Auteur |
Bericht |
nika
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 06, 2004 6:56 pm Berichten: 14 Woonplaats: Dongen
|
startmotor probleem nr:3
hallo menseej,
het 3e startmotor probleem doet zich inmiddels voor en het is al bijna een jaar geleden dat ik da ding heb gekocht. ik heb er gelukkig al wel een rondje op gereden. en volgende week zijn mijn examens afgelopen en ga ik da ding goed opfokken, maar zonder startmotor is dat een lullig verhaal, (wel leuk om die dikke motorwout mijn af1 futura aan te zien duwen als ik op de rollenbank moet ) maar mijn startmotor doet het gewoon als ik hem op de accu test maar niet als hij aangesloten zit op de stroom kring. zijn mijn start relais dan kaput of maakt hij niet goed contact met de aarde ofzo want mijn frame is gecoat.
_________________ live 2 fly another day
|
do mei 27, 2004 12:29 pm |
|
|
NovaCaine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 25, 2004 10:42 am Berichten: 14 Woonplaats: Den Haag
|
tis denk de massa ja want als je frame gecoat is raakt het ut metaal nie dus dan zou je dat er daar afmoeten halen...
_________________ -=A police car is a pace car on my own private race track=-
|
do mei 27, 2004 1:40 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Probeer eens een draad te doen van je + pool van de accu naar de aansluiting op de startmotor. Als ie dat wel doet kan het iets met het startrelais zijn. Je kan ook even de - pool van de accu met het startmotorhuis verbinden om te kijken of het aan de massa ligt.
|
do mei 27, 2004 2:17 pm |
Persoonlijk album
|
|
nika
ApriliaForum Member
|
tja eej mijn startmotor doet t weet ik zeker want ik heb hem gewoon op een andere accu aangesloten en toen deed hijt gewoon, en duuuuh natuurlijk meot je wat coating weg schuren om uberhaupt contact te maken maar het ging mij meer om de totale massa maar als ik nou gewoon op de behuizing van mijn startmotor een mindraad maak naar mijn accu want hij doet t wel maar heel zacht, het lijkt wel alsof hij te weinig spanning krijgt
|
do mei 27, 2004 3:16 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
nika schreef: tja eej mijn startmotor doet t weet ik zeker want ik heb hem gewoon op een andere accu aangesloten en toen deed hijt gewoon, en duuuuh natuurlijk meot je wat coating weg schuren om uberhaupt contact te maken maar het ging mij meer om de totale massa maar als ik nou gewoon op de behuizing van mijn startmotor een mindraad maak naar mijn accu want hij doet t wel maar heel zacht, het lijkt wel alsof hij te weinig spanning krijgt
Ja dat zeg ik net dus ook. Probeer dat eens dan.
|
do mei 27, 2004 7:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
nika
ApriliaForum Member
|
probleem is niet helemaal opgelost hij draait wel snel maar niet snel genoeg dnek ik want hij slaat neit aan so what's next?
|
vr mei 28, 2004 7:17 pm |
|
|
cebess
Administrator
|
Als de startmotor goed ronddraait hoort normaal door die kracht het tandwiel naar buiten geslingerd te worden. Haal dat voorste stuk eens van je startmotor af en kijk of dat spoepel gaat, eventeel smeren of beschadigingen weghalen.
|
vr mei 28, 2004 7:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
nika
ApriliaForum Member
|
heb ik al gedaan maar dat tandwile komt wel naar buiten jah het vliegwiel draait ook maar volgens mij neti snel genoeg om aan te slaan
|
vr mei 28, 2004 7:22 pm |
|
|
cebess
Administrator
|
Hmm lijkt me sterk, start je brommer slecht? of is je accu wel goed vol?
|
vr mei 28, 2004 7:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
nika
ApriliaForum Member
|
brommer start wel goed denk maar kan me voorstellen dat hij dat neit doet want ik ben wel emt de afstelling bezig geweest maar ik had toeng een startmotor, kliep hem nl eerst aan dus
|
vr mei 28, 2004 7:41 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
mischien gewoon accu leeg ?
|
vr mei 28, 2004 7:52 pm |
|
|
nika
ApriliaForum Member
|
neeeej duuuuuuuh die is niet leeg neej
|
ma mei 31, 2004 10:26 am |
|
|
Carlo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm Berichten: 91 Woonplaats: Den Haag
|
wat je moet proberen is dit je loopt hem aan en je gaat hem proberen zo laag mogelijk stationair af te stellen dus 1,5k tot 2,0k en dat hij niet uitvalt en dan zou je hem moeten proberen te starten. Dat zou ook op een oplossing kunnen zijn dat hij gewoon niet genoeg krijgt
_________________ RS-Powerrrrrr...!!!
|
ma mei 31, 2004 6:57 pm |
|
|
nika
ApriliaForum Member
|
kijk daar heb ik wat aAN dan ga ik da ff proberen
|