HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo jan 22, 2025 11:01 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
 Teller plus tank sensor SX50 
Auteur Bericht
Gert
ApriliaForum Member

Bericht Teller plus tank sensor SX50
Hallo,

Heeft er iemand verstand van de tanksensor van een SX50 van 2007?

Het tankniveau lampje doet het niet (digitaal dash). Als ik de draden doorlus bij de stekker dan gaat het lampje op het dashboard knipperen. Is dat altijd zo als de tank leeg is, of blijft het lampje constant aan? Weet iemand dat?

De brommer gekocht met afgetrokken draden. Nu heb ik de polen blootgelegd, doormeten kan wel, maar er zit een print/circuit in de sensor.
De sensor krijgt 12 volt, maar wat deze daar verder mee doet weet ik even niet.
Als ik de draden aansluit en ik hang de sensor in een kommetje benzine dan blijft het dashboardlampje evengoed knipperen.
Is dat nog te fixen of moet er een nieuwe sensor in?
Ik kan wel de weerstand van de sensor doormeten, maar ik vind nergens wat of dat moet zijn.

Dan de snelheidsmeter. Uiteraard heeft de vorige eigenaar deze aan gort getrokken bij de naaf. Als ik de plaatjes goed bekijk bestaat de kabel plus naafsensor uit één stuk.
Iemand dat al eens gerepareerd of wordt dat ook een nieuwe?

Nog een vraagje. Van de Aprilia SX zou veel hetzelfde zijn als een Derbi DRD. Is dat ook zo? Past dat dan ook of maakt het allemaal niets uit?

Alvast bedankt voor het meedenken.

ma sep 10, 2012 5:48 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member

Bericht Re: Teller plus tank sensor SX50
Is de vlotter niet lek ofzo :_:
In de zin van, drijft ie wel :P

ma sep 10, 2012 9:30 pm
Profiel
Gert
ApriliaForum Member

Het is geen vlotter in de zin van een drijvende vlotter met een aan/uit massa schakeling. Er zit een print in de sensor waar 12 volt op staat.
Zodra deze sensor enige vloeistof voelt stuurt ie een signaal naar het dashboard en zodra die droog staat geen signaal meer, gelijk of je de stekker loskoppelt (of de bedrading er af rukt...).

di sep 11, 2012 8:34 am
Profiel
Gert
ApriliaForum Member

Om nog even bij de tanksensor te blijven. Inmiddels heb ik een nieuwe hier liggen.

De oude heb ik zover ontmanteld dat de polen bloot liggen. Op deze manier zou ik er een verse draad op kunnen solderen. Helaas was mijn sensor stuk.
De vorige eigenaar had al zitten bakken aan deze sensor en ik vermoed, omdat deze sensor een polariteit heeft, dat hij de polariteit gedraaid heeft en dat misschien daarom de sensor overleden is.
In ieder geval gaf de oude sensor altijd een lege tank aan en dat is niet handig. :D

Afbeelding

De nieuwe sensor heeft een stekker die niet verkeerd om kan zitten. Maar stel dat je je draad stuk trekt (schijnt vaak te gebeuren), dan moet je wel zorgen dat de juiste kleur op de juiste pool komt.

Afbeelding

vr sep 28, 2012 9:38 am
Profiel
rs_maniac666
Moderator

Ik las in je topic dat je teller het ook weer doet en zo te zien heb je een nieuwe sensor.

Dan gaat deze dicht.

//Close.

vr sep 28, 2012 10:10 am
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 5 berichten ]