Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

start probleem
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=6048
Pagina 1 van 1

Auteur:  Paskal [ zo apr 01, 2007 3:30 pm ]
Berichttitel:  start probleem

ik heb een aprilia rs 50 van 98 met een AM5 motorblok
en nu heb ik reeds een probleem dat hem niet meer
met de elektriche starter start en ook geen vonkt geeft aan de bougi en het vliegwiel draait en hij geeft ook nog dat nananana geluid
maar als ik de brommer duw tot hem boven de 3000toeren zit start hem
maar ik mag niet lager dan 3000 soms 4000 toeren gaan rijden want dan valt hem gewoon uit .
en ik dacht eerst de batterij maar dat is het ook niet want heb de batterij aan zon snelstarter gezet en de brommer ging ook niet .
en de bougi is een nieuwe van splitfire maar heb ook al een ngk geprobeert dat vonkte ook niet

wat zou dat kunnen zijn

Auteur:  jhonyke [ zo apr 01, 2007 4:22 pm ]
Berichttitel: 

branden er lampjes op je brom ??
zo niet kan je sleutel contact kapot zijn :00/:
of ergens een breuk in de kabel.

Auteur:  Paskal [ ma apr 02, 2007 6:35 pm ]
Berichttitel: 

ja die wat er altijd zijn bv voor het licht als je die aanzet enz

Auteur:  Paskal [ vr mei 25, 2007 6:20 pm ]
Berichttitel: 

na een lange tijd heb ik men tuf eindelijk terug thuis
stond bij men vriendin maar nu ben ik aan het kijken
en bij de cdi heb ik de kabels gekeken als ik stroom kreeg en als ik rood en wit neem krijg ik stroom en bij groen en wit kreeg ik nix van stroom wat zou het dan kunnen zijn dat er aan is

Auteur:  cebess [ vr mei 25, 2007 7:44 pm ]
Berichttitel: 

draadje los bij je spoelen (groen) of de spoel kapot. Ik neem aan dat je wisselspanning gemeten hebt?

Auteur:  Paskal [ za mei 26, 2007 3:17 pm ]
Berichttitel: 

ok bedankt dan zal ik eens kijken aan de spoel
en als de laadspoel kapot moest zijn zou dat daardoor dan komen dat ik
ik ham niet meer aan de gang krijg en met duwen dat ik niet onder de
4000 toeren mag gaan of hij valt uit

en hoeveel kost ongeveer een nieuwe laadspoel

grtz

Auteur:  RS_Patrick [ za mei 26, 2007 9:02 pm ]
Berichttitel: 

Je moet de weerstand meten over de draden, niet de stroom...

Auteur:  Paskal [ ma mei 28, 2007 2:25 pm ]
Berichttitel: 

wat bedoel je daarmee
want heb niet echt veel verstand over elektro

grtz

Auteur:  cebess [ ma mei 28, 2007 4:21 pm ]
Berichttitel: 

je kan de weerstand meten van de spoelen en de waarde vergelijken met die uit het rs50 werkplaatshandboek (staat hier ook op de site onder gegevens). Als deze niet kloppen met wat je meet (je mag wel een beetje afwijking hebben) dan zijn je spoelen kapot. Weerstand meten (ohm) doe je met een multimeter en pak je gewoon de 1k of 2k stand. Je moet dan de weestand meten tussen:
wit en rood
wit en groen
wit en geel

Als je dat gedaan hebt dan plof je de waardes hier even neer.

Auteur:  RS_Patrick [ ma mei 28, 2007 11:29 pm ]
Berichttitel: 

CHECK DATA
Using a multimeter switched to the ohm scale, check
the continuity between the wires, keeping to the stated
polarities.

CHECKING THE MAGNETO FLYWHEEL
Pick-up coil:
between red and white wires 120 Ω ÷ 20 %.
Condenser charge coil:
between green and white wires 700 Ω ÷ 20 %.

Auteur:  sybrand [ di mei 29, 2007 1:52 pm ]
Berichttitel: 

akn je niet gewoon een gescheurde spie hebben.

bij mij vonkte die ook als ik de longen uit m'n lijf rende.

maar de groene draad los kan ook.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/