rs loopt, onder de 3000 toeren valt hij uit.
Auteur |
Bericht |
ivysangers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 13, 2010 5:08 pm Berichten: 376 Woonplaats: erm.
|
rs loopt, onder de 3000 toeren valt hij uit.
Hallo,
Gisteren mijn rs gestart liep goed zoals altijd. Even laten warmdraaien, bwoap uit, nooit meer starten... Ikke dus aan lopen na 3000 toeren begint hij te lopen.
Dus ik de bougie vervangen hetzelfde nog steeds, hij vonkt onder de 3000 toeren niet.
Weet iemand wat dit is??
alvast bedankt!!
zat altijd een eurobegrenzer op. is er al 5000km eraf
_________________ De draad weer op gepakt met de rsjes!
|
vr jul 30, 2010 6:03 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Re: rs loopt, onder de 3000 toeren valt hij uit.
vuil in de carburateur? luchtschroef/stationair sproeier ofwel carb schoonmaken
|
vr jul 30, 2010 6:08 pm |
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
RaliasR schreef: vuil in de carburateur? luchtschroef/stationair sproeier ofwel carb schoonmaken Carb afstelling is gewoon goed, ik denk echt dat het aan de ontstekiing ligt, misschien dat jullie het al een keer mee hebben gemaakt?? bedankt voor de snelle reactie.!
|
vr jul 30, 2010 6:14 pm |
|
|
debeste
ApriliaForum Member
|
Hij bedoeld niet dat je carburateur verkeerd is afgesteld, maar dat er vuil in zit waardoor hij niet goed loopt. Even alles doorblazen,vooral sproeiertjes.
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
vr jul 30, 2010 7:22 pm |
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
ivysangers schreef: Hallo,
Gisteren mijn rs gestart liep goed zoals altijd. Even laten warmdraaien, bwoap uit, nooit meer starten... Ikke dus aan lopen na 3000 toeren begint hij te lopen.
Dus ik de bougie vervangen hetzelfde nog steeds, hij vonkt onder de 3000 toeren niet.
Weet iemand wat dit is??
alvast bedankt!!
zat altijd een eurobegrenzer op. is er al 5000km eraf
|
vr jul 30, 2010 11:21 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Mischien een draadje van je CDI/Kabelboom losgegaan?
Want nu de Begrenzer eruit is heb je die draadjes moeten terugzetten, mischien dat dat niet goed is gebeurt.
Wat resulteerd in een kabelbreuk/los draadje.
|
vr jul 30, 2010 11:22 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
je hebt 2 keuzes... of hij vonkt of hij vonkt niet dat hij pas bij 3000 vonkt geloof ik dus niet en wil graag weten hoe je dat gecontroleerd hebt je bedoelde vast dat hij pas aansloeg bij 3000 toeren... in dat geval zou ik gaan kijken naar je carburateur of hier geen vuil in zit, of misschien een lekke krukas keerring oid waar hij valse lucht door zuigt! Wat ook kan is dat je membraan stuk is gegaan..
vr jul 30, 2010 11:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
nou, ik heb het gecontroleerd,
Ik heb de tank eraf gehaald, Toen gekeken of hij vonkt bij +- 500 toeren vonkt hij niet,
Ik probeer hem aan te drukken en bij 3000 toeren begint hij te vonken.
Duidelijk??
Dus het heeft echt niet met de carburateur afstelling of een vuiltje..
dus waar heeft het mee te maken??
bedankt voor de reactie's!
gr
|
za jul 31, 2010 12:06 am |
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
Washandje schreef: Mischien een draadje van je CDI/Kabelboom losgegaan?
Want nu de Begrenzer eruit is heb je die draadjes moeten terugzetten, mischien dat dat niet goed is gebeurt.
Wat resulteerd in een kabelbreuk/los draadje. hier heb ik wat aan!! heb het net gecontroleerd alles is wel goed aangesloten geen oxidatie of dergelijk, ook geen kabel breukjes (doorgepiept) gr
|
za jul 31, 2010 12:07 am |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Ik denk dan toch je electra als jij zeker bent dat het geen vuiltje oid is. Hoe staat je accu ervoor? Heeft de brommer een langere tijd als 2 weken stil gestaan?
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za jul 31, 2010 12:08 am |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
3000tiete
|
za jul 31, 2010 12:40 am |
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: Ik denk dan toch je electra als jij zeker bent dat het geen vuiltje oid is. Hoe staat je accu ervoor? Heeft de brommer een langere tijd als 2 weken stil gestaan? nee, Dat niet, Ik had de brommer uitgeleend iemand zou even drinken ophalen, Is hij op de bek gegaan schakelasje krom, Sinds dien doet hij het, Kan het aan de acuu liggen?? (lijkt me niet echt maar ik ben niet zo van de ontstekingen) bedankt voor de reactie!
|
za jul 31, 2010 1:04 am |
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
arnemuiden-rs schreef: 3000tiete ontopic graag.
|
za jul 31, 2010 1:04 am |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
ivysangers schreef: Chrizu-kun schreef: Ik denk dan toch je electra als jij zeker bent dat het geen vuiltje oid is. Hoe staat je accu ervoor? Heeft de brommer een langere tijd als 2 weken stil gestaan? nee, Dat niet, Ik had de brommer uitgeleend iemand zou even drinken ophalen, Is hij op de bek gegaan schakelasje krom, Sinds dien doet hij het, Kan het aan de acuu liggen?? (lijkt me niet echt maar ik ben niet zo van de ontstekingen) bedankt voor de reactie! Nou ik dacht dat het eventueel aan de accu kan liggen, want ik had de brommer voor een langere period als 2 weken niet gebruikt (3-4 weken zelfs) en daarna ging langzaam alles achteruit. Hij wilde steeds slechter starten. En uiteindelijk niet en moest ik hem aanduwen. Blijkt dat van binnen er een chemisch reactie gebeurd als er na een tijdje gebruik van word gemaakt en dan beginnen ze te 'rotten'. Daarom dacht ik je brommer hetzelfde zou hebben als hij onder de 3k toeren geen flikker meer doet. Maar als er dus iemand is gevallen met je brommer, kan het veel meer zijn. Heeft de brommer lang op zijn zij gelegen toen hij was gevallen? Dan denk ik eerder dat er dus olien op bepaalde plekken zijn gekomen waar het eigenlijk niet hoort. Misschien zit het daarom daar vast en kan je brommer niet genoeg kracht geven om aan te blijven om de olie het belemmert. Zou ook uitleggen waarom hij bij hogere toeren dan wel aan wilt blijven. Denk dat ie niet genoeg lucht kan aanzuigen. Check de filterin van je luchtfilterdoos is eventjes. Misschien zit er wel benzine,olie of iets anders in. Kan ook vuil zijn natuurlijk. Brommer is tenslotte op de grond geweest. Was hij gevallen op het asfalt, of lag de brommer in zand,aarde wat best makkelijk stuift?
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za jul 31, 2010 8:55 am |
|
|
ivysangers
ApriliaForum Member
|
Chrizu-kun schreef: ivysangers schreef: Chrizu-kun schreef: Ik denk dan toch je electra als jij zeker bent dat het geen vuiltje oid is. Hoe staat je accu ervoor? Heeft de brommer een langere tijd als 2 weken stil gestaan? nee, Dat niet, Ik had de brommer uitgeleend iemand zou even drinken ophalen, Is hij op de bek gegaan schakelasje krom, Sinds dien doet hij het, Kan het aan de acuu liggen?? (lijkt me niet echt maar ik ben niet zo van de ontstekingen) bedankt voor de reactie! Nou ik dacht dat het eventueel aan de accu kan liggen, want ik had de brommer voor een langere period als 2 weken niet gebruikt (3-4 weken zelfs) en daarna ging langzaam alles achteruit. Hij wilde steeds slechter starten. En uiteindelijk niet en moest ik hem aanduwen. Blijkt dat van binnen er een chemisch reactie gebeurd als er na een tijdje gebruik van word gemaakt en dan beginnen ze te 'rotten'. Daarom dacht ik je brommer hetzelfde zou hebben als hij onder de 3k toeren geen flikker meer doet. Maar als er dus iemand is gevallen met je brommer, kan het veel meer zijn. Heeft de brommer lang op zijn zij gelegen toen hij was gevallen? Dan denk ik eerder dat er dus olien op bepaalde plekken zijn gekomen waar het eigenlijk niet hoort. Misschien zit het daarom daar vast en kan je brommer niet genoeg kracht geven om aan te blijven om de olie het belemmert. Zou ook uitleggen waarom hij bij hogere toeren dan wel aan wilt blijven. Denk dat ie niet genoeg lucht kan aanzuigen. Check de filterin van je luchtfilterdoos is eventjes. Misschien zit er wel benzine,olie of iets anders in. Kan ook vuil zijn natuurlijk. Brommer is tenslotte op de grond geweest. Was hij gevallen op het asfalt, of lag de brommer in zand,aarde wat best makkelijk stuift? bedankt voor de reactie, heb ik echt wat aan! Hij heeft denk ik een seconde of 30 MAX op de grond gelegen. Hij is op het gras/zand/steen gevallen met ongv 20-30 kmpu. Het zou dat olie/benzine/vuil in het filterelement eventueel kunnen wezen, Alleen dan zou hij toch nog wel gewoon vonken? De brommer zit ook wel een 'goedkope' acuu op (zat er op). en er zat ook altijd een eurobegrenzer op, en is een paar keer gebruikt. kan hierdoor de bobine/cdi kapot wezen?? alvast bedankt!!
|
za jul 31, 2010 12:15 pm |
|
|
|