Auteur |
Bericht |
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 11, 2008 5:48 pm Berichten: 1061 Woonplaats: Amsterdam
|
Accu overlaadt
Mijn volt-meter op mn dashboard loopt al een tijdje tijdens stevig gassen op tot 15,5 volt, dit is dus te veel, en om nou mn spanningsregelaar te vervangen heb ik ook geen zin in. Kan ik om het overladen te compenseren mn lampen over mn accu laten lopen of een grotere accu plaatsen, of heeft dat niks met elkaar te maken?
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di dec 23, 2008 7:12 pm |
|
|
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
Re: Accu overlaadt
oke da probleem heb ik ook gehad en heb ik alleen als t koud is!! maareh bij mij komt er een voltage van 17 volt op ik heb alles geprobeerd 3 spanningsregelaars, een speciaal kastje dat er voor was ontworpen ( zeiden ze het hielp geen zak ) en zelfs een nieuwe onsteking. maar uiteindelijk hielp t allemaal niks, heb daarna 55 watt koplampen erin gedaan en toen werd t wel minder nou is het hoogst 16,1 maareh 15,5 is nie hoog hoor kan je gewoon mee door tijden en niks aan doen
_________________ Mijn APRILIA RS50 MY 07
|
di dec 23, 2008 7:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
moreno1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 19, 2008 8:54 pm Berichten: 227 Woonplaats: abbekerk
|
mijn accu spanning is ook constant 17 V als ik me knipper licht aan zet dan gaat de accu spanning naar 15 V terug ik heb dit nagemeten met de multimeter. nu blijkt dus dat meer mensen hier last van hebbe? er meot toch wat aan te doen zijn?
_________________ moreno1 schreef:
ja als je het eenmaal door heb dan heb je hem er zo in
|
di dec 23, 2008 8:07 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
mwoa, bekend dus, kan ik het dus conpenseren door mn verlichting over mn accu te laten lopen? (evt. xenon er daarna in?)
_________________ Enige spellingsfout gemaakt in de bovenstaande post is opzettelijk gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer.
|
di dec 23, 2008 8:10 pm |
|
|
moreno1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 19, 2008 8:54 pm Berichten: 227 Woonplaats: abbekerk
|
ja waarschijnlijk wel maar het hoord niet zo natuurlijk iets zal de zaak lopen te verzieken maar wat
_________________ moreno1 schreef:
ja als je het eenmaal door heb dan heb je hem er zo in
|
di dec 23, 2008 8:21 pm |
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
Mwoa, liever mn accu meer belasten dan minder laden...
|
di dec 23, 2008 8:24 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
MasterTommy NL das helemaal geen probleem tijdens vol gas, dus kan gewoon hoor
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
di dec 23, 2008 9:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 28, 2007 9:40 pm Berichten: 2349 Woonplaats: Bij moeders
|
is het de accuspanning dan? ik d8 gewoon de spanning direct vanaf de ontsteking?
_________________ ast niet kan zoals et mut, dan mut et moar zoals et kan
|
di dec 23, 2008 10:39 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
ik heb ook constant 16,1 volt. als ik wat mider hard ga zakt dat weer naar 14~15 v
|
di dec 23, 2008 10:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
dat is logisch he
|
di dec 23, 2008 10:44 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
ja weet ik. maar vindt 16v eigenlijk wel veel. maar dat kan toch niet echt kwaad voor de ontsteking ozo. of wel??
|
di dec 23, 2008 11:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member
|
ik heb er nooit problemen mee gehad.. had dit al vanaf km 0.
|
di dec 23, 2008 11:23 pm |
|
|
wout
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 9:29 pm Berichten: 1549 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Tuil
|
jah ik ook en jah het spannning vanaf de ontsteking maar kan geen kwaad je kan hem omlaag brengen door extra verlichting of zwaardere verlichting in te doen wat bij mij wel zo is ik heb er alleen in de winter last van als t echt goed koud is
_________________ Mijn APRILIA RS50 MY 07
|
wo dec 24, 2008 11:58 am |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Met verlichting over je accu ga je toch weer problemen krijgen, dat is net ietsje te veel. Een accu met een grotere capaciteit kan zeker helpen. Ook wil zoiets wel eens voorkomen als een accu zijn beste tijd heeft gehad.
14-15V is toch eigenlijk wel het maximale dat een accu mag hebben anders gaat deze harder slijten. Dit hadden ze opzich best beter kunnen maken tijdens het ontwerp. Zwaardere lampen helpen ook wel aangezien de accu vanaf dezelfde spoel geladen wordt. En je hebt tevens nog meer licht ook.
(je kan natuurlijk ook je hele brommer versieren met kerstverlichting en dit aansluiten op je accu)
|
wo dec 24, 2008 1:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
MasterTommy NL
ApriliaForum Member
|
paar weken terug heb ik al een nieuwe accu er in gezet (zelfde type ), en meteen een optimate erbij om m in goede conditie te houden. Zit dus nu een 5Ah in, zou 7 Ah o.i.d. dan een goede keuze zijn?
|
do dec 25, 2008 4:11 am |
|
|
|