RS OM gaat niet uit!
Hey,
Ik ben druk bezig met de opbouw van een RS OM, hij loopt al best goed, het probleem is alleen dat als ik de sleutel omdraai, dat hij blijft lopen. De verlichting enzo schakelt hij wel uit, maar de motor blijft draaien. Het licht niet aan de CDI, niet aan de ontsteking en niet aan het contactslot. Iemand suggesties??
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
het kan zijn dat de contact puntjes in je slot afgesleten zijn.
Dit kun je op lossen door je contact slot open te maken en even met een soldeer bouwt en soldeer tin de contactjes weer wat groter temaken.
Dit was teminste het probleem bij mij met mijn rs.
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
Ja, maar ik heb al een compleet ander contactslot er in gehad, en daarmee had ik hetzelfde probleem. Klopt het dat alleen het rood / witte draad vanuit het contactslot de verbinding maakt en verbreekt met de motor?
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
ja, rood/wit loopt vanaf je cdi naar je contactslot. Contact uit betekend rood/wit aan massa (weet zo niet meer welke kleur draad dat is op het contactslot maar staat wel in het schema).
Dus als je de rood/witte draad tegen het frame aan houd dan moet je brommer uit gaan. Zo niet dan is die verkeerd aangesloten op je cdi of je hebt een draadbreuk.
close maar, het probleem is opgelost. Het lag waarschijnlijk aan het kabeltje dat tussen het contactslot en de cdi zit. Deze heb ik er in ieder geval tussenuitgehaald, en het contactslot rechtstreeks op de cdi gezet, en hij doet het nu. Thanks voor de reacties.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum