Auteur |
Bericht |
kirill007
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 30, 2009 12:35 pm Berichten: 185
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
@bronx, aangezien, je in Belgie woont(net als ik) zou ik hem toch best zo dicht mogelijk bij 50 begrenzen.
|
wo maart 24, 2010 5:36 pm |
|
|
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
kirill007 schreef: @bronx, aangezien, je in Belgie woont(net als ik) zou ik hem toch best zo dicht mogelijk bij 50 begrenzen. idd als je in belgie 53 per uur loopt op^de roller neme ze hem ZONDER TWIJFEL al in beslag ... Dus eerder 45 dan 55 nemen Ook een klein vraagje : ik heb eurobegrenzer en met deze aan, loopt hij precies even snel als een peugeot fox die 41 bolt op de rollerbank. Zal mijn schakel dan ook 41 bollen op de rollerbank? of zal deze trager/sneller lopen door dat het schakel is?
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
wo maart 24, 2010 11:05 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
Lijkt me dat hij even hard loopt, ik bedoel, je draait toch allebei toeren en bent op een bepaalt toerental begrenst? weet alleen niet of het verschilt tussen een scooter die op toeren begrenst is en hoe het zit met een schakel, want scooter heeft wel vario.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do maart 25, 2010 12:41 am |
|
|
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
misschien dat schakel in een kleine versnelling niet op toeren geraakt, en daardoor de hoge versnellingen niet haalt en dan blijft hangen op 30per uur ofzo .
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
do maart 25, 2010 1:52 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
jup. Vraagje: Als je nou de witte en de rode draad op je CDI aan elkaar doorverbind dan heb je kortsluiting die je je CDI kost, of niet?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do maart 25, 2010 10:32 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
Lijkt me niet, enige wat je dan doet is je signaalspoel kortsluiten. Dit is in feite wat een begrenzer ook doet bij hoge toeren. Signaalspoel wordt misschien wat warmer maar ook die zal het wel overleven. De CDI heeft er helemaal geen last van eignelijk.
|
vr maart 26, 2010 8:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
toch wel, want hij was wel kapot? En het moet er wel aan liggen dat ik de rode met witte draad met elkaar had doorverbonden per ongeluk. Ik startte de brommer, toen deed hij het, toen contactslot en begrenzer aangesloten, waarbij de kopere uiteindes van de witte en rode draad elkaar aanraakten (inderdaad, slordig), toen trapte ik, geen vonk, weer los gehaalt geen vonk. toen ander CDI en die deed het wel. Waarschijnlijk is het verschil dat een begrenzer nog weerstanden in zitten?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za maart 27, 2010 11:27 am |
|
|
MaartenO
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 4:10 pm Berichten: 2
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
Het kan zijn dat ik niet goed heb gekeken, maar hetgeen wat mij nog niet lukt bij de eurobegrenzer installeren heb ik nog niet op het forum kunnen vinden. Ik heb een derbi gpr 50 uit 2008, loopt 80 en had een eurobegrenzer aangeschaft zodat hij 50-55 zou lopen, maar het installeren lukte niet, de bobine-cdi zou linksonder de tank zitten, echter hier vind ik 2 verschillende soort van doosjes met beide een stuk of 6 draden eraan. Deze draden verschillen in dikte en kleur. Volgens de handleiding zou ik de eurobegrenzer op een rode en een witte draad moeten aansluiten, maar de kleine draadjes zijn vaak combinaties van kleuren, zoals rood met zwart. Op het andere blokje zitten een paar kleine draadjes, maar ook 3 dikke: een rode, een lichtbruine en een iets dunnere groene. nu is mijn vraag: welk draadje moet ik nemen?
|
ma apr 05, 2010 12:06 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
dan pak je je motorblok, ga je links dervan staan, kijk je naar het deksel en aan welke kan der een dikke zwarte rits draden uit komt. Die zitten gok ik links boven zoals bij alle derbis. dan volg je die draden, uiteindelijk komt als het goed is een witte een rode een groene en een gele draad eruit, waarvan de 1e 3 naast elkaar zitten aangesloten in een kastje. Daarvan moet je de rode en de witte hebben.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo apr 07, 2010 1:57 am |
|
|
MaartenO
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 4:10 pm Berichten: 2
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
bedankt voor de reactie, ik heb de rits draden kunnen vinden, met inderdaad een rode, groene, witte en gele, maar deze lopen bij mij naar rechts onder de tank. op het blokje waar de rits naar toeloopt zijn een rode, witte, groene en nog een kleinere groene (die ergens anders vandaan komt) aangesloten. de gele loopt door tot iets daarboven en is daar aangesloten. zijn dit de rode en witte draad die ik moet hebben denk je?
|
wo apr 07, 2010 5:23 pm |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 01, 2010 1:44 am Berichten: 902 Woonplaats: Naaldwijk
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
Ik heb geen accu, maakt dat wat uit? Ik heb een Roze TOP, met Yasuni HMR/2 SPR/3 of R2, ik moet nog ff kijken. Maar wat kan ik dan het beste nemen? Euro?
_________________
*Vincent* schreef: Een crosser is om te crossen, een racer om te racen, en een scooter om op te poepen.
|
do apr 08, 2010 12:17 am |
|
|
iivarr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 12, 2008 1:20 pm Berichten: 4843 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Meedhuizen (GR)/ Wageningen
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
euro is niet mogelijk zonder accu volgesn mij
_________________ ex-Aprilia RS50 MY06 Fasmem Duo: viewtopic.php?f=13&t=11347 ex-Aprilia RS50 MY08 Project: viewtopic.php?f=14&t=16041
|
do apr 08, 2010 1:11 pm |
|
|
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
iivarr schreef: euro is niet mogelijk zonder accu volgesn mij ik heb euro en rijdt met kapotte accu, mss hetzelfde ?
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
za apr 10, 2010 10:01 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
waarom zou dat niet kunnen je begrenzer zit niet eens op draden die naar of van je accu komen..
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
za apr 10, 2010 10:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Het grote begrenzers topic (stel hier je vragen)
Apriliasquid heeft gelijk. De hele begrenzing is onafhankelijk van de rest van de bedrading, hij gaat alleen via 2 ontstekingsdraden. je zou hem in principe nog op de spoelen kunnen aansluiten als je dat zou willen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za apr 10, 2010 10:33 pm |
|
|
|