Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Contact Probleem
Nee grootlicht dat zit er nog onder. Dat is een schakelaar die je naar 1 kant moet kantelen. Maar aan de voorkant van het handvat waar je zo met je vinger bijkan zit gewoon een klein schakelaartje. Het leek mij om te kunnen seinen met je lamp? En verder natuurlijk de problemen met de knipperlichten. Volgens de eigenaar waren ze niet aangesloten, hoe sluit ik deze simpel aan. En waar moeten de draadjes naartoe?
|
vr maart 12, 2010 9:39 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Ik gooi er nog wat tegenaan. De Toerenteller doet het nu ook niet meer als ik toeren maak in zijn vrij. De lampjes op het dashboard doen het allemaal. Alleen bij de knipperlichten branden ze zeeer zwak! Als ik dus het knipperlicht aan doe. Brand het lampje op het dashboard heel zachtjes. En de knipperlichten zelf branden niet.
Ook ben ik 2 rood witte en rode draadjes tegengekomen die ik heb gevolgd en ik kwam idd uit bij het contactslot. Waar moet ik deze bevestigen?
( Het schakelaartje was het seinlicht vooraan! )
|
za maart 13, 2010 7:41 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Doet je toerenteller het dan wel als je toeren maakt in de versnelling? En ik denk dat je accu niet oplaadt. voor die draadjes moet je effe in het draadboomschema kijken. dat staat in de gegevens sectie op het forum. Waar kom je eigelijk vandaan?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za maart 13, 2010 7:55 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Bij de koper deed de toerenteller het nog wel in zijn vrij! Dus dat kan het vast wel zijn! Is dat mischien de reden dat de knipperlichten het niet doen? De rest van de verlichting doet het wel! Ik kom trouwens uit Bruinisse, licht in Zeeland. Hier nog wat foto's van vandaag en het werk dat ik heb verricht aan de RS.
|
za maart 13, 2010 11:19 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
*Vincent* schreef: Doet je toerenteller het dan wel als je toeren maakt in de versnelling? En ik denk dat je accu niet oplaadt. voor die draadjes moet je effe in het draadboomschema kijken. dat staat in de gegevens sectie op het forum. Waar kom je eigelijk vandaan? wat is dat nou weer voor onzin sorry dat ik het zeg maar je begint steeds meer bullshit te lullen op het forum vincent die toerenteller doet het of nooit, of altijd werkt mechanisch namelijk zal wel aan die kabel liggen denk ik
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
zo maart 14, 2010 12:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Wat ben jij een sukkel dan... Ik bedoel daar juist mee dat hij het volgens mij nooit doet. en dat je knippers het niet doen ligt aan je relais denk ik hoor, knippers zijn namelijk net zo aangesloten als je andere verlichting.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma maart 15, 2010 5:30 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Ok, dan bestel ik een nieuw relais. Wat is trouwens zowiezo handig om te vervangen als je de brommer gebruikt koopt? Heb ook een flink gezeik met het verven van verschillende metalen onderdelen. Ik heb ze geschuurd, geprimed, en daarna geverd. Maar het resultaat is bar slecht! Heel dof, en het lijken wel of er klontjes op het metaal zitten. Ook hecht de primer heel slecht aan het metaal, terwijl ik gewoon de juiste Motip spuitbussen gebruik.
|
ma maart 15, 2010 8:13 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
tis zeker aluminium? en heb je het metaal wel schoongemaakt met wasbenzine?
|
ma maart 15, 2010 9:38 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Ik heb het schoongemaakt met brake cleaner.
De onderdelen zijn, de bijrijder voetsteunen. En de knopjes op het uiteinde van het stuur.
|
ma maart 15, 2010 9:40 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
oh, dat heb ik allemaal nog liggen in het zwart. weet niet of je ze van mij wil overnemen? en als je iets schoonmaakt met remvloeistof zal het inderdaad niet blijven zitten. Gebruik liever benzine of wasbenzine, dat is dervoor bedoelt.
|
ma maart 15, 2010 10:03 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Remvloeistof? Nee Brake Cleaner. Das een heel groot verschil. Das ook een ontvetter, dus waarom zou dat niet werken? En ik hoef ze niet per se over te nemen, als ik ze hier toch al heb liggen! Hoe maak je trouwens het contactslot open. Ik heb hem al van de brommer afgehaalt maar ik heb heel wat geprobeerd maar ik krijg hem niet uit elkaar!
|
ma maart 15, 2010 10:25 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
oeps, leesfoutje. Probeer het alsnog liever met wasbenzine, en dan kijken of het wil of niet.
En contactslot maak ik altijd open door er een kleine schroevendraaier tussen te vrikken... niet ideaal maar t werkt wel.
|
ma maart 15, 2010 10:32 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Ok, dus alles weer compleet afschuren?
|
ma maart 15, 2010 10:42 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
nee break cleaner werkt wel, verdampt ook is wel makkelijk, laat geen vet achter.
ma maart 15, 2010 10:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
|
Wat kan het dan precies zijn?
De verf blijft perfect zitten op het normale metaal, maar bij de lasnaden een stuk minder!
Ik heb trouwens een relais gekocht voor de knipperlichten. Waar zit deze op de bromfiets zelf zodat ik hem kan vervangen?
|
ma maart 15, 2010 11:49 pm |
|
|
|