Auteur |
Bericht |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Nieuwe kabelboom is niet nodig. Ik heb vandaag ff geen tijd, maar morgenavond zal ik iets posten hoe je het zwikkie moet aansluiten
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
do nov 18, 2010 7:51 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Maup schreef: Nieuwe kabelboom is niet nodig. Ik heb vandaag ff geen tijd, maar morgenavond zal ik iets posten hoe je het zwikkie moet aansluiten Als dat zo is ben je mijn eeuwige god. Het probleem is dat ALLES verkeerd is doorgelinkt, opgesplitst en alles. de originele kabels zijn nergens te vinden
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
do nov 18, 2010 8:25 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Jongens we hebben goed nieuws hier. M'n opa heeft het volgende nog ontdekt:
Kleur-----Dikte-----Functie Oranje Dik Spanning Geel Dik Licht Blauw Dik Massa Groen Dik Spanningsregelaar Bruin Dik Richtingaanijzer/hoorn/remlicht(1e contact) Wit/rood Dun Onder Breker
Nu is de vraag; op welke nummer moeten deze draden aan het contactslot.
Note: Het loopt van 1 tot 7 , en een draad is er niet bezet.
Laat het weten
Groetjes!
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
vr nov 19, 2010 11:37 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
weerstand meten op je contactslot en kijken welke contactjes bij welke stand horen, dan is het appeltje eitje lijkt me
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
vr nov 19, 2010 3:22 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Opa reageert met: Daar kom ik niet aan uit :( IK moet nummers hebben...
We wachten hier met spanning op de reactie van MAUP die gaat alles uitzoeken (L)
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
vr nov 19, 2010 7:24 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Haha, ik ga je niet een 100% klare oplossing geven want die weet ik niet. (heb ook nooit gezegd dat ik dat weet). Bovendien kun je wat ik nu ga vertellen ook heel goed zelf bedenken. (dat heb ik immers ook gedaan) Je moet zoals MartinW al zei alles systematisch doormeten. Ja dit is veel werk, dus je moet niet lui zijn aangelegd. Let op, hier komt het: Zet allereerst je multimeter op de weerstandwaarde. en onthou het volgende: een weerstand van 1 (oneindig of buiten het bereik) is geen gesloten kring. Een weerstandswaarde van (nagenoeg) 0 is wel een gesloten kring. Nu zet je je contactslot op "off". uit dus. Meet nu welke contacten een gesloten kring vormen en schrijf deze nummers of kleuren op. (bijvoorbeeld contact 1 en 3). Nu weet je dat dit de 2 contacten zijn die je nodig hebt om de brommer uit te zetten. Hier sluit je dus de kabel van de massa (blauw) en de kabel van de onderbreker (rood/wit) aan. Dan zet je de brommer op de stand "Aan" Meet nu weer welke 2 contacten een gesloten kring vormen. Hierop sluit je de kabel aan die naar de gelijkrichter gaat (oranje kabel) en de kabel die naar de rest van de "apparaten" gaat. (denk de bruine) Nu heb je nog 3 losse contacten op je contactslot over en nog 2 kabels. 1 contact blijft dus over. (klopt ook, want je hebt er maar 6 nodig) Zet je contact op "lichten aan" en meet welke 2 contacten je nodig hebt. Nu sluit je de laatste 2 kabels hierop aan. Dit zijn de groene kabel die naar je spanningsregelaar gaat en de gele kabel die naar je lichten gaat. En klaar is (opa) Kees Dit hadden jullie gvd best zelf uit kunnen zoeken. En geloof me, met een beetje zoekwerk en meetwerk aan je contact gaat dit ook nog werken. Het is idd meer werk dan dat iemand je verteld: geel moet aan 1, bruin aan 2 enzovoorts. Als je lui bent, is dit ook zeker geen goede methode voor jou en spijt het me dat ik dit uitzoekwerk voor jullie heb gedaan. Succes
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
vr nov 19, 2010 7:48 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Gedaan en we komen we nog niet uit Is er dan helemaal niemand die die mij kan zeggen welke nummers op welke kleuren moeten.
Hoe moeilijk kan het zijn om 7 nummers met kleuren door te geven!? Ik bedoel daar moeten toch boekjes van zijn geweest en manuals..
Ik ga robbie leerkes bellen
Want probeer maar eens 7 kleuren aan 7 stopjes te doen, daar zijn duizenden mogelijkheden voor.
En de zekering is al 20 ( TWINTIG!! ) keer doorgeklapt omdat we de goede volgorde niet kunnen vinden.
Toch bedankt maup, maar je snapt dat we geen steek wijzer zijn geworden :(
xx
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
zo nov 21, 2010 10:00 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
TheDutchBeast schreef: Hoe moeilijk kan het zijn om 7 nummers met kleuren door te geven!? Hoe moeilijk kan het zijn om met het beschikbare advies iets te gaan doen?! TheDutchBeast schreef: Ik bedoel daar moeten toch boekjes van zijn geweest en manuals.. Zoekt en gij zult vinden!! TheDutchBeast schreef: Ik ga robbie leerkes bellen Als je hier niets dan commando's kunt uitdelen dat mensen jou informatie moeten geven en rap, flikker dan op hier, en had die dude meteen gebeld! Sorry hoor, maar door al dat opdringerige en aggresieve gelul van jou begin je me echt de strot uit te komen.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
zo nov 21, 2010 10:07 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Doe nou een rustig, snap dan dat ik het niet kan vatten. Dat dit het APRILIA forum is, en als ik iets vraags ( wat moeilijk is ) dat dan iedereen gek wordt puur om het feit dat ze het niet weten. Dat jij een brommertje rijd uit 2010 en geen problemen hebt , oke dat snap ik en heb ik respect voor. Maar sommige aprilia rijders hebben een iets ouder brommertje dan jou en dat brengt problemen met zich mee. Als robbie leerkes het niet weet moet ik dan maar gewoon mijn aprilia aan de straat zetten. Omdat niemand weet hoe iets aangesloten moet worden. Als je er over na denkt is het te gek voor woorden dat niemand zoiets weet op een aprilia, ik herhaal aprilia forum.
Ik snap jullie probleem maar snap nou ook eens effe mijn probleem en heb respect. Ik heb 500 piek uitgegeven aan een gereviceerd blok, en ik kan nog niet rijden.
Ik ga zo verder de les begint.
VAT MIJ NIET VERKEERD OP.
Als je boos wordt help niet
xx
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma nov 22, 2010 10:41 am |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Of je doet gewoon normaal.
Met al die tijd hier roeppen dat mensen iets moeten doen omdat jij een verbeunde kabelboom hebt werkt niet. Je had net zo goed de al reeds gegeven schema kunnen gebruiken om een nieuwe en nette kabelboom te maken. Je had de kabelboom openkunnen snijden en de draden kunnen volgen en vervolgens weer met krimpkous kunnen dichtbinden. Je had het allemaal kunnen vergeten en gewoon een draad van je ontsteking kunnen trekken om te kijken of je blok wel draait.
Ik vat je niet verkeerd op, jij vat het forum verkeerd op.
_________________ http://instantboss.org/
|
ma nov 22, 2010 10:50 am |
Persoonlijk album
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Jongens, luister nou ens even alsjeblieft. Ik kan de kabels niet veranderen, de kabelboom is nu in orde oke en helemaal compleet doorgemeten. Alles werkt stuk voor stuk, dus daar zit geen probleem. Ik heb exact gedaan wat jullie mij gezegd hebben, en daar wil ik jullie voor bedanken.
Maar ik heb het idee dat het probleem wat ik heb niet wordt gesnapt. Het lijkt wel of ik een ander contactslot heb dan elk draadschema of foto. Het enige wat ik nodig heb zijn 7 nummers.
Zoals bijvoorbeeld nummer 2 doet contact uit, nummer 3 doet hoorn.
Als ik dit weet kan ik alles zo aansluiten. Ik heb ALLES doorgemeten, kabels opnieuw gesoldeerd, en ik ben zowat elke nacht al tot 4 uur 's nachts bzig en mijn studie lijdt eronder. Zo ver is het nu al.
Het lullige is dat ik alleen 7 cijfers met functie nodig heb van het contctslot met foto.
Ik snap dat jullie boos worden omdat ik gefrustrerd raak dat NIEMAND mij die 7 lullige cijfertjes kan vertellen.
Zelfs robbie leerkes weet het niet, dus dan is het echt serieus business.
Ik heb deze af1 nu 3 maanden en nog geen enkele meter gereden, mijn blok kostte me een hoop geld en er zit nu al voor 1200 euro in. Hij is prachtig maar door zo een stom contactslot met en simpele oplossing die ergens in en manual staat kan ik niet rijden, en dit is frustrerend geloof me.... heel frustrerend.
Dus mijn excuses voor het ongemak maar ik denk dat ik hem maar ga verkopen dan, want ik kom er simpelweg niet uit en niemand in nederland blijkt de oplossing te weten.
Jammer, maar nu zit ik er echt compleet doorheen. IK ga nog uitproberen maar zoals jullie snappen 7 kabels op 7 aansluiteningen daar zijn heel veel mogelijkheden voor, HEEL VEEL... Er de hoeveelheid zekeringen die al stuk zijn is echt niet normaal..
Pf was ik maar nooit aan deze brommer begonnen, alls is potver klaar alls opnieuw gespoten en blok compleet nieuw en dan niet kunnen rijden door zoiets lulligs :(
.... :(
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma nov 22, 2010 1:30 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Mijn opa en ik hebben zojuist het een en ander goed aangesloten ( een godsgeschenk ). Er komt ineens vooruitgang in.. Laten we niet te vroeg juichen
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
ma nov 22, 2010 1:36 pm |
|
|
RaliasR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 01, 2009 10:46 pm Berichten: 404 Woonplaats: Nieuwleusen (Ov)
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
Italiaans electrisch schema van af1 (1992) geeft voor het contactslot/stekker gewoon 7 draadposities. Is hier mogelijkerwijs de aansluiting in het slot (nummering 1 t/m 7 ) ook vastgelegd ? Laat maar eens horen
Succes
|
ma nov 22, 2010 3:01 pm |
|
|
TheDutchBeast
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 07, 2010 10:23 am Berichten: 347 Woonplaats: Breda
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
GREAT SUCCESAlles zat al bijna goed, toen heeft mijn oom ( electricien ) alles nog even nagekeken en goed gemaakt. Whoopwhoop! Nu kappen erop, stickeren en gaan Foto;s volgen snel. Toch bedankt boys!
_________________ Bmw E30 Suzuki GS 750 Jawa 350cc Jawa 350cc Oilmaster Yamaha TZR ( 5x )
|
di nov 23, 2010 7:22 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Re: Contactslot AF1 aansluiten// NEED HALPZ QUICK!!!!
normaal komen van het contactslot dezelfde kleuren af als die op je kabelboom
af1 contactslot is namelijk hetzelfde als dat van alle rsjes van 93 tot 2005...
de wit/rode is de stop (die gaat naar je cdi en zorgt voor het afslaan van de motor wanneer je je contactslot af zet)
de kleuren draden die jij noemt, zijn dezelfde kleuren als de originele van de kabelboom, dus wrs is de kabelboom zwaar verknipt...
_________________
|
di nov 23, 2010 8:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
|