HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za feb 08, 2025 11:17 pm




Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Begrenzing helemaal anders in 2007 ! 
Auteur Bericht
Dani
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 10, 2007 12:20 pm
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
OK. Gaan we verder. Motoport in Hengelo kan op de Yamaha site inloggen. We hebben zeker een 45 minuten gezocht, met behulp van het 2007 schema én een nieuwe TZR er bij waarvan ik niet wist dat een motorzaak die verkocht, naar een oplossing via de CDI en / of de separate bobine / bobines. Dat leek niet mogelijk. Dus een paar mensen uit dit forum, ik ben ook gebeld-heel aardig- krijgen gelijk. Er moet gewoon een Ducati ontsteking plus een andere grondplaat op en daarna moet er driftig worden gemeten, nog eens gemeten, aansluiten en proberen om de verlichting, het contactslot en nog een paar zaken weer normaal te krijgen.
Met de Ducati ontsteking er op en goed ingesteld loopt hij waanzinnig en klinkt als een 125 cc racertje op Assen.
Maar het is niet klaar. Zaterdag werd het werken, vanaf ongeveer 13.15 uur tot 17.00 uur gestopt. Maandag gaan we, in Voorst, door. Tot dinsdag, Daniel en Bert. :D

_________________
Vriendschap is een kostbaar iets


zo mei 20, 2007 7:49 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dani, dus als ik het goed begrijp is de CDI dus begrenst bij jou? en als dat zo is weet je zeker dat het geen kwestie was van het goede draadje doorknippen?
Importeur weet vaak welk draadje of hoe en wat presies wand bij de Demo Modelen bij de Importeur hallen ze altijd de begrenzing er af.


ma mei 21, 2007 12:10 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dani
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 10, 2007 12:20 pm
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, de begrenzer werkt bij het 2007 model via de CDI. Ergens eerder staat al dat de importeur benaderd is via meerdere kanalen. Echter houdt men de kaken stijf op elkaar. Daar doe je niets aan. Wij vermoeden dat onder andere verscherpte milieueisen en nog wat meer, hier debet aan zijn. Het is, dénk ik, niet anders maar de importeur is voor mij niet O:-) . Eerder :}): Lees deze topic maar van achteren naar voren, door. De vraag had ik al eens gesteld. Morgen gaan we onverdroten door en volgend jaar ruilen we hem in op, jawel, een Aprilia RS 125. En de Ducati blijft een Ducati maar wel een 1098. Bert wordt 61 maar dat zou je aan deze ex tuner en testrijder, niet zeggen. :{}: Met de Kreidler 12 versnellingen, dubbele roterende inlaat, daat begon het mee.
Dinsdag méér maar we houden ons ALTIJD aanbevolen voor tips. :D

_________________
Vriendschap is een kostbaar iets


ma mei 21, 2007 11:43 am
Profiel
Dani
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 10, 2007 12:20 pm
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
Schrijffout in zin 7, daar begon het mee. RS Patrick, als jij toch meer weet, please write want er komen ongetwijfeld meer van deze begrenzers mét dit specifieke probleem op de markt, bij de dealers dus. Tot nu toe : :D maar dat kan zomaar veranderen want we zijn er nog niet :_:

_________________
Vriendschap is een kostbaar iets


ma mei 21, 2007 1:21 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
je doet maar fijn eigenwijs. Ik wacht nog steets op een foto. Verder zou ik het nieuwe schema wel eens willen zien. En je zou nog kunnen testen met een cdi van een model voor 2007. Ducatie ontsteking op een yamaha gaat echt niet zomaar, dan moet je aardig wat aanpassen in je kabelboom.


ma mei 21, 2007 7:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dani
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 10, 2007 12:20 pm
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey Cebess ik ben de laatste die eigenwijs zal én wil zijn! De foto van de cdi krijg je, zeker weten. De vorige keer had ik wél de Yamaha uit de garage gehaald maar de camera om het handvat van de Ducati gehangen en, vergeten. We hebben een foto gemaakt met een mobiele. Morgen, maken we een foto van het kastje. Beter is nog, gaan we ook doen, om een relaas te geven van de narigheid tot nu toe. Dus jouw uitleg klopt maar, dat wisten we. Die aanpassingen, klopt ook man. Je begrijpt misschien al dat degene die hier schrijft, Bert heet. Daniel is een geweldige fijne jongen, mijn buurjongen dus, maar heeft een broertje dood aan veel dingen zoals écht iets schrijven en écht iets doen. Sorry Dani. Druk met de meisjes, nu eindelijk een vaste vriendin na 300 andere, ben de tel kwijt sorry Dani. Dus, durf ik dit nog te zenden? Ja hoor, alles bij elkaar interessant genoeg. :D: We houden iedereen op de hoogte, wil zeggen wat de ontsteking betreft! ;)

_________________
Vriendschap is een kostbaar iets


ma mei 21, 2007 11:07 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
ok, mooi ik stuur zo nog even een mailtje.


ma mei 21, 2007 11:46 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb je schema ontvangen en het plaatje van de cdi. Ik zal ze vanavond of morgen hier even plaatsen.

Wat ik al wel direct zie is dat er een aantal dingen veranderd zijn tov. het oude model. Zo meet de cdi ook de temperatuur van de motor en van de luchttoevoer. De choke wordt automatisch geregeld dmv. een klep zo te zien. Dus echt alleen een cdi unit is het niet meer. Lijkt meer op een motor management. Je hebt verder wel gewoon een carburateur of heb je injectie? Ik zal vanavond of morgen nog even beter kijken naar het schema, heb nu weinig tijd.


vr mei 25, 2007 10:02 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dani
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 10, 2007 12:20 pm
Berichten: 18
Woonplaats: Enschede
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, het betreft hier motormanagement. Veel zaken worden hier geregeld en daarom is het complexer geworden. Het is nog steeds een 16 mm carburateur van de bekende Italiaanse fabrikant. Ik wacht nu rustig even af maar alvast, dank. ;)

_________________
Vriendschap is een kostbaar iets


vr mei 25, 2007 10:27 am
Profiel
lito
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jul 13, 2006 8:08 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Heerlen
Antwoord met een citaat
Bericht am6 powerup help
hallo mensen ik heb een rieju mrx 2007 am6 powerup en ik heb het zelfde probleem de impoteur laat niets los van de begrenzing van de cdi maar weet iemand al hoe we dit kunnen op lossen want 60 is telangzaam
dan gaat ie ook stotteren en dat willen we niet he

_________________
aprilia rs 50


vr mei 25, 2007 12:00 pm
Profiel
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
dan mag je eerst eens kijken of het hier om dezelfde cdi gaat. Zo niet dan even een nieuw topic aanmaken om zo het overzicht te houden.


vr mei 25, 2007 7:04 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hier nog even het schema en een foto van de cdi die ik van de topicstarter gekregen heb.


Bijlagen:
Cdi tzr 2007.jpg
Cdi tzr 2007.jpg [ 29.1 KiB | 1239 keer bekeken ]
schema1 (Large).jpg
schema1 (Large).jpg [ 60.63 KiB | 1239 keer bekeken ]
schema2 (Large).jpg
schema2 (Large).jpg [ 61.06 KiB | 1239 keer bekeken ]
legenda (Large).jpg
legenda (Large).jpg [ 64.84 KiB | 1239 keer bekeken ]
ma mei 28, 2007 12:21 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb nog even goed gekeken maar ik denk niet dat er echt een eenvoudige manier is om de begrenzing te omzeilen. Er zitten geen extra draden op de cdi unit, het zou wel kunnen zijn dat een ongebruikt pinnetje uit de cdi misschien iets doet. Als er al een vorm van begrenzing in je cdi zit dan zit deze er wellicht niet op in andere landen. Dus misschien een andere cdi of wat verschillen in de aansluiting van de cdi.

Ik weet niet hoe het zit met de spoelen in je blok of deze nog hetzelfde zijn maar het gebruiken van een cdi unit van een oud model zal erg lastig worden. Als de spoelen hetzelfde zijn dan zou je een oude cdi kunnen gebruiken alleen heb je dan weer problemen met de choke en je cockpit aangezien dat ook via die unit gaat. Wat misschien wel zou kunnen is een oud model cdi als extra unit erbij plaatsen. En alleen de onsteking via die oud model cdi laten lopen en de overige functies via de originele unit.


ma mei 28, 2007 12:30 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Meestal zit die begrenzing er op voor meerdere landen, het is trouwens niet zo dat het beter is voor het mileu, sterker nog, de verbranding word slechter er door dus je krijgt meer uitstood van dit soort systemen, als ik meer tijd heb zal ik dit schema wel eventjes goed bekijken of er iets mee te doen is, desnoods print ik het uit en neem ik het mee naar mijn werk om iemand anders er ff naar te leten kijken.
P.S. ik zou ook graag een afbeelding willen van het oude schema, dan kan ik er veel meer mee waarschijnlijk.


ma mei 28, 2007 11:38 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
hier is het oude schema: http://www.sheijnst.com/forum_downloads ... schema.pdf

Maar helaas is niet zo dat je direct ergens een extra draad ziet zitten die voor de begrenzing zorgt. Dus ik denk dat je er weinig verder mee zal komen, ik in ieder geval niet.


di mei 29, 2007 4:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron