantie. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het géén Aprilia is maar een Yamaha TZR 50, snik. Maar ja, het gaat hier toch om een Minarelli AM6 en die motor is nogal populair en soms ook minder populair, nietwaar. http://www.apriliaforum.nl/images/smiles/ban.gif ban??? Hopelijk niet gezien mijn enorme liefde voor de dikke twin van Aprilia. Wát een geluid. nee joh, geen ban, zijn hier wel meer mensen met een tzr. Overigens, die cdi begrenzing zit waarschijnlijk alleen maar op de tzr, met z'n vreemde ontsteking... andere am6 broms hebben een hele andere ontsteking.. |
Auteur: | Dani [ do mei 10, 2007 3:38 pm ] |
Berichttitel: | |
Dani baalt zo van dat geluid, oh. We gaan in ieder geval beginnen met een andere setting van de overbrenging. We laten ons hier supergraag adviseren. Er zit een miniscuul tandwieltje 10 voor, 12 misschien en achter 47? Is dat een goed plan. Wat blijft is een oplossing voor die begrenzer. Daar kom ik desnoods voor naar verweggistan mét de buurman want die heeft dus de Aprilia maar ook een dikke DUC. ( ATI). Dit wordt een écht klusje, dat voelt een mens onder zijn klompen aan. Benieuwd wie de oplossing aandraagt, zeer benieuwd. |
Auteur: | Matthijn [ do mei 10, 2007 3:41 pm ] |
Berichttitel: | |
TZR heeft ook een begrenzin in de luchtfilter toch? of iig die uit de voorgaande jaren? maar idd.. die TZR heeft altijd al zon rare CDI gehad.. misch ff Cebess vragen? die weet er veel van |
Auteur: | mblover [ do mei 10, 2007 3:51 pm ] |
Berichttitel: | |
Matthijn schreef: TZR heeft ook een begrenzin in de luchtfilter toch? of iig die uit de voorgaande jaren? maar idd.. die TZR heeft altijd al zon rare CDI gehad.. misch ff Cebess vragen? die weet er veel van in de luchtftiler zit een slurf ja, maar dat scheelt meer in herrie dan in prestatie's. Misschien dat een normale cdi van een tzr er op past? Zal dalijk eens kijken hoeveel polen die heeft. |
Auteur: | Midi RS [ do mei 10, 2007 5:11 pm ] |
Berichttitel: | |
mischien een andere am6 ontsteking erop pleuren, kijken of dat kan? |
Auteur: | capri [ do mei 10, 2007 6:22 pm ] |
Berichttitel: | |
als je doet wat midi RS net zegt is het opgelost idd. Als je bijvoorbeeld die van een RS er op zet, dus compleet met cdi en bobine (eventueel ook gelijkrichter?) dan ben je ook klaar lijkt me |
Auteur: | mblover [ do mei 10, 2007 7:06 pm ] |
Berichttitel: | |
Moet je wel ff je toerenteller ergens anders op aan kunnen sluiten, aangezien die bij een tzr electronisch is, en op de cdi zit. En ff de 12 volt draad van je ontsteking op je kabelboom hangen. en contactslot tussen je ontsteking zetten. |
Auteur: | BKD [ do mei 10, 2007 7:09 pm ] |
Berichttitel: | |
miss kijken na een ducati ontsteking, die zal er wel op passen lijkt mij en die kun je wel goedkoop 2de hands ergens krijgen. |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |