Auteur |
Bericht |
slammers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 24, 2008 5:25 pm Berichten: 3012 Woonplaats: Wijk & Aalburg
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
1 woord: afstellen.
za mei 23, 2009 6:21 pm |
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Het 'elektro' kleine vragen topic
Goedemiddag,
Ik heb zojuist mijn kapjes er even afgehaald om een aantal zaken te doen. Ik wil namelijk mijn elektrische start weer aan de praat krijgen. Ik dacht dit wel zelf te kunnen omdat het, volgens mij, aan het contact ligt. Als ik het knopje indruk dan gebeurt er niks, de andere keer hoor je hem 1 tel en soms gaat hij vanzelf aan en/of blijft hangen. Zelf heb ik er niet aangeprutst, ik heb alleen de draadjes een keer bewogen (voorzichtig) De klacht is eigenlijk sinds ik mijn brommer heb schoongemaakt (met een hogedrukspuit) Wat volgens mij de oorzaak is. Er zit ook een cilindervormig buisje, onder de draden van het dim/stad en grootlicht schuifje. Dit buisje zit los. Heb ook geen idee wat het is.
Enig idee hoe ik dat zou kunnen maken.
_________________ http://instantboss.org/
|
zo mei 24, 2009 4:50 pm |
Persoonlijk album
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
ThomaSBK schreef: Goedemiddag,
Ik heb zojuist mijn kapjes er even afgehaald om een aantal zaken te doen. Ik wil namelijk mijn elektrische start weer aan de praat krijgen. Ik dacht dit wel zelf te kunnen omdat het, volgens mij, aan het contact ligt. Als ik het knopje indruk dan gebeurt er niks, de andere keer hoor je hem 1 tel en soms gaat hij vanzelf aan en/of blijft hangen. Zelf heb ik er niet aangeprutst, ik heb alleen de draadjes een keer bewogen (voorzichtig) De klacht is eigenlijk sinds ik mijn brommer heb schoongemaakt (met een hogedrukspuit) Wat volgens mij de oorzaak is. Er zit ook een cilindervormig buisje, onder de draden van het dim/stad en grootlicht schuifje. Dit buisje zit los. Heb ook geen idee wat het is.
Enig idee hoe ik dat zou kunnen maken. slecht contact van je draadjes, om uit je eerste paar zinnen op te merken. Hoge druk voor je elektra= not good
![Afbeelding](http://i12.tinypic.com/4kuwg2x.jpg) Racekees schreef: 60 euro parkeerboete, terwijl ik verdomme achterin de auto m'n telefoon zat te zoeken.. ik stap weer voorin; bonnetje onder de wisser.
|
zo mei 24, 2009 11:26 pm |
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
zijn speakers van een gewone radio 12volt?
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
di mei 26, 2009 3:38 pm |
Persoonlijk album
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
en ik heb hier een autoradio liggen, maar er komen aardig wat snoeren uit en die zitten op 1 grote stekker maar de aansluiting voor die stekker heb ik niet dus hoe kan ik dit op me accu zetten?
Edit ik zie nu dat er op de onderkant een stikker zit met welke draad wat is het meeste is speakeraansluiting en 1 draad antenne
maar dan heb ik 3 draden wat ik niet weet wat het is (ze gaan alle 3 door een doosje met zekeringen)
een gele draad, daar staat bij: backup yellow (+12v) een rode, daar staat bij: acc red (+12v) een zwarte, daar staat bij: gnd black
wat moet ik dan op de plus en op de min aansluiten?
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
di mei 26, 2009 3:51 pm |
Persoonlijk album
|
sven93
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2009 8:41 pm Berichten: 498 Woonplaats: Roelofarendsveen
|
k denk dat rood en zwart op accu moeten en dan rood op de plus,
|
di mei 26, 2009 8:37 pm |
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
ja zoiets dacht ik ook en dan die gele nog, ook op de + ofzo
|
di mei 26, 2009 8:38 pm |
Persoonlijk album
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
apriliasquid schreef: zijn speakers van een gewone radio 12volt? 12 volt? Je moet er opletten wat voor speakers je koopt 4 of 8 ohm..
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
di mei 26, 2009 10:50 pm |
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
apriliasquid schreef: ja zoiets dacht ik ook en dan die gele nog, ook op de + ofzo staat backup.. zegt genoeg toch?
|
di mei 26, 2009 10:51 pm |
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
Aprilia-Peter schreef: apriliasquid schreef: zijn speakers van een gewone radio 12volt? 12 volt? Je moet er opletten wat voor speakers je koopt 4 of 8 ohm.. oke en wat kan dan op 12v de 4 of 6 ohm?
|
wo mei 27, 2009 9:36 am |
Persoonlijk album
|
anderson
ApriliaForum Member
|
Ik heb led knipperlichten op me rs gezet, maar ze knipperen niet.. Ze blijven alleen branden "?
|
do mei 28, 2009 3:55 pm |
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
anderson schreef: Ik heb led knipperlichten op me rs gezet, maar ze knipperen niet.. Ze blijven alleen branden "? Heb je er weerstanden of een universele LED knipper weerstand tussen gezet? zoniet: logisch dus.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do mei 28, 2009 7:59 pm |
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
apriliasquid schreef: Aprilia-Peter schreef: apriliasquid schreef: zijn speakers van een gewone radio 12volt? 12 volt? Je moet er opletten wat voor speakers je koopt 4 of 8 ohm.. oke en wat kan dan op 12v de 4 of 6 ohm? wat bedoel je nou precies? je radio is 12 v? wat voor spannign er naar de speakers loopt geen idee. Maar je radio kan gewoon op de 12 volt ja.
|
do mei 28, 2009 9:03 pm |
|
anderson
ApriliaForum Member
|
MasterTommy NL schreef: anderson schreef: Ik heb led knipperlichten op me rs gezet, maar ze knipperen niet.. Ze blijven alleen branden "? Heb je er weerstanden of een universele LED knipper weerstand tussen gezet? zoniet: logisch dus. Welke weerstanden moeten er tussen ? En kan je die universele LED knipper weerstanden bij elke scooter/motorzaak krijgen ?
|
do mei 28, 2009 10:26 pm |
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
anderson schreef: MasterTommy NL schreef: anderson schreef: Ik heb led knipperlichten op me rs gezet, maar ze knipperen niet.. Ze blijven alleen branden "? Heb je er weerstanden of een universele LED knipper weerstand tussen gezet? zoniet: logisch dus. Welke weerstanden moeten er tussen ? En kan je die universele LED knipper weerstanden bij elke scooter/motorzaak krijgen ? Bij een willekeurige motoport vestiging moet je er gewoon even naar vragen, dat soort dingen verkopen ze daar.
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
do mei 28, 2009 10:35 pm |
|
|