Auteur |
Bericht |
vinkske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm Berichten: 148 Woonplaats: landen, belgie
|
geen licht nimer
gisteravond zat ik aan het rijde en plots viele al men lichten uit, 2 grote lampen vooran en klein lichtje, achterlicht en de 2 lampkes aan men dashbord van men lampen. men remlicht werkt nog en pinkers ook(dranden wel, maar da dede ze altijd al). aan wa kan het ligge? ik heb een aantal weken gelede al probleme gehad ermee, da men lampjes van men koplamp kapot was, die vervangen, en een week ofzo erna, trug kapot. kan da ligge an menne gelijkrichter ofzo? want er gaat nix meer van voorlichten, zelfs ni knippere bij men fare.
pls snel antwoorde. wil brommer zo snel mogelijk trug in orde hebbe dak trug kan rijde zonder probleme te krijge bij flikke.
|
zo okt 16, 2005 3:09 pm |
|
|
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
heb je niet gewoon per ongeluk dat schakelaartje onder je startknop verschoven? dan doen namelijk alleen je knippers en je remlicht het, miss stomme vraag maar ik had het ook een keer
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
ma okt 17, 2005 5:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 30, 2004 6:00 pm Berichten: 148 Woonplaats: landen, belgie
|
die schakelaar van men lichte ana en uit te zette ofwa? kdenk et ni, ma zal direct eens gaan kijken. maar aan men linkerhandvat heb je een blauwe knop om met je groot licht te knipperen, die doet het ook niet
|
ma okt 17, 2005 5:06 pm |
|
|
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
vinkske schreef: maar aan men linkerhandvat heb je een blauwe knop om met je groot licht te knipperen, die doet het ook niet
nee dan ligt het niet aan het schakelaartje
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
ma okt 17, 2005 5:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|
is er niet ergens een draadje los, meestal gebeurt dit bij het contactslot, want het licht wordt apart aangevoerd door de lichtspoel.
|
ma okt 17, 2005 5:13 pm |
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
|
ik heb ook horen zeggen over de gelijkstroomrichter, da die kapot is. en da daarmee men lampe enzo nimeer gaan. ik heb wel gezien da aan men kabel boom een rood-wit draadje los hangt, maar ik vind nergens ni naar het in moet. het is een dradje waar al een plastiek kopke opstaan voor het ergens in te pluggen.
nu rij ik dus rond zonder voorkamp en zijkappen, bij ene fietslamp vooraan en achteraan :p kmoe toch iet doen voor weinig probleme van de flikke te hebbe he
|
ma okt 17, 2005 5:22 pm |
|
|
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|
kun je jou brommer wel uitzetten met het contactslot ?, de rood/witte draad is namelijk om de brommer uit te zetten, die moet in het contactslot met de blauwe verbonden zijn.
|
ma okt 17, 2005 5:25 pm |
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
|
ik kan hem perfect starten en stil leggen, heb daar nooit probleme mee gehad. et enige waark ooit probleme mee heb gehad is, da ik 2 koplampe op snelle tijd kapot heb gehad, en da men pinkers brande inplaats van pinke. kprobeerde vandaar te belle naar winkel van motos en aprilia enzo, ma vele zijn maandag geslote, dus morge is belle, en hore wa die zeggen
|
ma okt 17, 2005 5:28 pm |
|
|
Bram
ApriliaForum Member
|
dan zou het toch goed je spanningsregelaar kunnen zijn, dat is dat blokje met 3 aansluitingen, zit achter de achterkap(ten minste bij een af1). gelijkrichter zit in de zekeringhouder.
|
ma okt 17, 2005 5:31 pm |
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
|
ik heb een vierkantig zwart blokje van me nrs gehaalt(tis btw een nieuw model rs van 2003) en er staat op "guilera Electronic Flasher 12V 2X10W+3,4W"
is dit men gelijkstroomrichter? er zitten 2 aansluitingen aan
|
ma okt 17, 2005 5:50 pm |
|
|
Bram
ApriliaForum Member
|
ik denk dat dat een clingnogteur is, die dingen die je knipperlichten doen knipperen, maar dat weet ik niet zeker
|
ma okt 17, 2005 9:10 pm |
|
|
vinkske
ApriliaForum Member
|
khad et ook door, toen ik aant het rijden was en men knipperlichten nietm eer werkte maar toc hbedankt vor de reactie. er is juist een vriend van me geweest die heeft vanalles geprobeert enzo, en wss heb ik een kotsluiting ergens. want toen hij aan het meten was aan men kabel brande plot het dashbordlampje van men voorlicht. dus toch teken da er ergens iet scheelt bij men kabels ofzo.
|
ma okt 17, 2005 9:27 pm |
|
|
|