Aprilia Shiver Ride By Wire - mode selecteren probleem
Beste Aprilia rijders,
hierbij stel ik me ineens even voor; ik ben een Belgische Aprilia fan, heb vroeger ook een 70cc Aprilia scooter gehad (die me overigens wel heel veel problemen heeft opgeleverd! :) ).
Nu heb ik deze zomer mijn praktisch examen afgelegd en wordt het hoogtijd voor mijn 1e motor! Ik wou altijd een supermotard maar wegens rugproblemen lijkt een naked mij de verstandigere keuze. Ik ben al met een Shiver (oud model) gaan proefrijden en de houding was ideaal! (wel maar 15 min mee gereden)
Ik ben ook met een Triumph Street Triple gaan rijden; wat een fantastische motor maar helaas na 2 straten had ik al kramp in mijn armen van de houding hierop die te gebogen was voor mij.
Ik vind de Shiver heel mooi en er zijn niet veel andere motoren die me uiterlijk aanspreken buiten de Ducati Monster. (ben nogal kieskeurig :-) )
Helaas vind ik op het internet enorm veel slechte ervaringen ivm elektronica, starter doorbranden,...
De Shiver zag er mooi onderhouden uit, had zo een 16.000 km, valblokken, zijtassen, 12v aansluiting, hyperpro verlaging en mocht weg voor € 3500. (was van 2009 denk ik)
Het enige wat me tegenhoudt is dat je meerdere malen (een 5tal keer) op de startknop moest duwen voor je de mapping van het ride by wire systeem kon veranderen. Hij deed het dan wel, maar ik wou even bij jullie polsen of iemand dit probleem herkent?
Voorts ga ik ervan uit bij het kopen van een Aprilia dat ik de problemen erbij koop.
Alvast bedankt
grts