Auteur |
Bericht |
Gerco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 03, 2009 10:28 pm Berichten: 28 Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
|
Spoel/dynamo puch maxi
Hoi Wie weet, hoeveel A/mA de spoel van een puch maxi opwekt? ik heb een leuke sirene gezien die 200mA(bij 12V, maar ik wil niet dat mn brommer straks niet meer rijdt ) stroom "vreet", vandaar deze vraag. k heb al op puch maxi sites rondgekeken, maar kon geen gegevens hierover vinden Gerco
_________________ Laterzzz
Gerco
Laatst bijgewerkt door Gerco op za maart 21, 2009 5:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
vr maart 06, 2009 5:29 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
Re: Spoel/dynamo puch maxi
volgens mij kan dat niet want. maxi heeft maar 6v dagt ik
|
vr maart 06, 2009 5:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
Gerco
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 03, 2009 10:28 pm Berichten: 28 Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
|
jasonNL schreef: volgens mij kan dat niet want. maxi heeft maar 6v dagt ik deze toeter: http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=16090foto: die toeter kan je vanaf 6V t/m 12V gebruiken. k heb alleen al een ander probleem: hij doet et allleen op gelijkspanning k heb nog wel een nimh accu (vd modelbouw) liggen, 9.6V en 3300 mAh. die kan precies in de zijkap van mn puch moet ik t alleen nog ff uitzoeke, hoe ik dat ga doen met bedrading en schakelingen etc. Specs vd toeter: ABS wired siren operating voltage: 6-14Vdc current consumption (at 12Vdc with siren): 200mA oscillating frequency: 1.5-3.5kHz sound pressure level (at 1m): 107dBA dimensions: 40 x 45 x 60mm weight: 52g Gerco
Gerco
|
vr maart 06, 2009 6:06 pm |
|
|
Stephan777
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 19, 2008 8:12 pm Berichten: 818 Woonplaats: boskoop
|
jasonNL schreef: volgens mij kan dat niet want. maxi heeft maar 6v dagt ik yup 6v heeft een puch.
_________________ Derbi Senda 2008 te koop!
viewtopic.php?f=7&t=16293
|
vr maart 06, 2009 7:38 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
idd een std puch ontsteking geeft 6 v. En levert een 35 watt dacht ik En om even een antwoord op je vraag te geven hoeveel A hij kan leveren P= u*i i=p/u i=35/6 i= 5,83 A dus je kunt maximaal 5,83 A trekken. Je moet weten hoeveel watt je voor en achterlamp zijn om te kunnen bekijken of deze toeter erop kan Of je moet er idd een accutje op bouwen Die toeter gebruikt 200 MA bij 12 v. dat zou betekenen dat hij 400 Ma zou gebruiken bij 6 v. oftewel 2,4 watt. Wat praktisch niks is. Dus het zou kunnen. En je brommer zou gewoon doorijden hoor als je meer stroom vraagt dan dat je ontsteking kan leveren. Alleen je lichten zullen minder vel gaan branden, of je toeter functioneerd niet 100%
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
vr maart 06, 2009 8:40 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Aprilia-Peter schreef: idd een std puch ontsteking geeft 6 v. En levert een 35 watt dacht ik En om even een antwoord op je vraag te geven hoeveel A hij kan leveren P= u*i i=p/u i=35/6 i= 5,83 A dus je kunt maximaal 5,83 A trekken. Je moet weten hoeveel watt je voor en achterlamp zijn om te kunnen bekijken of deze toeter erop kan Of je moet er idd een accutje op bouwen Die toeter gebruikt 200 MA bij 12 v. dat zou betekenen dat hij 400 Ma zou gebruiken bij 6 v. oftewel 2,4 watt. Wat praktisch niks is. Dus het zou kunnen. En je brommer zou gewoon doorijden hoor als je meer stroom vraagt dan dat je ontsteking kan leveren. Alleen je lichten zullen minder vel gaan branden, of je toeter functioneerd niet 100% Ik wist niet dat mensen hier de wet van ohm kenden?
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
vr maart 06, 2009 9:53 pm |
|
|
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
heb dat net met natuurkunde gehad
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
vr maart 06, 2009 10:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
volgende keer mag je gewoon verdergaan in je andere topic hoor zo'n sirene kan makkelijk echter heb je wel gelijkspanning nodig. Effe bij elektronica zaak bruggelijkrichter halen en een condensator (elco) van zo'n 1000uF. Ben je voor een paar euro klaar en dan krijg je zo'n 9V gelijkspanning uit.
|
za maart 07, 2009 2:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
200uf is al genoeg.
|
zo maart 08, 2009 1:58 pm |
|
|
Gerco
ApriliaForum Member
|
Neon Puch Maxi
IK heb neon (LED strip) gezien op internet, die draait op 6V (wissel én gelijk spanning). er kan maximaal 20 mA doorheen. Site: http://www.kitelight.nl/info/waterproof-flexibele-led-strip-24-leds-24cm-6v-blauw-820.htmlKan ik deze dan rechtstreeks op mn maxi aansluiten of moet er nog iets van een weerstandje voor? Gerco
Gerco
|
za maart 21, 2009 1:53 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Re: Neon Puch Maxi
Met rechtstreeks bedoel je direct op je spoel? Ik denk dat je hem dan opblaast....
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
za maart 21, 2009 6:41 pm |
|
|
Gerco
ApriliaForum Member
|
dus moet je met weerstanden aan de gang...enig idee, hoeveel ohm je dan nodig hebt? k ken wel een aantal formules: P=UxI, R=U/I ensoow maar volgens mij kan je die niet gebruiken om de grootte van de weerstanden uit te rekenen hebben jullie nog een leuk idee, waar je deze LED strip het beste kan bevestigen? in de zijkap misschien? ik zit er aan te denken, om die LED strip gelijk aan mn stadslicht te schakelen. tussen stadslicht en de LED strip komen dan natuurlijk de weerstandjes is dit een goed idee, of kan ik beter een aparte schema nemen voor de ledjes?
|
za maart 21, 2009 7:03 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
MasterTommy NL schreef: Met rechtstreeks bedoel je direct op je spoel? Ik denk dat je hem dan opblaast.... hoezo? als jou lichtspoel strak 6 volt geeft is er niks aan de hand...
|
za maart 21, 2009 7:54 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Aprilia-Peter schreef: MasterTommy NL schreef: Met rechtstreeks bedoel je direct op je spoel? Ik denk dat je hem dan opblaast.... hoezo? als jou lichtspoel strak 6 volt geeft is er niks aan de hand... ALS, je zegt het zelf al. Mijn electrische systeem is gewoon 12volt, maar het voltage direct aan mn spoel gemeten (dus nog voor de spanningsregelaar), is bij 8000 toeren 25 volt bij mij..
|
za maart 21, 2009 7:59 pm |
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
ja voor de spanningsregelaar..
|